رفتن به محتوای اصلی

روحانی: سیزدهم آبان ماه هیچ اتفاقی در ایران روی نخواهد داد
03.10.2018 - 23:36

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، در جلسۀ هیئت دولت که امروز چهارشنبه یازدهم مهر ماه برگزار شد، اطمینان داد که در سیزدهم آبان ماه هیچ اتفاقی در ایران روی نخواهد داد و آمریکا همۀ تحریم ها و اقدامات خود را علیه ایران پیش از این تاریخ به اجرا گذاشته و عملاً "چیزی برای آبان ماه باقی نمانده است." قرار است از سیزدهم آبان‌ماه مرحلۀ جدید تحریم های آمریکا علیه نفت و نظام بانکی ایران آغاز شود.
حسن روحانی سپس تأکید کرد : "هیچکس کلمۀ ۱۳ آبان را در ذهن خود خطور ندهد چرا که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد." به گفتۀ حسن روحانی، "تمام کارهایی که قرار بود آمریکایی ها در آبان ماه انجام بدهند در شهریور و مهر انجام دادند."
رئیس جمهوری ایران از همۀ "رسانه ها خواست که پیام یأس آور به جامعه ندهند، چرا که حق آنها نیست... بذر یأس در جامعه بیفشانند." حسن روحانی در ادامه گفت : "نباید مردم را نسبت به آینده نگران کرد." او گفت که انبارهای کشور مملو از کالاهای اساسی است و "شرایط ارزی کشور به گونه ای نیست که جامعه دچار مشکل شود." وی حتی مدعی شد که کشور از نظر ذخایر ارزی "در بهترین شرایط" به سر می برد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در جای دیگری از سخنانش به افزایش شدید ارزش دلار طی ماه های گذشته نیز اشاره و سپس تأکید کرد : "این یک تهمت و دروغ است که دولت می خواهد با بالا" بردن بهای ارز، ریال به دست آورده" و از این طریق کسری منابع خود را جبران کند.

حسن روحانی نگفت چه کسانی چنین "تهمت و دروغی" را به او نسبت داده اند. اما، از آنجا که دولت در ایران عرضه کنندۀ اصلی و انحصاری ارز به شمار می رود و در نتیجه بازار ارز را در کنترل خود دارد، افزایش بهای ارز طی دست کم سه دهۀ اخیر یکی از اهرم های دولت های جمهوری اسلامی برای جبران کسری منابع و بودجه بوده است.  

 

media

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
رادیو فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.