رفتن به محتوای اصلی

ادامه " مسیری که پیش روی ما است " ( 2 )
05.09.2018 - 00:33

بقلم: عبدالخالق جرفی
وضعیت تشکیلاتی و سازمانی ما و راه حل اجتناب ناپذیر
- وضعیت تشکل های داخل و خارج
تشکل های در خارج با سالیان فعالیت خود و انباشت تجارب کاری در این زمینه ، با تمام ضعف ها و قوت های آن ، در صورتیکه بتوانند در یک ارتباط منظم و سازمان یافته با تشکیلات داخل و عناصر فعال و رهبری کننده آن ، قرار بگیرند، می توانند تکیه گاه و حتی در شرایط خاص ، نقش مهمی بعنوان راهنما و هدایت گر داشته باشند . ملت عرب الاحواز می تواند در این صورت ، از این شرایط به شکل بهتری بیرون بیاید و نتایج بهتری بگیرد .
اما واقعیت این است که در حال حاضر ، این مجموعه تشکل ها و سازمان ها ، از این مرحله بسیار دور می باشند و در وضعیت مناسبی بسر نمی برند . در واقع ما با افراد فعال مواجه هستیم و نه سازمان های منسجم و دارای تشکیلات رهبری کننده . هرچند که این تشکل ها ، زمانی که فعالیت داخل اوج می گیرد ، تحرک و فعالیت آنها هم سرعت می گیرد و این نشان دهنده توان شکل گیری و واکنش نشان دادن است . در حال حاضر می توان ضعف های عمده این تشکل ها را در نداشتن برنامه منسجم در شناخت مراحل مبارزه و تعیین اهداف و چگونگی رسیدن به این اهداف و ابزار کار برای تحقق این اهداف در هر مرحله را عنوان کرد .
به زبان ساده تر ، اینکه از اکنون تا رسیدن به هدف اصلی ، مسیر را بر اساس کدام مراحل تقسیم نموده اند ، و برای هر مرحله از این مسیر با چه شعار و برنامه کاری وارد شوند ، و اینکه این شعارها را با کدامین نیروی متشکل در داخل و با چه ابزاری می خواهند پیش ببرند ، ناروشن است .
مجموعه ها و تشکل های در داخل که نقش اصلی مبارزه را بر دوش دارند و رهبران حقیقی این مبارزه هستند و این آنها می باشند که رنج زندان و شکنجه و بقیه سختی ها را بر دوش می کشند ، باید کیفیت عوض کنند و در دام فعالیت های گذشته که در زمان خود بسیار مفید و ثمر بخش بود نیافتند ، زیرا مرحله مبارزه ملت الاحواز وارد مدار جدیدی شده است که متلازم با مداری است که در کل کشور حاکم است .
یعنی مرحله اکنون مبارزه ما دیگر درخواست عملی کردن این یا آن بند از قانون اساسی و تغییر اسامی شهرها و دادن مناصب استانی به ملت عرب نیست و از این مرحله عبور کرده است . اکنون ما نیازمند انطباق فعال با مرحله ای هستیم که کل ایران بدان پاسخ مثبت داده است و آن تدارک قیام برای سرنگونی این حاکمیت است .
فعالیت های پیشین ارزشمند بودند ولی در زمان خود ، و اکنون اگر آنها را بعنوان برنامه مبارزاتی سرلوحه کارمان قرار دهیم ، از مرحله عقب خواهیم افتاد و جبران آن سخت خواهد شد .
برای این منظور مجموعه های داخل باید به اقدامات زیر توجه کنند و بسته به شرایط و توان خود ، در راستای آن اقدام نمایند .
- ایجاد تشکل های مخفی سیاسی – نظامی مستقل و خود کفا
در حال حاضر مجموعه های داخل هنوز علنی و یا نیمه علنی هستند و این یعنی ضربه پذیرند . هنوز دنبال کارهای فرهنگی و یا کارهایی از این قبیل هستند و این بمعنی عدم درک شرایط و توان مردم در دنبال کردن شعار روز سیاسی است . هنوز در هیئت ده نفری و بیست نفری هستند و این یعنی ندیدن سیر تحولات و اینکه حاکمیت در نقطه مرگ و بقاء قرار دارد و دست به هر عملی خواهد زد ، می باشد .
مجموعه های داخل باید از گرایش برای هرچه بزرگتر کردن مجموعه ها اجتناب کنند و تا آنجایی که می توانند مجموعه های کوچکتر ماکسیمم 5-6 نفره تشکیل دهند . در این مجموعه ها جهت ارتباط با همدیگر که بسیار ضروری است همیشه یک رابط باشد و آن هم مسئول مجموعه است .
این مجموعه باید یک مسئول که همه به او اعتماد دارند و توانایی اش در حل مسائل را تجربه کرده اند ، انتخاب کنند و مجموعه مسائل داخل مجموعه را با مشورت حل نموده و پیش ببرند . اما مجموعه باید مسئول داشته باشد که در نهایت بتوان روی حرف او اتکاء نمود .
مجموعه باید از شکل نیمه علنی و یا علنی بیرون بیاید و شکل مخفی بخود بگیرد . منظور از شکل مخفی این نیست که خود افراد در جایی مخفی شوند ، بلکه فعالیت هایشان نباید در دید اطلاعات حکومت و مزدوران و جاسوسان آن باشد . این بدان معنی است که ارتباطات خود را کاملا مخفی کنند .
این مجموعه ها باید در تقسیم کار بین خود به عنصر نظامی اهمیت بدهند . مسائل چه بسا به آن سمت جریان پیدا کند . منظور از عنصر نظامی یعنی اینکه آمادگی کسب کنند که در شرایط پیش آمدن وضعیت خطر ، بتوانند با روحیه نظامی و تهاجمی در صحنه حاضر شده و امور را بدست بگیرند .
مسائل ریز یک مجموعه سازمان یافته را می توان بعدا به شکل بازتری بیان نمود .
- بسیج نیروی داخل جهت شبکه سازی مجموعه های مخفی – علنی
از کارهای اصلی این مجموعه های سازمان یافته سیاسی – نظامی ، باید تشکیل مجموعه های مشابه در هر منطقه باشد . در هر منطقه و محله و در تمامی شهرها و روستای الاحواز این امر باید صورت بگیرد . و ارتباطات آنها حل شود . مجموعه کارها و چگونگی آن را می توان بعدا به بحث گذاشت .
اینکه این مجموعه ها در هر محله و منطقه چه باید بکنند و وظایف هر کدام چیست به بعد از تشکیل و انسجام آنها مربوط است . اما باید دانست که از هم اکنون باید خیل عظیم نیرویی که در مناطق خود ، در اعتراضات و قیامه ها حضور فعال داشت ، متشکل کرد .
- ایجاد حلقه رهبری کننده مخفی
مهمترین و حیاتی ترین موضوع ، ایجاد حلقه رهبری از تمام مجموعه های سازمان یافته است که بتوانند در شرایط خطیر و سرنوشت ساز ، در کنار هم و در هماهنگی با هم ، قیام و مبارزه را به پیش ببرند و با ضربه به هر مجموعه و دستگیری عضو یا مسئول آن ، تداوم مبارزه را تضمین کند .
این حلقه از رهبران باید در شرایط خطر و تهاجم دشمن بدون تاخیر مخفی شده و از دسترس دشمن بدور باشند . برای این وضعیت و پس از مشخص شدن این تعداد از رهبران ، بلافاصله باید محل و چگونگی مخفی کردن آنها بررسی شود .
این بمعنای دور شدن از صحنه مبارزه نیست بلکه بمعنای دور شدن از احتمال دستگیری و یا کشته شدن این افراد است . هرچه در این زمینه بهتر کار کنیم ، توان حکومت در ضربه زدن به مبارزه ما ، بویژه در شرایط هرج و مرج و یا جنگ داخلی ، پایین می آید .
1-9-2018

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.