رفتن به محتوای اصلی

تحریم های آمریکا علیه رژیم حاکم بر ایران
02.12.2018 - 21:55

 

خاک اگر خاک کرامت باشد
دهن باغ پر از فریاد است

تحریم های آمریکا علیه رژیم حاکم بر ایران با هدف به صفر رساندن صادرات نفت و وارد کردن ماکزیمم فشار بمنظور خارح کردن رژیم ملاها از شبکه های مالی و بانکی جهانی به اجرا در آمدند.
با عملیاتی شدن تحریم ها و بسته شدن و محدود شدن راه کسب در آمد رژیم, سایه ناامیدی و ترس ناشی از سرنوشت نا معلوم و کابوس سرنگونی بر کل نظام و سران جمهوری اسلامی به وضوح دیده می شود.
استراتژی رژیم بر روی این استوار بود که از طریق اروپا بتواند تحریم های آمریکا را سوراخ کرده و یا کم اثر کند.
رژیم برای بی اثر کردن تحریم ها, امیدهایش را بر روی اتحادیه اروپا و بطور مشخص تلاش های خانم فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار داده است, خانم موگرینی چندین بار به ایران سفر کرده و روابط مشکوکی با رژیم ملایان ایران دارد, ایشان در سفری که به ایران داشت در مجلس اخوندی حضور پیدا کرد و داستان سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با این خانم به رسوایی بزرگی تبدیل شد و سوژه انتقاد مطبوعات داخلی به نمایندگان گردید و این واقعه با تیتر سلفی حقارت در مطبوعات ایرانی وسیعا انعکاس یافت.
این خانم کمونیست سابق تحصیلات فوق‌ لیسانس خود را در رشته فلسفه سیاسی در دانشگاه ساپینزا رم گذرانده و عنوان پایان‌نامه او نیز رابطه سیاست و دیانت در اسلام می باشد.
موگرینی بعنوان نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای با رژیم حضور داشت و در حقیقت پای ثابت و تعیین کننده تحقق توافق برجام البته بعد از پرزیدنت باراک اوباما و طرف حساب اصلی از جانب اروپایی ها در مذاکرات لوزان میان ملایان و گروه پنج بعلاوه یک بود.
موگزینی تمام تلاش خود را کرد تا شاید بتواند هر طور شده تحریم ها علیه ملایان را بی اثر کرده و یا تخفیف دهد لیکن تلاشهایش به شکست انجامید.
علت شکست تلاش هایش ساختار اقتصادی و تجارت خارجی اروپا می باشد که تماما در دست بخش خصوصی است.
در صورت بروز علائم موفقیت در پروژه سوراخ کردن تحریمها توسط اتحادیه اروپا رژیم بی شک امکانات دیگر خود را از قبیل چین, هند, ترکیه, عراق و... را نیر فعال و وارد صحنه می کرد و می توانست شقه اساسی در اردوگاه غرب بوجود آورده و تحریم های آمریکا را به شکست کامل بکشاند.
لیکن با شکست کامل تلاش های اتحادیه اروپا و بطور خاص تلاش های خانم موگرینی آثار ترس و نومیدی در سیمای سران نظام از هر زمان دیگری مشهودتر گردید.
کسانی که به روانشناسی سران نظام در هنگام بروز بن بست و شکست آشنا هستند خوب می دانندکه ملایان در چنین شرایطی همواره راه فرار به جلو را انتخاب می کنند.
روحانی رئیس جمهور رژیم در یک اعلام موضع عکس العملی و غیر حرفه ای گفت:با افتخار اعلام می‌کنم تحریم‌ها را دور خواهیم زد!
خامنه ای نیز در سخنان هراس آلودی بتاریخ چهارشنبه 7 آذر در دیدار با فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی, کلید حل مشکلات کشور از جمله نیروهای مسلح را نیروی انسانی جوان, مومن و پرانگیزه دانست, وی ضمن تاکید بر لزوم کار مضاعف و افزایش آمادگی‌ خطاب به نیروهای روحیه باخته خود گفت: هر چه می‌توانید توانایی‌ها و آمادگی‌های خود را افزایش دهید تا دشمنان ایران حتی جرأت تهدید این ملت بزرگ را نداشته باشند.
خامنه ای در این دیدار که بمناسبت‌ ۷ آذر روز نیروی دریایی برگزار شده بود بعنوان فرمانده کل قوا با اشاره به صف‌آرایی جبهه‌ی وسیعی از دشمنان و رقبا در مقابل جمهوری اسلامی می گوید: وجود این واقعیت در کنار ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌ها، نشان‌دهنده لزوم کار مضاعف و فوق‌العاده در همه بخشهای نظام از جمله در نیروی دریایی است.
این کلمات به روشنی بیانگر شدت هراس و نگرانی ولی فقیه است.
از سوی دیگر با تاسف بسیار شاهد هستیم که برخی نیروهای مدعی مخالفت با رژیم و سرنگونی طلب بحث های انحرافی از قبیل این که تحریم های آمریکا تنها به ملت آسیب می رساند و یا این که تحریم ها بالمآل منجر به تقویت نظام خواهد گردید... را پیش می کشند, در حالیکه عملا می بینیم حوادث در کف خیابان خلاف این تحلیل ها را ثابت می کند.
مردم بخوبی به اهمیت حضور در خیابان و ادامه اعتراضات واقف هستند, لذا ما شاهد اوج گیری بی سابقه اعتراضات و تداوم قیام ها و بالا رفتن سطح خواسته ها هستیم.
پارامتر مهم تر و شایان توجه تر بالا گرفتن حس همبستگی در میان اقشار مختلف و گروههای قیام کننده می باشد که اوج آن را در همبستگی کارگران صنایع پولاد اهواز و دیگر اصناف و دانشجویان سراسر کشور با اعتصاب و تظاهرات کارگران هفت تپه شاهد بودیم, این ها علائم نوید دهنده ورود به مرحله کیفی قیام برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه می باشند, لذا مشخصه های ارتقای کمی و کیقی قیام و ورود به مرحله جدید را در مولفه های زیر میتوان فرموله کرد:
1- تحریم ها و بسته شدن راه نفس رژیم.
2- اوج گیری اعتراضات و تداوم قیام ها در سراسر کشور.
3- ارتقای سطح خواسته های قیام کنندگان.
4-بالا گرفتن حس همبستگی در میان اقشار مختلف جامعه.
پیش بسوی هر چه گسترده تر کردن اعتراضات و اعتصابات و همبستگی میان اقشار مختلف جامعه.
شرایط از هر زمان دیگر برای انقلاب و سرنگونی ملاهای ضد بشر آماده تر است.

از شب سرد زمستان تا سحر
سحر سرخ بهار
فاصله فریاد است...


کاوه ال حمودی

kaveh179@gmail.com

 

Image result for ‫کاوه آل حمودی‬‎

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.