رفتن به محتوای اصلی

فعال تورک دکتر سیدجمال موسوی‌نژاد به یک سال حبس تعزیری محکوم شد / سند
18.07.2018 - 16:36

شعبه ۲۶ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به ریاست میکائیل خوبیارپور؛ "سید جمال موسوی‌نژاد" پزشک و فعال مدنی تورک اهل سراب را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در یک کانال تلگرامی با نام "سارابلی" به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.
دادگاه مذکور دلایل و مدارک ارائه شده از سوی تجدید‌نظرخواهانها که موجب نقض رأی صادره دادگاه بدوی شود را رد و حکم یک سال حبس تعزیری آن دادگاه را وفق موازین شرعی و قانونی بَرشمرده است.
سیدجمال موسوی نژاد در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ پس از یورش نیروهای امنیتی شهر سراب به منزلش که به ضبط گوشی ، لپ‌تاپ ، کتابها و دست‌نوشته‌هایش منجر شد در چندین نوبت جهت بازجویی احضار و پس از تکمیل بازجویی‌ها با امضای لطیفی سعیدآبادی ریاست وقت اداره اطلاعات سراب به دادگستری این شهر معرفی شد.
علیانسب بازپرس پرونده در دادگستری سراب ، حسب گزارش اداره اطلاعات این شهر : " تبلیغ علیه نظام ، توهین به رهبری و توهین به مقدسات " را سه مورد اتهامی موسوی‌نژاد دانسته و با صدور بازداشت و قرار وجه‌الوثاقه چهارصدمیلیون ریالی ، تا زمان رسیدگی به اتهامات ، وی را موقتا آزاد نمود.
با تفکیک پرونده و ارجاع آن به شعبات رسیدگی، این فعال آذربایجانی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری به قضاوت ناصر ناطق از اتهام توهین به مقدسات حکم برائت گرفت.
اتهامِ " توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام " نیز در دادگاه انقلاب و به ریاست مهدی شمسی- رئیس دادگستری این شهر برگزار و پس از برگزاری جلسات رسیدگی به اتهامات و اخذ دفاعیات از ایشان ، دادگاه این فعال تورک را از اتهام توهین به رهبری مبری و برای اتهام تبلیغ علیه نظام ، او را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.
استناد دادگاه در ذکر موارد جرم صورت‌گرفته از سوی این فعال مدنی تورک، انتشار مطالبی تاریخی در جهت "تشکیل حکومت آذربایجان در سال ۱۳۲۴ و تمجید از سید جعفر پیشه‌وری رهبر فقید این حکومت " در یک کانال تلگرامی و پیدا شدن عکس مربوط به بوسه این فعال آذربایجانی بر پرچم جمهوری آذربایجان از لپ‌تاپ شخصیَش بوده که اعتقاد به قوم‌گرایی به نفع گروه‌های تجزیه‌طلب قلمداد شده است .
به گفته موسوی نژاد او در تمام مراحل بازجویی ، تفهیم اتهامات ، رسیدگی به اتهامات و در تشکیل دادگاه تجدید نظر مورد تحقیر و توهین‌ نیروهای امنیتی و قضایی قرار گرفته است.
پیشتر در تیر ماه ۱۳۹۱ سید جمال موسوی‌نژاد به همراه چهار فعال دیگر شهر سراب دستگیر و پس از شکنجه شدید به اتهام عضویت در گروه‌های غیرقانونی از سوی دادگاه انقلاب و تجدید نظر، متحمل یک سال حبس تعزیری شده است.

Missing media item.

Missing media item.

Missing media item.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بابک آزاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.