رفتن به محتوای اصلی

دفاع ظریف از برجام
03.10.2018 - 23:40

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، یک‌بار دیگر از توافق جامع اتمی قدرت‌های جهان با ایران دفاع کرده و تصریح کرد: توافق اتمی یک توافق شخصی میان من و جان کری یا رئیس جمهور اوباما و رئیس جمهور روحانی نیست. این یک توافقنامه بین المللی میان هفت کشور و اتحادیه اروپا است که در یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت گنجانده شده است.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با بخش جهانی تلویزیون بی‌بی‌سی، به پرسش‌هایی درباره وضعیت ایران پس از خروج آمریکا از توافق اتمی و دشوار‌های پس از اجرایی شدن تحریم‌ها علیه ایران پاسخ داد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که "دونالد ترامپ هشدار داده که هر کشوری که ایران را منزوی نکند با پیامدهای دشواری روبرو خواهد شد"، گفت: رهبران کشورهای اروپایی و همه سران (کشورهای) دیگر گفته‌اند که به توافق هسته‌ای متعهد می‌مانند؛ اروپایی‌ها شاید تعهداتی فراتر از توقعات دیگران متعهد شدند که این تعهدات سیاسی می‌بایست به ساز و کار تبدیل می‌شد و من معتقد هستم که این ساز و کارها به وجود خواهند آمد. اما دشوارترین مرحله آن است که ببینیم این ساز و کارها عمل می‌کنند یا خیر.

خبرنگار بخش جهانی تلویزیون بی‌بی‌سی در ادامه از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پرسید: آیا پذیرش پیشنهاد رییس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، برای دیدار با رییس‌جمهوری ایران، حسن روحانی، امری غیرممکن است؟". محمدجواد ظریف پاسخ داد: هیچ چیز غیرممکن نیست اما نتیجه دیدار رییس‌جمهوری ترامپ و رییس‌جمهوری روحانی عکس انداختن و سند دو صفحه‌ای خواهد بود اما ما سندی ۱۵۰ صفحه‌ای داریم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این سند همان توافق (هسته‌ای) است که نه تنها ایران و آمریکا بلکه شش قدرت دیگر بر سر واژه به واژه آن مذاکره کردند. با سابقه مذاکره این توافق و وقت‌گذاشتن طولانی مدت در آن روند، به رییس‌جمهوری ترامپ اطمینان می‌دهم که آمریکا به توافقی بهتر دست ‌نمی‌یابد.

 

media

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
رادیو فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.