رفتن به محتوای اصلی

آنچه مسیح علینژاد به آن لینده وزیر خارجه سوئد گفته است
27.11.2021 - 09:45

هوشنگ (هوآس) اسدی:
روز ۲۵ نوامبر سالرور گرامیداشت مبارزه با خشونت علیه زنان، کنفرانسی از طرف مجلس سوئد در استکهلم با سخنران اصلی آن خانم آن لینده وزیر امور خارجه سوئد برگزار شد .
از مسیح علینژاد ژورنالیست شناخته شده، فعال حقوق زنان با میلیونها فالوور، ساکن آمریکا هم دعوت شده بود . مسیح چند دقیقه وقت داشت و سئوالاتی مطرح کرد
مسیح بازدید وزیر خارجه سوئد و همراهان وزرا را با نمایندگان رژیم اسلامی در ایران که همگی با حجاب اسلامی حضور داشتند محکوم کرد.
در فیلم زیر شما حدود ۹ دقیقه از این گفتگو را می توانید ببینید ‌که مسیح و آن لینده از نگاه خود به این حادثه (داشتن حجاب در بازدید ) و تاثیر آن می پردازند.
دوست مستند سازم ناهید پرسون خلاصه این گفتگو را خوب توضیح داد. از آنجائیکه من این فیلم را پخش میکنم ،ترجیح دادم کپی نوشته ناهید را در اینجا بگذارم .

 ناهید پرسون سروستانی:
امروز در کنفرانسی در پارلمان سوئد مسیح علینژاد با قاطعیت به ان لینده وزیر خارجه سوئد گفت وقتی حجاب سر کردید و در برابر جمهوری اسلامی تعظیم کردید یعنی به دیکتاتور رسمیت و قدرت دادید برای سرکوب بیشتر. حرف میلیون ها ایرانی همین است.
آن لینده پاسخ داد من حجاب سرم کردم برای اینکه در مورد موضوعات بزرگتر با حکومت ایران خرف بزنیم مثلا در مورد آزای زنان زندانیان . مسیح گفت حکومتی به شما اجازه نده برای لباس تن خودتون در مقام رهبران غربی تصمیم بگیرد هرگز بهتون اجازه نمی ده در مسایل دیگر دخالت کنید. از طرفی شما شهروند سوئدی که در زندان هست رو هم نتونستید آزاد کنید فقط حقوق بشر را زیر معامله و تجارت اقتصادی دفن می کنید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

هوشنگ اسدی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.