رفتن به محتوای اصلی

از مظلوم نمایی تا تنش افرینی اخوندها در منطقه
04.06.2019 - 09:46

 

اخیرا تنش در روابط میان امریکا و رژیم اخوندی بالا گرفته بود, زمانی این تنش وارد مرحله جدی تر شد که امریکایی ها اخباری مبنی بر احتمال حمله به اهداف امریکایی در خاورمیانه ار سوی ملایان و نیروهای شبه نظامی هوادار انان در سپاه قدس دریافت کردند و ناوهواپیمابر لینکلن را به خلیج فارس اعزام کردند. 
کسانی که شناخت کافی نسبت به ماهیت رژیم حاکم بر ایران ندارند ممکن است از کارهایی که ملایان می کنند دچار سرگیجه شوند و برخی نیز ممکن است براحتی فریب انها را بخورند, اما انهایی که معنی چهار دهه حاکمیت ارتجاع سیاه مذهبی را درک و لمس کرده اند, هیچ دشمن دیگری را بدتر, خطرناکتر و فوری تر از ملایان نمی شناسند. 
حاکمان ایران از یک طرف مظلوم نمایی می کنند که امریکا بدنبال جنگ است و بسیاری نیروها, سازمانها و گروههای ضدجنگ را در امریکا و در خارج به خدمت می گیرند, ولی همزمان به سریالی از اقدامات تحریک امیز, خصمانه و تنش زا دست می زنند, اقدامات تنش افرین و زمینه ساز جنگ مانند:
- شلیک موشک به منطقه سبز بغداد, منطقه بسیار حفاظت شده ای که اماکن حساس دولتی و سفارت های خارجی در ان قرار دارند, موشک در نزدیکی سفارت امریکا فرود امد. 
- حمله چند پهپاد حامل مواد منفجره به خطوط لوله های انتقال نفت عربستان و بر عهده گرفتن مسئولیت این حملات از سوی حوثی های یمنی هوادار رژیم ایران. 
- حمله به چند کشتی نفتکش متعلق به عربستان سعودی و دو کشتی نفتکش یکی متعلق به امارات و دیگری متعلق به نروژ در بندر فجیره در امارات متحده عربی و وارد کردن خساراتی به ان کشتی ها.

- بالا گرفتن حملات به اهداف امریکایی در افغانستان. 
سناتور لیندزی گراهام نوشت اگر تهدید ایران علیه اتباع و منافع امریکا ادامه یابد مقصر جنگ احتمالی رژیم ایران خواهد بود.
عربستان سعودی ضمن تاکید بر این که خواهان جنگ در منطقه نمی باشد, با انتقاد شدید از حاکمان ایران احلاس ویژه سران کشورهای عربی برای بررسی اوضاع خلیج فارس برگزار کرده است, گفته می شود که قطر نیز در این اجلاس شرکت کرده است.
عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در مورد حمله پهپادها به خطوط لوله های انتقال نفت عربستان گفت: حوثی های یمن مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند و افزود هدف از این اقدام بی ثبات و ناامن کردن منطقه است.
در این گیر ودار انگلستان هم به امریکا در خلیج فارس پیوست تا از منافع کلان خود در منطقه دفاع کند. 
در تحولی دیگر می بینیم که با ادامه شاخ و شانه کشیدن های سران رژیم و فرماندهان سپاه پاسداران هم پیمانان سیاسی و اقتصادی رژیم یکی پس از دیگری از او کنده شده و برخی نیز علیه ان موضع میگیرند, نمونه عمان قابل توجه است. 
یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان گفته است که در سفرش به ایران به رژیم تهران در مورد بروز جنگ هشدار داده است. 
کشور قطر که روابط بسیار خوبی با اخوندها داشت از انها فاصله گرفته است. 
موضع ایالات متحده بر طبق گفته های ترامپ و دیگر رهبران امریکایی صریح و روشن است امریکا می گوید ما دنبال جنگ با ایران نیستیم, ولی هر گونه حمله به اهداف امریکایی و یا به متحدان امریکا در منطقه از سوی سپاه پاسداران و یا هر کدام از نیروهای شبه نظامی هوادار ایران, با واکنش نظامی قاطع پاسخ داده خواهد شد. 

نیروهای سیاسی ایرانی متاسفانه هر کدام به فراخور حال خود تنظیم متفاوتی با مقوله نزاغ بین امریکا و ملاهای حاکم بر ایران دارند, در حالیکه منافع ملی بسیار روشن و بدون ابهام می باشند.
برخی با شعار صلح طلبی ولی بدون انگشت گذاشتن بر عامل تنش افرینی و زمینه ساز جنگ, با شعار های ضد امپریالیستی دکان دروغین صلح طلبی در خارج راه انداخته و خواسته یا ناخواسته به لابی خارج کشوری ملایان و پیش برنده اهداف انان تبدیل شدند.
بخش دیگری از نیروهای مدعی مبارزه هم انقدر دچار محافظه کاری و فرصت طلبی هستند که منتظرند نتایج پایانی رویارویی نظامی میان امریکا و اخوندها تعیین تکلیف گردد تا موقعیت خود را با طرف پیروز جنگ تعریف کنند که این هم منتهای فرصت طلبی است. 
در این هنگامه و بلبشو بی شک, ان تفکر و نگرش ضد جنگ اصالت دارد که نقطه عزیمت ان حمایت از یک طرف علیه طرف دیگر نزاع نباشد, بلکه با دور زدن جنگ بدون فریب و دو دوزه بازی و شعار های همسو با ملایان, سرنگونی ملایان را وجه همت خود قرار دهد.
واقعیت اینست که کسی مجبور و محکوم نیست در این نزاع طرف کسی را بگیرد, ولی این نیز برای همه روشن و قابل فهم است که ملت ایران دشمنی خونخوار تر و وحشی تر از اخوندها ندارد و این حق ملت ایران است که از هر فرصتی برای خلاصی از ملایان و فرستادنشان به جهنم, نهایت استفاده را بکند. 

کاوه ال حمودی 
Kaveh179@gmail.com

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.