رفتن به محتوای اصلی

آماده شدن آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران
28.07.2018 - 15:25

 «ای‌بی‌سی نیوز» در مطلبی به نقل از منابع بلندپایه دولت کانبرا مدعی شد، آمریکا آماده بمباران تأسیسات هسته‎ای ایران است و در این راه از حمایت اطلاعاتی استرالیا برخوردار خواهد بود.

گفتنی است منابع وابسته به دولت کانبرا برای آنکه ادعای خود را هراس‌آورتر جلوه دهند، تاریخ این حمله احتمالی را ماه آینده عنوان کردند!

البته برخی می‎گویند، همکاری اطلاعاتی هرگز به معنای مشارکت در نبرد و کمک به تعیین اهداف تلقی نمی‏شود.

این در حالی است که مالکوم ترنبول نخست‎وزیر استرالیا می‎گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که گمان ‌کنیم آمریکا آماده تقابل با ایران است و درخصوص چنین سناریویی با وی یا هیچ یک از وزرای خارجه یا دفاع استرالیا مشورت نشده است.

از سوی دیگر، گفته می‎شود کانادا و نیوزلند نیز هیچ تمایلی به ایفای نقش در این سناریوی تخیلی ندارند، حال ‌آنکه به اذعان بسیاری از کارشناسان، با توجه به اوضاع ملتهب خاورمیانه، توسل به چنین اقدامات نسنجیده‎ای عواقب جبران‎ناپذیری به دنبال خواهد داشت.هیچ معلوم نیست، ای‎بی‌‏سی نیوز با استناد به اظهارات چه منابعی داستان حمله آمریکا به تأسیسات هسته‎ای ایران را مطرح کرده، اما آنچه مسلم است در کنار کارزار اعمال فشار اقتصادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کارزار تبلیغاتی مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور، ظاهراً مشوش کردن افکار عمومی ایران در اولویت برخی رسانه‎های بیگانه قرار گرفته تا حق اتحاد با واشنگتن ادا شود!

این در حالی است که سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، دیروز پنجشنبه در واکنش به گزافه‌گویی‎های ترامپ گفت: بدانید هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم. ما در آنجایی که فکر نمی‌کنید، نزدیک شما و در هر کجا که تصور نمی‌کنید، در کنار شما هستیم.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا در مورد تغییر رژیم در ایران

«جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در خصوص آمادگی آمریکا برای حمله نظامی به ایران، این اخبار را از اساس کذب دانست.

آن طور که الجزیره خبر داده، متیس گفته: «سیاست ما، سیاست تغییر نظام حاکم بر ایران نیست و در پی براندازی نیستیم.»

وی در ادامه گفته: «هدف واشنگتن، تغییر رفتار ایران و (توقف) تهدیدهایی است که از سوی سپاه پاسداران و نائبانش، متوجه ما می‌شود.»«متیس» در پاسخ به پرسشی درباره گزارش رسانه استرالیایی گفته بود: «اصلاً نمی‌دانم خبرنگاران استرالیا این خبر را از کجا آورده‌اند. اطمینان دارم این اقدام (حمله به ایران) چیزی نیست که در حال حاضر در دست بررسی باشد. فکر می‌کنم داستان‌سرایی، بهترین توصیفی است که می‌توانم درباره آن بگویم.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
ای‌بی‌سی نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.