رفتن به محتوای اصلی

«دو هواپیمای اف-۳۵ اسرائیل با ورود به حریم هوایی ایران، بر فراز اصفهان و شیراز پرواز کردند
30.03.2018 - 12:45

رسانه های منطقه از ورود دو فروند هواپیمای رادارگریز اف-۳۵ اسرائیل به آسمان ایران خبر می دهند. این رسانه ها گزارش داده اند که دو فروند هواپیمای اف-۳۵ نیروی هوایی اسرائیل، ماه گذشته با عبور از آسمان سوریه و عراق وارد حریم هوایی ایران شدند، تا اصفهان و بندرعباس پرواز کردند و رادارهای نظامی جمهوری اسلامی نیز از شناسایی آنها عاجز بودند.
این گزارش نخست در روزنامه الجریده کویت و به نقل از منابع مطلع منتشر شده و در رسانه های دیگر منطقه مانند جروزالم پست نیز منعکس شد.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای اف-۳۵ نیروی هوایی اسرائیل، نه تنها بدون مشکل به حریم هوایی ایران نفوذ کرده و شناسایی و رهگیری نشدند بلکه روی اهدافی در شهرهای اصفهان، شیراز و بندرعباس، نشانه گیری کردند.
گزارش از پرواز این هواپیماها در ارتفاع بالا بر فراز خلیج فارس نیز خبر داده و گفته که این گشت زنی بر روی تاسیسات مشکوک مرتبط با برنامه اتمی ایران بوده است.

منابع خبری می گویند که سیستم های پیشرفته راداری و پدافند هوایی روسیه که در ایران و سوریه قرار دارند، از شناسایی این دو هواپیما و رهگیری آنها عاجز ماندند.
هواپیماهای رادارگریز اف-۳۵ ساخت آمریکا هستند و پیشرفته ترین هواپیماهای جنگی جهان در حال حاضر به شمار می آیند. اسرائیل به تازگی چند فروند از این هواپیماها را در اختیار گرفته و قرار است ده ها فروند دیگر را نیز در اختیار بگیرد.
اسرائیل از مخالفان سرسخت برنامه اتمی جمهوری اسلامی است. در ماه های اخیر، تنش میان جمهوری اسلامی با دولت های آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی به شدت بالا گرفته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
دماوند

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.