رفتن به محتوای اصلی

بفرمایید دزدی شیک و مجلسی!
03.06.2018 - 20:52
موضوع وقتی جالب می شود؛ که می بینیم مد شده بمنظور اضافه شدن تعداد دنبال‌کنندگان خود در شبکه‌های مجازی همچون اینستاگرام، و به تبع رسیدن به درآمدهای نامشروع میلیونی، از ترفندهای مغایر با اصول انسانیت استفاده می‌کنند. به عنوان نمونه رضاصادقی، بهنوش بختیاری، سحرقریشی، ترانه علیدوستی، باران کوثری، پرستوصالحی، آناهیتا همتی و به ظاهرهنرمندانِ دیگر!، با سلفی‌گرفتن در نهادهای خیریه، به‌شرط دریافت هزینه‌های هنگفت، و با عوام‌فریبی و موج سواری روی احساسات و عواطف مردم و با ارائه یک چهره موجه از خود، کسب در آمد نامشروع می‌کنند و صرفا با اعلام شماره حسابی به بهانه امور خیریه، کمک به مناطق محروم و زلزله زده، درمان بیماری خاص یا تهیه داروی گرانقیمت، پول هنگفتی را به جیب می زنند. اخیرا اثبات شده که اکثر این سلبریتی ها مانند محسن افشانی، نویدمحمدزاده، امیرمهدی ژوله، علی اوجی و ... پول های دریافتی از مردم را که با استفاده از تکنیک سواستفاده از عواطف بدست آورند، نه تنها به نهادهای خیریه تحویل نداده اند، بلکه برخی با راه اندازی استودیوی شخصی، افتتاح گالری جواهرات، تهیه کنندگی فیلم های سینمایی و ایجاد لابی های قوی برای انحصار کنسرت های داخلی و بعضا خارجی، و برخی دیگر با سرمایه گذاری در خارج کشور، پول ها را به جیب زده اند و در حال ثروت اندوزی نجومی هستند! طبیعتا این مدل کمک، قابل پیگیری و شکایت هم نیست، چرا که این ها شریک دزد هستند و رفیق قافله! و مانند سریال آوای باران، شکیبی بالای سرشان دارند که امنیت و اعتبار آن ها را تضمین می کند! این ناهنجاری که به «دزدان سلبریتی» شهره شده است، به شدت و بدون کوچکترین مانعی در حال افزایش است.
 
جالب تر اینکه شخصی مثل زیباکلام که نقاب از چهره برداشت و اخیرا ارادت خود را به رژیم ظالم نشان داد و افاضه کرد؛ با تمام وجود از نظام دفاع می‌کنم و اگر پایش بیفتد، اسلحه هم دست می‌گیرم!! نیز از این قاعده مستثنی نیست و مشخص نیست چرا 3.2 میلیاردتومان دریافتی از مردم بیچاره به خارج کشور انتقال داده! یا علی دایی و جوادخیابانی که با برپایی ایستگاه های متعدد صلواتی در نقاط مختلف تهران، اقدام به جمع آوری کمک های نقدی مردم نمودند، هیچ گزارش و سندی مبنی بر هزینه‌کرد این مبالغ ارائه نکردند و در مقابل، روز به روز به سهام شان در شرکت های خارجی اضافه می شود!؛ و یا محسن تنابنده که خود را داعیه‌دار حمایت از مدافعین حرم ساختگی دانسته و اخیرا دستمزد نجومی او و باقی مزدوران سریال پایتخت بر همگان آشکار شد، مبالغ جمع آوری شده را در کدام بانک خارجی سرمایه گذاری کرده؟! یا مهنازافشار ضعیفه مدعی آزادی، که از طرفی سنگ دختران انقلاب را به سینه زد و از شعار نه به حجاب اجباری به صورت شبانه‌روزی حمایت کرده و می کند، حالا به واسطه دریافتی یک میلیارد تومانی برای ایفای نقش در سریال گلشیفته در قالب یه زن محجبه چادری، رنگ عوض کرده و به باورهای خیالی اش پشت کرده و بوی پول مستش کرده است! یا محمدامین کریم پور که جزو مهمانان ثابت صداوسیمای میلی است و با همین ترفند، صدها میلیون به جیب می زند و صدالبته که با اربابانش در صداوسیمای شکیب تقسیم می کند تا بتواند معروفیت، اعتبار و درآمدش را روز به روز افزایش دهد.
 
از این جنس افراد به ظاهر دلسوز و در واقع روباه صفت زیادند که افشای درآمدهای هنگفت ایشان از طریق سواستفاده از اعتماد و احساسات مردم در این مجال نمی‌گنجد و فقط جهت روشنگری به برخی اسامی سودجوهای روباه صفت  و موسسات خیریه‌ای که طعمه این هیولاهای مکار شده‌اند، اشاره می شود:
 
رضارشیدپور، رضاصادقی، مجید صالحی، مهران غفوریان، باران کوثری، ترانه علیدوستی، رضا عطاران (خیریه محک، طلیعه کرامت، خیریه همگام، خیریه آبشار عاطفه، نیکوکاران احسان، خیریه هوا، خیریه نیکان)
 
بهاره رهنما، امیرخسروعباسی، بهنوش بختیاری، آناهیتاهمتی، مهنازافشار، محراب قاسم خانی، شقایق دهقان، داریوش فرضیایی (خیریه محک، جمعیت امام علی، روشنی زندگی، یاوران بدسرپست، خیریه نه به بیماری های خاص، خیریه مهر طاها، خیریه رایحه)
 
نویدمحمدزاده، امیرمهدی ژوله، امیرجعفری، علی اوجی، گلاره عباسی، حسین هدایتی، رامبدجوان، نگارجواهریان، رویامیرعلمی(خیریه نیکوکاران وحدت تهران، امام جواد، خیریه یاوری سبز، خیریه نورا، جمعیت امام علی، خیریه صدیقین)
 
محسن افشانی، محسن تنابنده، علی ضیا، حمیدعسکری، مهردادمیناوند، منوچهرهادی (خیریه محک، خیریه مهرگیتی، خیریه مهرآفرینان، خیریه یاوران ایتام، زنجیره امید، سیب سرخ)
 
سیدجوادهاشمی، هومن حاج‌عبدالهی، احسان علیخانی، مجیدصالحی، مهران احمدی، منوچهرهادی، یکتاناصر، ساره بیات، حسن ریوندی (خیریه محک، خیریه ریحانه، خیریه فرزندان ایران، خیریه دارالایتام، خیریه پیام امید، دارالاکرام)
 
فرزادفرزین، بهنام بانی، هانیه توسلی، پرستوصالحی، پرینازایزدیار، شهاب حسینی، کتایون ریاحی، اشکان خطیبی، مهران احمدی، علی دایی(خیریه یاوران خلق، دست های مهربان، مهرجاوید، خیریه کمک، بنیاد کودک، خانه مهر کودکان)
 
و ...
 
با کنکاشی سطحی در لایه های پنهان این باصطلاح سلبریتی ها  که خود را در همه امور سیاسی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی، مذهبی و ... کارشناس و صاحب نظر می دانند، بیش از پیش روشن می کند که همه این ها اصطلاحا سوراخ دعا را پیدا کردند و با اظهارنظرهای کشکی و بازی با احاساسات مردم در حال مکیدن شیره زندگی مردم هستند و هرجا که نفعی باشد همانجا لنگر می اندازند و به هیچ وجه قابل اعتماد و احترام نیستند! و نه تنها نفعی برای مردم ندارند؛ بلکه آسیب های متعدد ایشان به زندگی مردم در حوزه های مختلف ملموس و قابل مشاهده است.
 
اینها یادشان رفته که همین فضای مجازی و طمع‌های هرروزه شان برای سرکیسه کردن مردمی که خود محتاج نان شب شان هستند، و همین ابراز وجودهای توخالی سیاسی اقتصادی و ...می‌تواند به زودی از آنها پیش مخاطبانشان ضدقهرمان ساخته و علیه‌شان عمل کند. اتفاقی که همین الان در حال لود شدن است و روی اصلی شان 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.