رفتن به محتوای اصلی

برگزاری دادگاه تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضات در بهبهان
06.12.2021 - 20:05

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، امروز دوشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰، تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضات در بهبهان توسط دادگاه انقلاب ماهشهر به ریاست قاضی فردوس افشون، محاکمه شدند.

فرزانه انصاری فر، زینب علی پور، پیام جیحونی، ‎امین مرادی، جلال جعفری، ‎مرتضی وحدانی، ‎مریم کاظمی، ‎علی کاظمی، از جمله از این بازداشت شدگان هستند. گفته می شود تعداد بازداشت شدگانی که در این دادگاه محاکمه شدند، ۲۵ نفر بودند.

این شهروندان، به اتهام شرکت در اعتراضات تیرماه ۹۹ و اعتراض به گرانی و وضعیت نابسامان اقتصادی دستگیر شده و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محاکمه می‌شوند.

زندانیان سیاسی پیام جیحونی و امین مرادی روز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ توسط مأمورین امنیتی بازداشت و به یکی از بازداشتگاههای مربوط به اطلاعات سپاه پاسداران در اهواز منتقل شدند. این دو زندانی سیاسی در حال حاضر در زندان شیبان اهواز، محبوس بوده و از حق تماس و ملاقات محروم می باشند.

پیام جیحونی ۳۳ ساله متاهل و شاغل در یک ساندویچ فروشی است. وی در مردادماه سال ۹۹ در جریان اعتراضات بهبهان در میدان بانک ملی این شهر در اعتراض به وضعیت اقتصادی و همچنین در اعتراض به صدور حکم اعدام برای معترضان آبان۹۸ توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. وی مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پیام جیحونی ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در شعبه یک دادگاه انقلاب ماهشهر برگزار شد.

یکی از شهروندانی که امروز در دادگاه انقلاب ماهشهر محاکمه شد، فرزانه انصاری فر خواهر جانباخته راه آزادی فرزاد انصاری فر است که در اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ در بهبهان به ضرب گلوله پاسداران جان خود را از دست داد. خانم انصاری فر سرپرست خانواده و دارای یک فرزند است.

خانم زینب علیپور یکی دیگر از این شهروندان و ساکن بهبهان است که در جریان اعتراضات سال ۹۹ در بهبهان توسط مأمورین امنیتی بازداشت شد. اتهام های انتسابي خانم علیپور «توهین به رهبری، مشارکت در اخلال در نظم و آسایش عمومی و بر هم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی» عنوان شده است.

در جریان اعتراضات آبان۹۸ شمار زیادی از شهروندان در بهبهان توسط ماموران امنیتی به قتل رسیدند. از جمله محمد حسین قنواتی برادر محسن، مهرداد و محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر برادر فرزانه انصاری فر و بسیاری دیگر که با گلوله ماموران امنیتی جان باختند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
سایت جوانه ها
سایت حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.