رفتن به محتوای اصلی

خانم زینب طاهری شاخص و نماد شرافت حرفه وکالت است
دکتر سید مصطفی آزمایش
22.06.2018 - 19:27

دکتر سید مصطفی آزمایش حقوق دان و مدیر مسئول «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» در برنامه ای تصویری اعدام ناجوانمردانه شهید گلگون کفن درویش محمد یاور ثلاث و بازداشت وکیل مدافع وی سرکار خانم زینب طاهری را مورد بررسی قرار داد و گفت؛ کسانی که شهید درویش محمد یاور ثلاث را بر دار کردند هرگز گمان نمی کردند که این گونه سیل آسا جامعه جهانی و افکار عمومی مردم این جنایت علیه بشریت را محکوم کند و در کارنامه سیاه سیستم پوسیده قضائی، برگ « درویش کشی » را به ثبت برساند. مردم دنیا این واقعه را فراتر از شهادت یک درویش تلقی کرده و آنرا به عنوان دهن کجی قوه پوسیده قضایی بدتر از داعشی ایران به مجامع بین المللی می دانند. امروز در راهروها و تالارهای پارلمان اروپا و سازمان ملل متحد هر دو نفری که به هم می رسند راجع به این جنایت عظیم علیه درویش بی گناه شهید محمد یاور ثلاث و از این بدتر در مورد پرونده سازی علیه خانم زینب طاهری وکیل پرونده آقای ثلاث که « جرمش ارائه درخواست اعاده دادرسی موکل خود بوده است»، صحبت می کنند.
دکتر سید مصطفی آزمایش در بخش دیگری از این برنامه گفت؛ قوه پوسیده قضایی تمام پتانسیل خود را در مقابل یک وکیل مدافع بکار بسته است و از سوی دیگر محسن اسماعیلی رئیس دادگستری تهران و جعفری دولت آبادی دادستان تهران بسیج شده اند تا علیه وکیل مدافع متهم بی گناه شهید درویش محمد ثلاث پرونده سازی کنند و برچسب اقدام علیه امنیت ملی، تشویش افکار عمومی و اشاعه اکاذیب را تنها به جرم دفاع از موکل خود و ارائه درخواست اعاده دادرسی آقای ثلاث به دیوان عالی کشور، به وی بزنند.
مدیر مسئول «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» در ادامه افزود، جعفری دولت آبادی نماینده این دستگاه درویش کش بدتر از داعشی، به دروغ ادعا می کند که خانم زینب طاهری پرونده موکل خود را نخوانده بود، در صورتی که همه می دانند خانم طاهری با چه موانع و مشکلاتی که قوه قضائیه بر سر راهش نهاده بود موفق شد از شهید محمد ثلاث وکالت بگیرد، و با وکیل دیگر پرونده آقای سعید اشرف زاده پرونده را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و آنگاه که به بیگناهی موکل خود یقیق حاصل کرد لایحه ای 26 صفحه ای را تهیه و برای اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور تقدیم کرد و پس از آن آقای اشرف زاده نیز در یک پیام ویدیویی با قرائت این لایحه از کار مشترک و مستمر با خانم طاهری بر روی این پرونده صحبت کرد، شاید می گویید آقای سعید اشرف زاده هم وکیل این پرونده نبوده و از جزئیات خبر نداشته است!!
این حقوق دان با بیان این که «اشخاصی مانند جعفری دولت آبادی و محسن اسماعیلی جلادانی هستند که می خواهند قربانیان خود را متهم به جنایاتی کنند که خود مرتکب شده اند» گفت، این آقایان به روشنی و در برابر دوربین ها می گویند که انگشت نگاری و تحقیقات و بررسی های لازم در پرونده آقای ثلاث انجام نشده به دلیل این که اعتراف «شاه دلیل» است در صورتی که ما چند فایل صوتی تقطیع نشده از اظهارات آقای ثلاث که در هوشیاری کامل و بدون اینکه زیر شکنجه باشد یا تهدید شده باشد در دست داریم که به همه مردم جهان اعلام می کند راننده اتوبوس مذکور نبوده و کسی را نکشته است بلکه او را ساعتها در بازداشتگاه شکنجه کرده اند، او اعلام می کند که حتی یک مورچه را هم نمی تواند بکشد و شخص دیگری راننده آن اتوبوس بوده است و ...
دکتر سید مصطفی آزمایش با محکوم کردن بازداشت زینب طاهری افزود؛ بازداشت خانم طاهری هم اکنون در مجامع بین المللی مانند پارلمان اروپا، وزارت خارجه آمریکا، سازمان ملل متحد، سازمان عفو بین الملل، جامعه حقوق بشر آلمان و ... به عنوان سند رسوایی عظیم دیگری برای نظام حاکم بر ایران مطرح است. خانم زینب طاهری در جامعه ای که 39 سال، حق و عدالت در آن لگد مال شده است، شاخص و نماد شرافت حرفه وکالت می باشد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

طاهره بارئی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.