رفتن به محتوای اصلی

چین و اروپا نمیتوانند حافظ باشند
18.08.2018 - 10:07

نشنال اینترست در مقاله ای می نویسد که اتحادیه اروپا و چین نمی توانند اقتصاد ایران را از گزند تحریم های آمریکا حفظ کنند.
به نوشته نویسنده این مقاله، تلاش های اتحادیه اروپا برای حفاظت از ایران در برابر تحریم های آمریکا محکوم به شکست است، اما این تلاش ها می تواند تاثیر تحریم ها علیه ایران را کاهش دهد.
مقاله نشنال اینترست می گوید به رغم تلاش های مقامات اتحادیه اروپا برای حفظ برجام، تحریم های آمریکا شرکت های اروپایی را وادار می کند که بین تجارت با بزرگترین اقتصاد جهان، یعنی آمریکا، و بازار بسیار کوچکتر ایران، یکی را انتخاب کنند و هم اکنون هم بسیاری از شرکت های عمده اروپایی نظیر توتال و زیمنس اشاره کرده اند که از بازار ایران خارج خواهند شد.
این در حالی است که اروپا همچنین گفته است در صورت خروج ایران از برجام، تلاش هایش را برای مقابله با تحریم های آمریکا، کنار خواهد گذاشت. در صورتی که ایران تصمیم به خروج از برجام بگیرد، اروپا خود ممکن است تحریم هایی جدا از تحریم های آمریکا علیه ایران اعمال کنند.
نشال اینترست با اشاره به سخنرانی چند هفته اخیر آیت الله خامنه ای که به دولت حسن روحانی اجازه داد با اتحادیه اروپا برای کسب حفاظت در برابر تحریم های آمریکا مذاکره کند، می نویسد رهبران اروپایی که دوست ندارند آمریکا به آنها بگوید چه کاری انجام دهند، و یا چه کاری انجام ندهند، بعید است که شرایط یک دیکتاتور دینی را بپذیرند. بدتر از همه اینکه ایران اخیرا در تلاش برای بمب گذاری در یک گردهمایی مخالفانش در نزدیکی پاریس، دستش رو شد و مقامات بلژیک در دو ژوئیه اعلام کردند که یک دیپلمات ایرانی در میان چهار متهم دستگیر شده در این پرونده است.
نشنال اینترست در مورد چینی ها نیز می نویسد بسیاری از شرکت های عمده چینی هم نظیر شرکت های عمده اروپایی با آمریکا روابط تجاری دارند و علاوه بر آن، از آن فناوری های پیشرفته و پیچیده ای که اروپایی ها دارند و بیشتر نیز صنعت نفت ایران به آنها نیاز دارد، محروم هستند.

بحران اقتصادی به قدرت خرید مردم در ایران ضربه زده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
صدای آمریکا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.