رفتن به محتوای اصلی

برانکو سرمایه سوزی می کند،چه بلایی سر پرسپولیس آمده است؟
03.04.2018 - 04:37

می خواهیم از جایی شروع کنیم که ظاهرا از درجه اهمیتی برخورداراست ،اما در اصل فاکتور مهم و بزرگی در دنیای مربیگری به شمار می رود!
مدیران پرسپولیس بایست پاسخگوی این موضوع باشند که چرا و با کدام دلیل اجازه خروج سرتن چوک مغز متفکر کادر فنی را در این مقطع از فصل صادر نمودند؟مگر همین فصل پیش نبود پانادیچ به دلیل بیماری پدر(از این دلایل نخ نمای مربیان خارجی)عزم بازگشت نمود و چند روز بعد قرارداد همکاری با تیم جدید اش رسانه ایی شد.
قرارداد زلاتکو ایوانکویچ بر اساس کدام ملاک ها منعقد شد حتی اگر برانکو بگوید برادر اش دکترای فوتبال دارد،اما چیزی که بر همه هویداست ایشان یک مربی معمولی و بیشتر در تمرینات و مسابقات تماشاگر خوبی هستند و هیچ بار فنی را به مجموعه اضافه نمی کنند.
خودمان را فریب ندهیم حتی اگر متعصب ترین هوادار سرخ های پایتخت هستیم،فاصله پرسپولیس این روزها با تیم روان نیم فصل اول از زمین تا آسمان است!
هر چقدر برانکو در کنفرانس های خود به خواهد از عملکرد برخی شاگردانش دفاع کند،اما ایشان نمی تواند انصاف را نادیده بگیرد و آمار و ارقارم عملکرد نور چشمی هایش را نادیده گرفته !و به هوادار و اصحاب رسانه بگوید من هروز با شاگردانم در تمرینات زندگی می کنم.این حرفها اگر صد در صد درست باشند روز مسابقه تماشاگران و اهالی فن خوب می فهمند که چرا مسلمان،رسن و نورالهی به نا حق به نیمکت پیچ شده اند و حسین ماهینی دور از آمادگی بایست در پست های غیر تخصصی به بازی گرفته شود و نتیجه اش همان می شود که این روزها از پرسپولیس می بینیم.
بزرگترین مشکل این روزهای پرسپولیس به شکل بازی این تیم بر می گردد،زیاد دور نرویم فصل شانزدهم برانکو با در اختیار داشتن نهایت پانزده بازیکن بازیهای چشم نوازی از شاگردان اش مشاهده می کردیم .اما این فصل هرچه به پایان نزدیک می شویم نشانی از شادابی و بازی روان از قرمزهای پایتخت به چشمان هواداران نمی آید!
بحث دستیاران در فوتبال روز دنیا موضوع پر اهمیتی محسوب می شود ،اگر برانکو سوال شود که پرسپولیس فصل شانزدهم و یا تیم شاداب تا قبل سرتن چوک مرد همه فن حریف تمرینات و آنالیز کجاست؟یقین داشته باشید کم نیاورده و از عملکرد برادر اش و سایر اعضای فنی تیم دفاع خواهدنمود!
ایراد بزرگ به مدیران فوتبال پرسپولیس و سایر باشگاهها باز می گردد که به راحتی و بدلیل نبود قراردادهای محکم حقوقی اغلب مربیان و بازیکنان خارجی با دلایل موجه و یا دروغین در بسیاری موارد در میانه های فصل به کشور خود باز می گردند!
بهانه های نخ نمایی که این سالها زیاد به گوشمان خورده است،از قبیل بیماری یکی از خانواده تا دریافت پیشنهاد همکاری از فدراسیون کشور مطبوع مربیان خواهان ترک باشگاه در ایران است.
از مصطفی دنیزلی که بخاطر همکاری با شبکه ورزشی ترکیه و بیماری همسرش در رفت و آمد بود ،تا دستیاران کی روش و همین پانادیج دستیار نیم فصل دوم مهاجری و آخرین هم چوک که به شهادت بازیکنان چنان تاثیری در تمرینات و تفکرات برانکو در ارنج داشت که برانکو روی حرف او نه نمی آورد.
مربیگری استبداد پذیر نیست تفاوتی هم بین برانکو ،کی روش و سایر مربیان بخصوص خارجی ها هم ندارند.ایشان آمده اند که با دریافت دلار و انتقال دانش فنی شان به پیشرفت و اعتلای فوتبال ایران کمک نمایند! اگر دلیلی به غیر از اینها بود نیازی به خروج ارز از ایران نبود و به همین دایره مربیان داخلی اکتفا می نمودیم.
ایشان باید بپذیرند حال این روزهای پرسپولیس خوب نیست و بدون تعارف در پایان فصل یک دستیار کارکشته به نیمکت سرخ ها به جای اعضای خنثی کادر فنی اضافه شود!
در غیر اینصورت با این نمایش های پرسپولیس فینال آسیا که هیچ،عمر مربیگری ایشان به نیم فصل دوم فصل بعد هم نخواهد رسید!زیرا همین تماشاگرانی که امروز برای ایشان هورا می کشند چندنمایش نا امید کننده ببینند خواستار جدایی ایشان خواهند شد........

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

حمید جباری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.