رفتن به محتوای اصلی

زندانهای امارات متحده عربی در یمن: تجاوز جنسی وتحقیر زندانیان
23.06.2018 - 13:20
ترجمه و تلخیص:
احمد مزارعی

خبر گزاری اسیوشیتد پرس تحقیقاتی را انتشار داده است که حاوی دلایلی ازدرون زندانهای امارات متحده عربی در یمن بدست میدهد واخرین این اطلاعات که بتازگی منتشر شده نشان میدهد که بازداشتیها از طرف افسران اماراتی مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند تا مجبور شوند اعتراف کنند که با سازمان القاعده ویا داعش همکاری کرده واز انان در جهت منافع امارات در یمن بهره برداری کنند .

اسیوشیتد پرس مجموعه ای از گواهیهای زندانیان راجمع اوری نموده که در انها چگونگی تجاوز جنسی در حق زندانیان شرح داده میشود، این خبر گزاری همچنین عکسهائی را انتشار داده که بتوسط یکی از زندا نیهای زندان بیراحمد در شهر عدن در اختیار این خبر گزاری قرار داده شده است، با انتشار این عکسها وشرح انواع شکنجه در یکی اززندانهای امارات در یمن، میتوان پی برد که دربیست زندان دیگر امارات در یمن چه وضعیتی حکمفرما است.

بر اساس گزارش اسیوشیتد پرس این اقدامات از ماه مارچ گذشته وهنگامی اتفاق افتاد که بازداشتیها به اعتصاب غذا دست زده ودرارتباط با خانواده های خود کوشیدند صدای اعتراضات خودرا بر علیه تجاوزات در زندان به گوش مجموعه های حقوق بشری جهانی برسانند ، در ان روزها پانزده افسر اماراتی با سگهای خود به زندان امده وشروع به شکنجه های جسمی بر علیه زندانیان نمودند ، این شکنجه ها عبارت بود از برهنه خواباندن زندانیان برروی زمین ، وصل کردن کابلهای برق به اعضای تناسلی انها ووارد اوردن شوکهای الکتریکی بر سایر قسمتهای بدن انها ، با این دستاویز که انها تلفنهای دستی خودرا مخفی کرده اند وهر انکسی که اجازه تجاوز به انها نمیداد مورد تجاوز سگهای پلیسی وضرب وشتم قرار میگرفت تا تسلیم شود.

دنیای پنهان شکنجه های گسترده

» صدها نفر بازداشتی یمنی از شکنجه های جنسی وجسمی در زندان احمد واقع در جنوب یمن رنج برده اند» واین گزارش بر اساس مصاحبه هائی انجام گرفته که خبرگزاری اسیوشیتد پرس با هفت نفر از زندانیان انجام داده است وخود دشاندهنده روزنه ای از دنیای گسترده شکنجه وخشونت درون زندانهائی است که امارات متحده عربی در یمن انها را اداره میکند».

در قسمت دیگری از گزارش آمده است :»گواهان شهادت داده اند که نگهبابان یمنی که در خدمت افسران اماراتیها در امده اند انواع شکنجه ها وتحقیر وتوهینها ی جنسی را برعلیه زندانیان بکار میگیرند وبخش دیگری از نگهبانان از این مناظر هولناک فیلمبرداری میکنند :» آنها مرا بدون هیچ اتهامی شکنجه میکردند ، گاها آرزو میکردم که ای کاش اتهامی بمن وارد میکردند که به ان اعتراف میکردم واز شکنجه ودرد راحت میشدم». هدف انها از این شکنجه ها این بود که افراد را وادار کنند تا برای امارات جاسوسی کنند . بنا به گفته یک مسئول امنیتی سابق :» تجاوز جنسی همراه با فیلمبرداری به این دلیل بکار گرفته میشود که زندانی را وادار به جاسوسی به نفع امارات کنند».

یک فرمانده نظامی یمنی اظهارداشت :» هدف ازاین شکنجه ها این است که زندانیان را مجبور کنند تا با داعش والقاعده همکاری کنند ، در حقیقت انها در زندانها ی یمن القاعده وداعش خلق وتربیت میکنند «.

صدها نفربازداشتی درزندان احمد درجنوب یمن ازخشونت جنسی رنج برده اند(اسیوشیتد پرس)

در جنوب یمن بیست ویک بازداشتگاه مخفی وجوددارد

بنا به گفته یک بازداشتی ، :»وی از سال 2016 زندانی میباشد وبارها به این ویا ان زندان مخفی منتقل شده است ، بارها از وی تحقیق بعمل امده ودر خلال این تحقیقات به انواع شکنجه ها از قبیل شوک الکتریکی ، ضربات پوتین بر سر وبدن ، بلند کردن درهوا وپرتاب کردنم برروی زمین، مورد هجوم سگ پلیسی قرارگرفتن ، وهمه این شکنجه ها در حالی انجام میگرفته است که دستها وچشمان من بسنه بوده است»

بنا به گفته اسیوشیدت پرس در یمن جنوبی هیجده بازداشتگاه وجوددارد، اما بنا به گفته این بازداشتی قدیمی بیست ویک عدد که سیزده بازداشتگاه بصورت زندان است وهشت عدد انها در اردوگاهها ی نظامی واقع شده است.

یکی اززندانیان نام پنج شکنجه گرمعروف اماراتی را به شرح زیر در اختیار خبر نگار اسیو شیدت پرس قرارداده است: معروف ترین آنها یک زندانی سابق یمنی است که اکنون در خدمت امارات درامده است ونامش «عواد الوحش» است ، وی قبل از موافقت به همکاری با دولت امارات زندانی ودر زیر شکنجه قرارداشته است، شکنجه گران دیگر که بتوسط زندانیها نامگزاری شده وهمگی از افسران دولت امارات میباشند به ترتیب ، ابوعدی، ابواسماعیل ،هتلرو.. میباشند وامریکائیها در همه این اماکن حضوردارند

https://www.al-akhbar.com/Yemen/252487/سجون-الإمارات-اليمنية-تعذيب-جنسي-وإذلا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
اسیوشییدتد پرس

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.