رفتن به محتوای اصلی

تورم ۷۲ درصدی مسکن و یادداشت وزیر برای زادروز مارکس!
06.10.2018 - 01:21

وزیر راه و شهرسازی آسوده‌خاطر از سروسامان حوزه مسئولیتی خود، برای دویستمین زادروز کارل مارکس یادداشت نوشت.

عباس آخوندی در این یادداشت می‌نویسد: «امسال دویستمین زادروز کارل مارکس بود. مجله نگاه نو شماره تابستان خود را با عکس روی جلد به او اختصاص داده بود. در این دو سه روز، هر چه کردم مجله را به زمین بگذارم نشد. مقالات بسیار جالبی در باره اندیشه‌ها، سیر تحول زندگی او و مارکس‌های فراوانی که پس از مرگ وی براساس قرائت‌های مختلفی که از اندیشه‌های او در کشورهای متعدد خلق شدند گردآوری شده بود.
... سهم‌الارث ما از آموزه‌های مارکس، مهندسی اجتماعی با هدف ساختن جامعه‌ای با طراز فکری خودمان، نقض حقوق مالکیت و گاهی حقوق مدنی به نفع حقوق عامه، عبور مکرر از اقتصاد رقابتی و برپا ساختن بساط داغ و درفش قیمت‌گذاری و تعزیر به بهانه شکست بازار، مداخله گسترده دولت در همه چیز به بهانه عدالت اجتماعی و ایجاد رفاه برای مردم و مسائلی از این دست است.»
یادآور می‌شود این وزیر هزار میلیاردی، هرچند وقت علیه مداخله دولت در مدیریت و اقتصاد اظهارنظر می‌کند و این در حالی است که نوع مدیریت شخص وی- ترکیبی از فرافکنی، سوءمدیریتی و مشغله‌های تجاری و اقتصادی شخصی- موجب تورم ۷۲ درصدی (آمار بانک مرکزی) در بخش خرید و اجاره مسکن فقط ظرف یک سال اخیر شده است. او همچنین به خاطر عدم اجرای قانون مصوب سال ۹۴ درباره شفاف‌سازی واحدهای مسکونی خالی و دریافت مالیات بازدارنده از محتکران مسکن، موجب احتکار ۲/۵ میلیون واحد مسکونی شده است؛ احتکاری که اگر مورد مبارزه قرار می‌گرفت، می‌توانست سهم مهمی در کاهش تورم در بخش مسکن شود.
همچنین با کارشکنی‌های وی علیه مسکن مهر و به رکود کشیده شدن این حوزه، ظرفیت بزرگ تولید مسکن برای میلیون‌ها خانواده کم‌درآمد، ایجاد اشتغال انبوه برای چند میلیون نفر فعال در بخش مسکن و رونق صنایع و تولیدات مرتبط با این بخش، معطل مانده است

 

Image result for ‫عباس آخوندی و مارکس‬‎

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
مشرق نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.