رفتن به محتوای اصلی

ممانعت از درمان زندانی سیاسی زهرا صفایی توسط صغری خدادادی رئیس زندان قرچک
14.12.2021 - 17:42

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰، زندانی سیاسی زهرا صفایی پیش از این دچار سکته قلبی شده و پس از اذیت و آزارهای زیاد از جانب مسئولان این زندان، برای بستری شدن در بیمارستانی خارج از زندان، سرانجام مورد عمل جراحی و آنژیوگرافی قرار گرفت. بنا به تشخیص پزشکان، وی بایستی بصورت نوبه‌ای توسط متخصصین قلب در بیمارستان، مورد ویزیت قرار بگیرد، اما علیرغم مراجعات مکرر وی و خانواده اش، عوامل زندان از ادامه درمان وی در خارج از زندان، ممانعت بعمل می‌آورند.

این زندانی همچنین از ناحیه دندان دچار مشکل و دردهای زیادی است و علیرغم اینکه تقبل کرده که با هزینه خودش به دندانپزشکی مراجعه نماید، اما باز هم مسئولان زندان اجازه مراجعه وی به دندانپزشک بیرون زندان را نمی‌دهند.

بهانه صغری خدادادی رئیس زندان قرچک و سایر عوامل این زندان که دو ماه است، از مراجعه این زندانی به بیمارستان ممانعت بعمل می آورند، این است که می‌گویند میخواهیم شما را به زندان تهران بزرگ منتقل کنیم و وی را سر می‌دوانند.

یادآوری می کنیم که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه ۷ دسامبر ۲۰۲۱ برابر با ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ تحریم‌های جدیدی را علیه چند نهاد و شخصیت حقیقی ایران وضع کرد که در میان آنها نام صغری خدادادی و لیلا واثقی بدلیل اعمال سرکوبگرانه و جنایتکارانه‌شان نیز دیده می‌شود.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری امریکا صغری خدادادی، مدیر فعلی زندان زنان قرچک، اولین زنی که در دیکتاتوری ولایت فقیه به مدیریت یک زندان منصوب شده، در حمله خشونت‌آمیز ۲۲ آذر ۱۳۹۹ به زندانیان عقیدتی بند ۸ این زندان به همراه حداقل ۲۰ نگهبان دیگر مشارکت مستقیم داشته و دستور این حمله را داده است.

گفتنی است زندانی سیاسی زهرا صفایی بارها مورد حمله و هجوم زنان اجیر شده توسط صغری خدادادی مدیر زندان قرچک قرار گرفته و تهدید به مرگ شده است.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
سایت جوانه ها
سایت حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.