رفتن به محتوای اصلی

شکنجه آتنا دائمی با ۱۴ ساعت گرداندن از استانی به استان دیگر و برگرداندن او به لاکان رشت
10.12.2021 - 16:59

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰، بنا بر گزارش حسین دائمی، عوامل زندان لاکان رشت، زندانی سیاسی در تبعید آتنا دائمی را به مدت ۱۴ ساعت از استانی به استان دیگر گردانده با این عنوان که قرار است به تهران منتقل شود اما نهایتا او را به تبعید در زندان لاکان رشت برگردانده اند.

حسین دائمی نوشته است: «بقدری در دستگاه های قضائی ایران و سازمان زندانها بی نظمی (یا با هدف شکنجه واذیت کردن) وجود دارد که یک زندانی را به عنوان اینکه شما به تهران منتقل میشوید از زندان خارج میکنند، ۱۴ساعت از این استان به آن استان میبرند ولی معلوم نیست کدام مرجع یا نهادی چنین دستوری صادر کرده، مجدداً زندانی را برمیگردانند به زندان لاکان رشت.

حسین دائمی تاکید کرده است که این مساله را پیگیری خواهد کرد چرا که احتمال هرگونه خطر جانی برای فرزندش وجود داشته و ممکن بود عوامل زندان قصد جان او را کرده باشند.

شایان ذکر است عوامل زندانی لاکان رشت با هدف شکنجه آتنا دائمی وی را از مرداد ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۰ به مدت ۹۹ روز از تماس تلفنی با خانواده اش که ۴۰۰ کیلوتر از او فاصله دارند محروم کردند.

آتنا دائمی از اسفند ۹۹ به زندان لاکان رشت تبعید شد، در این مدت با فشارها و شکنجه های مستمر از طرف عوامل این زندان مواجه بوده و خانواده او نیز به همین دلیل تحت فشار مضاعف قرار دارند. اما نکته قابل توجه این است که هیچ ارگانی پاسخگوی آزار و شکنجه آتنا دائمی و فشار بر خانواده او نیست.

آتنا دائمی ۳۲ ساله از آذرماه ۹۵ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان اوین محبوس بوده و سه شنبه ۲۶ اسفندماه۹۹، در آستانه سال نو بصورت ناگهانی از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد.

آتنا دائمی در سال ۹۳ به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به خامنه‌ای، توهین به خمینی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد. وی پس از ۱۶ ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شد.

در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بر اساس حکم قضات قمی‌زاده و حوزوان، حکم این فعال مدنی به ۷ سال تقلیل یافت. وی در تیر ماه ۹۹ در حالی که در زندان محبوس بود در یک پرونده سازی جدید به ۲ سال زندان اضافه بر حکم قبلی و ۷۴ ضربه شلاق به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم زندان» محکوم شد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecutio

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
سایت جوانه ها
سایت حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.