رفتن به محتوای اصلی

نظام جهانی به این دلائل باید سقوط کند
18.07.2018 - 19:53
برگردان:
ترجمه رضا نافعی

اتحادیه اروپا و ناتو مدیترانه را به دریای مرگ مبدل می کنند . جلوی این جنایت را بگیرید. هم اکنون!

روز دوشنبه چندین و چند دیدار سران رخ داد: وزرای کشاورزی اتحادیه اروپا گردهم آمدند، و همچنین وزرای خارجه اتحادیه اروپا و بعد از آن در بروکسل با همتایان خود از امریکای لاتین دیدار داشتند، همزمان با این ها در پکن نیز دیداری صورت گرفت میان اتحادیه اروپا و چین.
جرائد فقط از آن دیداری گزارش دادند که اتحادیه اروپا در آن حضور نداشت، یعنی از دیدار پرزیدنت دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و پرزیدنت پوتین رئیس جمهور روسیه در هلسینکی.
این دو رهبر ضروری ندانستند که پیامی هم به اتحادیه اروپا بفرستند – بر خلاف دونالد توسک، رئیس شورای اروپا که از پکن به اطلاع ترامپ و پوتین رساند که نظام کنونی جهان نباید فروبپاشد .
توسک به پیام خود چنین ادامه می دهد: این نظام است که » به جنگ سرد پایان بخشید، برای اروپا صلح را به همراه داشت و برای چین توسعه» را . ادامه سخن توسک چنین است «مسئولیت مشترک ما در اروپا، چین، امریکا و روسیه ما را بر آن میدارد تا این نظام را ویران نکنیم بلکه آن را بهتر سازیم».
«به جنگ سرد پایان داد» و» برای اروپا صلح به همراه آورد»؟ مشروط بر آن که جنگ در یوگسلاوی و بمباران صربستان و مونته نگرو را در سال 1999 فراموش کنیم که بوسیله ناتو صورت گرفت. بشرطی که در باره جنگ در دنباس که از سال 2014 ادامه دارد سکوت کنیم. و اگر نادیده بگیریم که اتحادیه اروپا و ناتو حالا جنگهای خود را به لیبی، مالی، سومالی، افغانستان و جاهای دیگر انتقال داده اند.
این نظام بود که موجب توسعه چین شد؟ دلیلش این بود که جمهوری خلق چین برای به چنگ آوردن امکانات برای توسعه خود مبارزه کرد و تسلیم » نظامی» نشد که واشنگتن، برلین و بروکسل می خواستند.
نظامی که آقای توسک تا این حد شیفته آنست، نظامی است که میگذارد تا هزاران نفر در مدیترانه غرق شوند و نجات دهندگان آنها را که مانع غرق شدن آنها شده اند تحت پیگرد قرار میدهد.
نظامی که آقای توسک دوست دارد همانست که با بیرحمی و بدون ملاحظه بچه ها را از پدر و مادرشان در مرز مکزیک جدا می کند یا اتحادیه اروپا اجازه نمی دهد که اعضای خانواده ها بیکدیگر بپیوندند.
این نظامی است که کنسرن های آلمانی و غیر آلمانی با فروش ابزار جنگ در مناطق جنگ زده میلیاردها سود می برند و بدون ذره ای شرم اعلام می کنند که اگر اسلحه نفروشیم با خطر بیکاری روبرو هستیم.
این نظامی است که در آن میلیونها نفر باید گرسنگی بکشند چون کنسرن ها بذرها را به ثبت می رسانند، دست روی زمین ها حاصلخیز می گذارند، سواحل دریائی را تهی از ماهی می کنند .

این آن نظامی است که به حکومت های «دموکرات» مانند آلمان، اجازه می دهد قوانینی وضع کند که به نیروهای انتظامی اجازه دهد نارنجک بکار برند و اگر فردی مظنون واقع شد او را به زندان نامحدود محکوم کنند.
در چنین نظامی است که کسی چون دونالد ترامپ می تواند رئیس جمهور امریکا شود و فردی چون «زه هوفر» وزیر کشور آلمان شود.
آقای توسک شما اشتباه می کنید: این نظام جهانی باید ویران شود!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
یونگه ولت

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.