رفتن به محتوای اصلی

همنشین بهار: وقایع دو قرن پیش در رابطه با فلسطین و اسرائیل
15.05.2018 - 00:34

https://www.youtube.com/watch?v=bPW3ZRiXox4

اگرچه از جنگ جهانی دوم به این سو مسائل خاورمیانه در کانون اخبار جهان است، اما سطح عمومی درک ما از تاریخ شکل‌گیری قضیه فلسطین و جنبش صهیونیسم Zionism مطلوب نیست. داده‌های غلط فَت و فراوان است و متاسفانه آنچه را تأئید یا محکوم می‌کنیم، بدرستی نمی‌شناسیم. اینکه گفتم قضیه فلسطین، به‌خاطر این است که برخی مطبوعات غربی از آن با عنوان مسأله و مشکل فلسطین یاد می‌کنند که گویا عارضی است و در حد مشکل مرزی بین دو یا چند کشور، و نه یک موضوع جوهری که پای یک ملت و حق او در رفع ستم از خویش در میان است. این بحث در ۱۰۰ مورد، مهم‌ترین وقایع دو قرن پیش در رابطه با فلسطین و اسرائیل را فهرست‌وار برمی‌شمارد. اما قبل از آن، نکته‌ای را در مورد آقای ترامپ که زندگی برایش کاسبکاری‌ست و دیگر هیچ، و جایی نمی‌خوابد که آب زیرش را بگیرد، اشاره کنم. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ترامپ شوت هست اما نه خیلی
همانطور که می‌دانیم رئیس‌جمهور ایالات متحده در دسته گل جدیدی که به آب داد، بیت‌المقدس(اورشلیم) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت. وی با اشاره به مصوبه کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ برای انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به بیت‌المقدس، تاکید کرد که زمان اجرایی‌کردن آن مصوبه مدت‌ها به تاخیر افتاده بود. ترامپ همچنین رسماً دستور انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت‌المقدس[اورشلیم] را صادر کرده‌‌است.
کم کم هرچه در دیگ است به چَمچَه می‌‌آید و آقای ترامپ خودش را بیش از پیش افشا نموده و چُرت پادوها و نوکرانش را پاره می‌کند.
او پیش‌تر با عوض‌بدَل‌کردن خلیج فارس با خلیج عربی، دَم شیوخ فاسد عرب و امثال عادل الجبیر و محمد بن سلمان و خلیفه بن زاید آل نهیان را دید و این بار با بازی بر سر بیت‌المقدس، به اوانجلیستها و نظایر مایکل پنس و شلدون آدلسون و نتانیاهو حال داد. برای فهم اینگونه امور باید از سطح به عمق برویم و به جای سرگرم شدن به ژورنالیسم مبتذل سیاسی که در بیشتر اوقات از دانش سیاسی تهی‌ست، به ریشه‌ها برویم. آنوقت درمی‌بابیم ترامپ، شوت هست اما نه خیلی. بعلاوه وی نه یک فرد بلکه نماد یک جریان است.
 

 ادامه مقاله:

http://www.hamneshinbahar.net/article.php?text_id…


همه نوشته‌ها و ویدئوها در آدرس زیر است:
... 
همنشین بهار 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

همنشین بهار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.