رفتن به محتوای اصلی

حاشیه قطع برق در عراق
18.07.2018 - 04:17

وزیر برق عراق روز دوشنبه ۱۶ ژوئیه با صدور بیانیه‌ای در بغداد اعلام داشته بود که هیئت اعزامی دولت عراق به تهران نتوانسته است برای ادامه صادرات برق جمهوری اسلامی به عراق با مقامات تهران به توافق دست یابد.
در روزهای پایانی هفته گذشته یک هیئت عراقی متشکل از وزیر برق، وزیر ورزش و جوانان و مدیرکل وزارت امور خارجه عراق برای مذاکره در مورد چگونگی ادامه صادرات برق ایران به تهران سفرکرده بودند. در پایان این سفر "قاسم الفهداوی"، وزیر برق عراق گفت ایران اعلام کرده است که نمی‌تواند صادرات برق به عراق را از سر بگیرد، لذا وزارت برق عراق یک طرح جایگزین برای تامین برق کشور را تهیه و به نخست وزیر ارائه کرده است.
وزارت برق عراق پیش از سفرهیئت عراقی به تهران اعلام کرده بود که به دلیل انباشته شدن بدهی عراق به ایران بابت برق صادراتی مقامات مسئول در تهران صدور برق به عراق را متوقف کرده‌اند. گفته می‌شود بدهی معوقه عراق به ایران بابت صدور برق به یک میلیارد دلار می‌رسد.

در این حال سامانه خبری العربیه در گزارشی از عراق نوشت تظاهرات اعتراض آمیز علیه اوضاع بد معیشتی و اقتصادی در جنوب عراق ادامه دارد. به گزارش العربیه در مطبوعات بغداد، ایران یکی از عوامل اعتراض‌های اخیر در عراق معرفی شده است. این اتهام به تصمیم ایران برای متوقف کردن صادرات برق به عراق مرتبط می‌شود.

 توقف صادرات برق از ایران به عراق در گرمای شدید تابستان، باعث قطعی برق در مناطق جنوبی عراق برای ساعت‌های طولانی شده است. به گزارش این سامانه خبری، اقدام ایران در توقف صادرات برق به عراق به دلیل بحرانی است که خود ایران در تامین برق مورد نیاز مردم با آن روبرو است چرا که مناطق مختلف ایران از جمله پایتخت این کشور، شاهد قطعی روزانه برق است.
 
Image result for ‫وزیر برق عراق‬‎

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
آر اف آی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.