رفتن به محتوای اصلی

اعدام درمانى و موشك پرانى
15.09.2018 - 14:12

فرهنگ غالب حاكميت خامنه اى در برخورد با خواست ملى و بر حق كوردها همان فرهنگ پوسيده و زشت مشت آهنين آيت الله خمينى و برپايى دارهاى اعدام صادق خلخالى جلاد بعدها اصلاح طلب شده اوايل انقلاب است و نشان از اين است كه ديو خون آشام همچنان قربانى مى طلبد.

اما واكنش هوشيارانه جامعه مدنى ايران و كوردها در برخورد با جنايات صورت گرفته واكنشى ترقى خواهانه و متمدنانه و امروزى بود و حاكى از جلو بودن جنبش رواى كوردها در برابر سيستمى است كه زبانى جز سركوب و كشتار نمى شناسد .

حاكميت جمهورى اسلامى هميشه براى فرار از واقعيت و پاك كردن صورت مسله ،خاك پاشيدن به چشم مردم و پنهان كردن كاستى ها و حقارت خود حمله هاى خونين به كوردها را سرلوحه خود قرار داده تا جائيكه حتى مجبور به باج دادن به كشورهاى پيرامون  بوده و حيثيت كشور را لكه دار كرده است .

كسانيكه جنگ ايران و عراق را بياد دارند مى دانند نيرو هاى ايرانى بر اثر مديريت هاى غلط هاشمى رفسنجانى و محسن رضايى فرمانده كل سپاه بدون گذراندن حتى دوره سربازى شكست بزرگى در جبهه هاى جنوب و فاو متحمل شدند ،لذا اين دو مقام ايرانى با فريب رهبران اتحاديه ميهنى كوردستان و حزب دمكرات (پارتى) براى جبران شكست هاى خود از نيرو هاى عراقى جنگ را از جنوب به شمال عراق (كوردستان) كشاندند و با وعده هاى دروغين شهر حلبجه را كه توسط نيروهاى كورد تسخير شده بود به اشغال در آوردند كه منجر به كشتار ٥٠٠٠ هزار انسان بيگناه شد اين جنايت انسانى مورد بهره بردارى تبليغاتى جمهورى اسلامى قرار گرفت و به عنوان پيروزى نيروهاى ايرانى به مردم فروخته شد .

برتولولت برشت:

"وقتى جنايت بعد وسيعى پيدا كند از نظرها پنهان مى ماند ،هنگاميكه رنجها تحمل ناپذير شود آدمى ديگر فرياد ها را نمى شنود "

در سال ٩٢ بخاطر ترور رهبران حزب دمكرات كوردستان ايران دكتر شرفكندى و يارانش در رستوران ميكونوس اتحاديه اروپا با فراخواندن سفراى خود از تهران با ايران قطع رابطه كرد دولت وقت ايران به رياست هاشمى رفسنجانى در يك اقدام وقيحانه براى جلوگيرى از انزواى حاكميت در رابطه با حق ايران در درياى خزر تغيير موضوع داده و بجاى سهم خواهى ٥٠درصدى به سهم ٢٠ درصدى تنزل كرد.

اكنون نيز حاكميت مستبد خامنه اى براى فريب چندباره افكار عمومى ايرانيان از رسوايى هاى بمباران پايگاه هايش در سوريه از سوى اسرائيل و جبران آتش زدن كنسول گرى ايران در بصره ،انزواى بين الملى ،رسوايى هاى اقتصادى ، واگذارى سواحل ماهيگيرى جنوب به كشتى هاى ترال چينى ،اجاره جزيره كيش به چين ،واگذارى بندر استراتژيك چابهار به يك شركت هندى اقدام به موشك پرانى و برپايى دار هاى اعدام در كوردستان مى كند .

از حاكميتى كه ادعاى رهبرى جهان اسلام و طرفدارى از مظلومين جهان را دارد و با تمام توان و تجهيزات پليسى جاسوسى به جنگ چند نوجوان ١٨ ساله مى رود تا از آنها اعترافات دروغين گيرد و با لب هاى دوخته به دار مى آويزد از اين بيشتر انتظار نمى رود .

حسنين هيكل روزنامه نگار مصرى :

"خمينى تيرى بود كه از قرن وسطى بسوى قرن بيستم پرتاب شد "

اكنون خلف او خامنه اى ادامه آن تير زهر آگينى است كه دنياى امروز را مى خواهد با بلند پروازيها و شهوات سياسى آلوده كند .

اگر حكم جهاد خمينى عليه كوردستان ، كشتار قارنه وقلاتان ،اعدام هاى فله اى خلخالى ،ترور رهبران كورد  كوردها را به زانو در نياورد بناچار موشك پرانى و دار هاى اعدام هم آنها را به زانو در نخواهد آورد كورد ها٢٩ جنبش آزادى خواهى را در چندين مقطع زمانى پشتيبانى كرده و از خواسته هاى ملى و رواى خود دست نخواهند كشيد .

آنها با اين اعتصاب نه تنها خشونت را رسوا كردند بلكه آغوش براى انسانيت ،آزادى،برابرى،ظلم ستيزى گشودند.

"وظيفه يكروطن خواه راستين در همه حال اين است كه از كشورش در مقابل دولت حاكموبر آن دفاع كند"

تامس پين 

نيروهاى نظامى تركيه وقتى جنبش آرارات را در بلنديهاى آرارات به رهبرى زنده ياد احسان نورى پاشا سركوب كردند پرچم جنبش را در زير خاك دفن كرده و گفتند ايده كوردستان را براى هميشه دفن مى كنيم ،اما طولى نكشيد كه عبدالله اوجالان و يارانش با بيرون كشيدن پرچم از دل خاك گفتند جنبش كوردستان اكنون ا ز مادر متولد مى شود .

اگر حاكميت استبدادى و ضد انسانى خامنه اى نه تنها مقر پيشمرگ ها بلكه تك تك خانه هاى كوردها را موشك باران كند و از هر خانه اى زانيارى و رامينى دار زند به اهداف شونيستى خود نخواهد رسيد .

 

هيراد رستمى

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.