رفتن به محتوای اصلی

فشار و شکنجه زندانی سیاسی زهرا صفایی با ممانعت از درمان وی
18.11.2021 - 21:13

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰، زندانی سیاسی زهرا صفایی، محبوس در زندان قرچک ورامین، مدت طولانی است که از درد دندان رنج می‌برد و هیچ امکان درمانی در اختیار وی قرار نمی‌گیرد و بهداری زندان هم در این زمینه اقدامی انجام نمی‌دهد.

خانم صفایی درخواست داده که با هزینه خودش به مطب دندانپزشک در خارج از زندان مراجعه کند، اما بنا به دستور رئیس زندان صغرا خدادادی، او از این امکان نیز محروم مانده است.

زندانی سیاسی زهرا صفایی از این پیشتر نیز دچار سکته قلبی شده و تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت، اما برغم شرایط جسمی نامساعد و عدم توان تحمل حبس، رئیس زندان قرچک ورامین؛ صغرا خدادادی که یک زن شکنجه گر و قصی القلب است، خانم صفایی را از حق درمان محروم کرده و او را تحت فشار مضاعف قرار داده است.

زندانی سیاسی زهرا صفایی در تاریخ نهم شهریور ۱۴۰۰ بطور ناگهانی در زندان قرچک دچار حمله و سکته قلبی شد. این درحالی بود که او از دو ماه پیش از آن با مشکلات درد در ناحیه قفسه سینه مواجه شده بود. اما با بی تفاوتی عوامل زندان روبرو شد که منجر به سکته وی گردید.

این زندانی سیاسی پس از سکته نیز با کارشکنی های بسیار از جانب عوامل زندان روبرو شد. تا اینکه سرانجام در شرایط بسیار سخت، تحت عمل قلب قرار گرفت و با تشخیص بسته بودن دو رگ و کار گذاشتن بالون ترخیص شد.

اما با وجود شرایط جسمی نامساعد پس از عمل قلب، و برغم عدم توان تحمل حبس، به زندان قرچک ورامین بازگردانده شده و بر خلاف اصل تفکیک جرائم در کنار زنان زندانی عادی شرایط سختی را سپری می کند.

زندانی سیاسی زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین بارها مورد حمله و تهدید از طرف مزدوران اجیر شده توسط صغرا خدادادی رئیس زندان قرچک قرار گرفته و تهدید به مرگ شده است، رئیس زندان قرچک با این روشها قصد فشار و شکنجه زندانی سیاسی زهرا صفایی را دارد.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جانی این زندانی سیاسی خواستار آزادی فوری او می‌باشد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
سایت جوانه ها
سایت حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.