رفتن به محتوای اصلی

نقش پررنگ زنان ایرانی در ستیز با خودکامگی
30.07.2018 - 13:59

 

 

از نشانه های بارز حکومت استبدادی ، سرکوب و زندانی کردن فعالان مدنی ، سیاسی ، عقیدتی ، صنفی ، دگراندیشان ، آزادیخواهان و معترضان‌ ، برای ایجاد خفقان و هراس در میان توده های مردم است .

همگان بخوبی یاد دارند که پس ار فریب بزرگ ۵۷ بگیر و ببندها شروع شد و چه جنایاتی که به نام قانون و مذهب انجام گرفت و از آن هنگام تاکنون هیچگاه زندان ها خالی از انسان های آزاده ، مبارز و آزادیخواه نشد .

نقش بسیار پررنگ زنان پیشرو در مبارزه با خودکامگی در گذر چهار دهه حکومت مذهبی درس های بزرگی از شجاعت و پایداری را به مردم استبدادزده آموخت .

اکنون با نگاهی به زنان زندانی از فعال مدنی ، حقوق بشر ، سیاسی ، عقیدتی ، وکلا ، دراویش ، محیط زیست ، می بینیم که این پیشروان جامعه مدنی و دمکراسی ، همچنان هزینه سنگین ، روشنگری و آکاهی بخشی جامعه را می پردازند .

نرگس محمدی ، نسرین ستوده ، گلرخ ایرایی ، آتنا دایمی ، زینب جلالیان ، هنگامه شهیدی ، مریم اکبری منفرد ، زینب طاهری و ... از جمله زنان زندانی هستند که بار ملتی را بردوش دارند .

اینجاست که سکوت ما اسباب ادامه این سرکوب ها و زندان هاست ، زیستن زیر بار استبداد و خفقان براستی زندگی را ننگین می کند ‌‌.

آیا چنین زیستنی حق وارثان تاریخ ، فرهنگ ، تمدن دیرینه ایران که با پهلوانی ، دانایی ، انسانیت و خردمندی عجین بودند ، هست ؟

براستی نه ، بیایید یکدل و یک صدا با همبستگی پیشگام آزادی همه زندانیان سیاسی ، مدنی ، صنفی ، عقیدتی باشیم و بدنبال آن برای دگرگونی های بنیادین ، برپایی عدالت ، قانون و حقوق بشر ، پیگیر نجات ایران باشیم . چنین بادا ....

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.