رفتن به محتوای اصلی

یادگیری تیمی رقابتی: کاتالیزور و اسلحه آموزشی من
28.06.2018 - 13:58

داونلود کتاب
 

مقدمه‌ای بر این کتاب که درواقع ترجمه‌ی بخشی از دهمین کتاب اینجانب تحت عنوان ذیل هست که در سال 1390 بعد از اینکه دامادمان را برای ارعاب در من کشتند توسط انتشارات جنگل جاودانه تهران چاپ شد. این کتاب در دیماه 1390 به مرحله نهایی جشنواره رشد راه پیدا کرد و جزو 3 کتاب برتر کشور شد و نهایتا توسط وزارت آموزش و پرورش به تمام معلمان و دانشجو معلمان توصیه شد!؟! البته بعد از این جریانات هر کاری کردم تا بتوانم این کتاب و ترجمه‌اش را به همکاران معرفی نمایم، اجازه این کار را به من ندادند!؟

Beyond the Present Methods and Approaches to ELT/Education:

The Crucial Need for a Radical Reform

*** سال‌ها بی‌تفاوتی نسبت به ضعف مهندسی آموزش در نظام ناکارآمد آموزش کشور برخی مسئولان اجرایی دلسوز را بر آن داشته است تا نسبت به عواقب ادامه این روند در عصر و شرایط حاضر به‌طور جدی هشدار دهند. محمدرضا سپهری رئیس پیشین موسسه کار و تأمین اجتماعی در مصاحبه‌ای اختصاصی تحت عنوان «شیوه آموزشی دانشگاه‌ها علت بیکاری فارغ‌التحصیلان» از مهمترین علل عدم جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و نیز عدم موفقیت ایشان در محیط‌های کاری در سطوح ملی و بین‌المللی را در ناکارآمدی سیستم آموزشی کشور در تمامی سطوح به‌ویژه در دانشگاه‌ها در 1) آموزش زبان انگلیسی و 2) آموزش مهارت کار گروهی ارزیابی کرده‌اند. سپهری می‌افزاید: «ما باید به مسئولان دانشگاه‌ها و شورای عالی انقلاب فرهنگی هشدار دهیم که سیستم آموزشی زبان در کشور ما نادرست است و مهارتی را در فارغ‌التحصیلان ایجاد نمی‌کند».

اینجانب در این کتاب، ضمن بررسی نقادانه دلایل ناکارآمدی سیستم‌های فعلی آموزش و تبعات مخرب آن‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی، به آخرین مسائل و روش‌های تدریس در حوزه‌ی آموزش (زبان) پرداخته‌ام. مهمتر اینکه پس از تجزیه‌وتحلیل آخرین روش‌های تدریس که بر مبنای تعامل و بحث و گفتمان بنا شده‌اند، به معرفی روش تدریس منحصربه‌فرد خود که بر پایه «تئوری آموزشی سیاسی»م طراحی کرده و ارائه داده‌ام پرداخته‌ام. اینجانب سعی دارم از طریق این روش تدریس، که مورد اقبال مجامع بین‌المللی نیز واقع گردیده است، به آگاه و بیدارسازی نسل فردا و نهادینه کردن اصول دموکراسی در آن‌ها جهت ساختن فردایی آزاد و آباد بپردازم. کسانی که با این روش تدریس (در مدارس، مؤسسات و دانشگاه‌ها) آموزش می‌بینند علاوه بر اینکه به «کاربرد دانش (زبان) در محیط‌های واقعی» مسلط می‌شوند مهارت‌های اجتماعی، سبک‌های تفکر، نگرش و منش و شخصیت خود را ارتقاء داده و «متفکر»، «استدلال گرا»، «علت و معلول یاب»، «منتقد»، «خالق»، «مشارکت‌جو» و همزمان «اهل رقابت» و «آگاه به مسائل اجتماعی» و به ویژه «آگاه به مسائل سیاسی» بار می‌آیند و قادر خواهند بود نقش بسیار مؤثرتری در سرنوشت خود و ما ایفا نمایند. یادآوری می‌شود که اینجانب در رساله فوق‌لیسانس (ایران) و دکترای (هندوستان) خود از برتری این روش تدریس بر روش‌های تدریس کنونی و نیز روش تدریس پروفسور جانسون در دانشگاه مینه ستای آمریکا دفاع نموده‌ام. زمان آن فرا رسیده است که این روش تدریس را که بر مبنای آخرین یافته‌های علمی و عملی بوده و واقعیت‌های دنیای پیچیده امروز را در نظر گرفته است در کلاس‌های خود به خدمت بگیریم. باشد که با عمل کردن به پیشنهادهای ارائه‌شده در این کتاب شاهد تحولی بنیادین در سیستم‌های ناکارآمد آموزشی فعلی در تمامی سطوح بوده و نیز انحطاط حکومت‌های خودکامه / فاشیستی و تمامیت‌خواه را نظاره‌گر باشیم – همان‌طور که آنان انحطاط و زوال دگراندیشان را در برنامه دارند تا آن‌ها را مایه عبرت کسانی کنند که به جوامع عاری از ظلم و تبعیض و ستم و فساد و ریا و غارت و استبداد می‌اندیشند.

- لینک ویدیوی روش تدریس من: http://www.aparat.com/v/i32tK

لطفا به معلمان، مدرسان و اساتید معرفی کنید. http://beyondelt.blogfa.com

 

داونلود کتاب
 

یادگیری تیمی رقابتی: کاتالیزور و اسلحه آموزشی من

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.