رفتن به محتوای اصلی

در حاشیه یمن
17.08.2018 - 00:39

واشنگتن فری بیکن در گزارشی نوشت: دولت ترامپ علیه یک کشتی ایرانی که چندین ماه است در یک منطقه حساس دریای سرخ مستقر شده اقدام خواهد کرد.
به نوشته آدام کردو، مقامات آمریکایی و کارشناسان نظامی گمان می برند که این کشتی ایرانی به «نیروهای تروریست» در یمن کمک می رساند.
در این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده که این کشتی که با نام «ساویز» به عنوان یک شناور باری شناسایی شده، به حوثی ها اطلاعات می دهد تا به کشتی ها حمله کنند، حملاتی که در ماه های اخیر افزایش یافته است.
نویسنده به نقل از مقامات آمریکایی آشنا به اقدامات «ساویز» در دریای سرخ می نویسد که ایرانی ها حتی تلاش نمی کنند که نقش نظامی کشتی را پنهان کند.
یک منبع که نامش در گزارش نیامده، گفته است: «شما به اطلاعات طبقه بندی شده و یا تصاویر ماهواره ای از عرشه کشتی هم نیاز دارید که بدانید یک کشتی بازرگانی اینگونه رفتار نمی کند.»
این منبع گفته است «اگر شما کالا جا به جا می کنید، در یک مکان ثابت برای چندین هفته لنگر نمی اندازید، آن هم در آبهای یک حوزه جنگی که شبه نظامیان به کشتی های دیگر موشک شلیک می کنند.»
این نشریه می نویسد اسناد و مقامات آمریکایی تایید کرده اند که دولت باراک اوباما تحریم ها علیه «ساویز» را در ژانویه ۲۰۱۶ برداشت و اجازه داد که این کشتی آزادانه تردد کند. حالا قرار است به گفته وزارت خزانه داری آمریکا تحریم ها علیه ساویز و دیگر شناورهای ایرانی ۵ نوامبر دوباره اعمال شود.
آدام کردو در بخش دیگری از گزارش خود می نویسد رفتار مشکوک کشتی ایرانی در ماه های اخیر توسط کارشناسان نظامی آمریکا و دولت های خارجی از جمله عربستان که هدف حوثی های مورد حمایت ایران بوده، منعکس شده است.

 

گفته شده کشتی ایرانی به حوثی ها برای حمله به کشتی های عربستانی اطلاعات می دهد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
صدای آمریکا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.