رفتن به محتوای اصلی

وضعیت جسمی سید علیرضا نزاری در زندان شیبان اهواز
06.11.2021 - 07:59

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۱۴ آبان ۱۴۰۰ – وضعیت جسمی سید علیرضا نزاری فعال عرب اهوازی، پس از اعزام از زندان شیبان اهواز به مرخصی، وخیم شده و به سکته مغزی دچار شد. این فعال عرب ۶۵ ساله برغم وضعیت جسمی و کهولت سن توسط دادگاه انقلاب اهواز به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

بر اساس خبرهای رسیده وضعیت جسمی سید علیرضا نزاری در زندان شیبان اهواز وخیم شده و عوامل زندان مجبور شدند با قبول وثیقه ۸ میلیارد ریالی وی را به مرخصی اعزام کنند. اما متاسفانه پس از رفتن به مرخصی استعلاجی بدلیل فشارهای ناشی از شرایط حبس و شکنجه های دوران بازجویی، وی دچار سکته مغزی شده است.

سیدعلیرضا نزاری (سید صادق نزاری) ۶۵ ساله از اهالی شهر اهواز، ۲۵ مهرماه ۱۳۹۷ در بازداشتهای گسترده اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه، توسط اداره اطلاعات اهواز به همراه صدها نفر بازداشت شد.

این زندانی سیاسی عرب در شعبه ۱۲ بازپرسی، و در شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز با نسبت دادن اتهامات «ارتباط با خارج، اقدام علیه امنیت کشور و دیگر اتهامات امنیتی و سیاسی» به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

سید علیرضا نزاری به حکم اولیه اعتراض کرده است.

آقای نزاری پس از وخامت حالش در زندان شیبان اهواز با وثیقه ۸ میلیارد ریالی به مرخصی فرستاده شده و در حالیکه سکته مغزی کرده است، جهت درمان خارج از زندان بسر می‌برد.

سید علیرضا نزاری همراه احمد امین(قیس) غزی نویسنده و پژوهشگر و فعال فرهنگی عرب ماه‌ها تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روانی در بازداشتگاه اطلاعات قرار گرفته بود و سپس به زندان همدان تحت شرایط ممنوع الملاقات منتقل شد. وی بعد از یک سال همراه چندین زندانی عرب به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

این فعال مسن عرب در اثر شکنجه شدید فیزیکی و فشارهای روانی بازداشتگاه و زندان از بیماریهای فشار خون، بیماریهای ریوی و قلب رنج می برد و اخیرا سکته مغزی کرده و وضعیت جسمی او وخیم است.

سید علیرضا نزاری از فعالان سیاسی عرب اهوازی است که حدود ۲۰ سال از عمرش در زندانهای ایران سپری شده است. او چهار بار بدلیل فعالیت های سیاسی و در دفاع از حقوق مردم عرب به زندان افتاده است.

این زندانی سیاسی و فعال مردم عرب، در دهه ۶۰ ، دهه ۷۰، در سال ۱۳۸۸ و آخرین بار در مهرماه ۱۳۹۷ در زندان بوده است و مدتی پیش نیز با حکم ۱۵ سال حبس مواجه شده است.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
سایت جوانه ها
سایت حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.