رفتن به محتوای اصلی

پرونده سازی جدید و محاکمه زندانی سیاسی فرهاد سلمانپور ظهیر
15.11.2021 - 19:39

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۲۴ آبان ۱۴۰۰، بنا بر گزارشهای رسیده از منابع موثق، زندانی سیاسی جواد حسینی نژاد در زندان مشهد که چندی پیش از طرف دو نفر اجیر شده مورد ضرب و شتم قرار گرفت، همچنان به شیوه های مختلف در زندان مورد اذیت و آزار قرار دارد.

پدر این زندانی اخیرا از ناحیه سر مورد عمل جراحی قرار گرفته است. وی خواستار دیدار فرزندش است اما تاکنون عوامل زندان اجازه دیدار پدرش را به او نداده اند.

گفتنی است که با توجه به قوانین قضائیه همین حاکمیت، هر زندانی که یک سوم مدت زندان خود را گذرانده باشد میتواند به صورت مشروط از زندان آزاد شود اما این قانون را برای این زندانی، اجرا نمی‌کنند و به این ترتیب او را مورد شکنجه روحی روانی قرار می‌دهند.

در حال حاضر وزارت اطلاعات مانع مرخصی و یا آزادی مشروط وی شده است.

لازم به ذکر است که دو نفر از اعضای خانواده جواد حسینی‌نژاد شامل مادر و خواهرش در اردیبهشت و شهریور ماه سال جاری فوت کردند، اما رئیس زندان از دادن مرخصی به جواد برای حضور در مراسم تشییع و تدفین آنها خودداری نمود.

جواد حسینی نژاد از معترضین آبان ۹۸ است که برای دومین بار در ۲۱تیر ۱۳۹۹ دستگیر و یک ماه در انفرادی بوده و سرانجام در یک دادگاه فرمایشی به ۵ سال حبس محکوم شد.

شایان ذکر است روز سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ دو زندانی اجیر شده، به اتاق زندانی سیاسی جواد حسینی نژاد در زندان وکیل آباد مشهد رفته و وی را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دادند بطوری که این زندانی سیاسی از ناحیه چشم جراحت شدید برداشته و ۲ یا ۳ بخیه خورد. این زندانیان جواد حسینی نژاد را تهدید به قتل کرده بودند.

موارد ضرب و شتم و قتل زندانیان سیاسی در روزها و هفته‌های اخیر افزایش یافته و جان زندانیان سیاسی به شدت در خطر است. همچنین عوامل زندان نه تنها هیچ توجهی به شکایات زندانیان سیاسی ندارند بلکه خودشان در کشتار زندانیان بطور مستقیم دخالت دارند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، نسبت به جان زندانی سیاسی جواد حسینی نژاد هشدار داده و مسئولیت هر اتفاقی که برای این زندانی سیاسی بیفتد را متوجه رئیس و عوامل زندان مشهد میداند.

 

                                                                                    

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
سایت جوانه ها
سایت حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.