رفتن به محتوای اصلی

پیام کانون صنفی معلمان همدان در باره ی دستگیری وحشیانه محمد حبیبی
04.03.2018 - 21:40

 

 

 

به نام خداوند جان و خرد

" ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ محمد حبیبی فعال صنفی معلمان و عضو هیات مدیره کانون معلمان تهران با ضرب و شتم و پاشیدن اسپری فلفل و هتاکی در مدرسه و مقابل چشمان متحیر دانش آموزان و معلمان بازداشت شد."
کمتر کسی است که این خبر را بشنود و از این رفتارهای خشونت بار متحیر و متأثر نشود. چرا که همگان می دانند؛ قانون به هیچ احدی اجازه نداده است که حتی پس از بازداشت افراد جانی و خطرناک از خشونت و هتاکی استفاده کند.
کسانی که با پاشیدن اسپری فلفل و ضرب و شتم و توهین اقدام به دستگیری آقای محمد حبیبی معلمی که حق طلبی، عدالت طلبی، برابری آموزشی و قانون مداری را سرلوحه ی زندگی خود قرار داده، کدامین قله های فضیلت را فتح کردند؟
محمد حبیبی و سایر فعالان صنفی که از نابرابری های آموزشی در حق فرزندان این سرزمین در رنج هستند و وجود کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار، رنج های بزرگ شان به شمار می آید تنها گناه شان این است که نمی توانند سر به لاک خود فرو برند ، گوشه عافیت بگزینند و زیست بی دغدغه از رنج های مردم را پیشه ی خود سازند .
آیا چنین انسان هایی که مشکلات اجتماعی را بی هیچ مزد و منتی گوشزد می کنند، سزاوار احضار به مراجع قضایی هستند یا لایق قدردانی ؟
شایسته است مسئولان کشور به این پرسش ها پاسخ صادقانه دهند که:
_ آیا انتقاد از عملکرد مسئولان جرم است؟
_ آیا نشان دادن بی عدالتی در حوزه های مختلف که ناشی از عملکرد ناصواب مسئولان است گناه است ؟
_ آیا بازداشت کنندگان حق دارند در حین بازداشت یک شهروند او را به بدترین شکل کتک بزنند و توهین و تحقیر نمایند؟
_ آیا مرجع بازداشت کننده ی محمد حبیبی، مامورانی را که او را در مقابل چشم معلمان و دانش اموزان و همسایگان مورد ضرب و شتم قرار داده اند مورد مواخذه و محاکمه قرار می دهد ؟
_ این نوع برخورد با معلمان حق طلب و عدالت خواه، احساسات هزاران معلم کشور را جریحه دار کرده و موجب تشویش و تحریک اذهان فرهنگیان کشور شده است. آیا اراده ای برای برخورد با این مشوش کننده های اذهان وجود دارد؟
ما مشفقانه مسئولان قوای سه گانه را انذار می دهیم که خواسته های عدالت خواهانه معلمان ایران که دوستداران واقعی کشور و مردم هستند و از هرگونه تندروی، بی نظمی، توهین و تقابل بیزارند و خواسته های خود را به مدنی ترین شکل ممکن مطرح می کنند و در پی سعادت و سرافرازی کشور و یک پارچگی ملت اند ، را پذیرا باشند و از برخورد غیرموجه و سخت با معلمان بپرهیزند و نقدهای آنها را، از سر دلسوزی و مسئولیت شناسی بدانند و نگاه مثبت به انتقادهایشان داشته باشند و بدانند در هیچ جای جهان هیچ قدرتی در برخورد با معلمان پیروز نشده و نخواهد شد.
بر این اساس از مسئولان محترم کشور تقاضا می کنیم در شرایطی که کشور دچار بحران های مختلف در حوزه ای اجتماعی، اقتصادی و... است، از پیچیده تر شدن اوضاع جلوگیری کنند و برای یک بار هم که شده رویکرد مثبت در خصوص خواسته های فرهنگیان در پیش بگیرند و در اقدامی دور اندیشانه، معلمان دربند (محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، مختار اسدی، محسن عمرانی ، محمد حبیبی) و وکیل آنها (عبدالفتاح سلطانی) را آزاد کنند. امید که این اقدام در آستانه سال نو به همگرایی ملی کمک کند.

کانون معلمان همدان
۱۳اسفند ۱۳۹۶

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.