رفتن به محتوای اصلی

#اعتراضات_روز – از میان آن‌ها: اعتراض انجمن مراکز معلولین کشور
21.02.2018 - 12:35

بخشی از مطالبات معلمان حق‌التدریسی پرداخت شد

اعتراضات معلمان حق‌التدریسی ثمر داد. وزارت آموزش و پرورش در آخرین مهلت تعیین شده توسط معلمان بخشی از مطالبات آن‌ها را پرداخت.

معلمان حق‌التدریسی که ماه‌ها مطالبات معوقه دارند طی نامه‌هایی به روسای ادارت آموزش و پرورش شهرهای محل خدمتشان اعلام کرده بودند در صورت عدم پرداخت مطالباتشان تا آخر بهمن، از اول اسفند اعتصاب خواهند کرد. دوشنبه ۳۰ بهمن صدا و سیمای حکومت اسلامی به نقل از وزیر آموزش و پرورش از پرداخت مطالبات معلمان خبر داد.

کانون صنفی معلمان ایران نیز سه‌شنبه اول اسفند به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نوشت که حقوق معلمان حق التدریس غیر رسمی، شب گذشته پرداخت شد و عیدی آنها هم در چند روز آینده واریز می‌شود. بخشی از حق التدریس معلمان رسمی نیز قرار است در اسفند ماه پرداخت شود.

روستاییان مانع قطع درختان شدند

جمعی از روستاییان یکی از روستاهای ترکمن‌صحرا دوشنبه ۳۰ بهمن با تجمع خود مانع از آن شدند که ماموران اداره آب درختان چنار این روستا را قطع کنند.

معلمان خواهان حضور نمایندگان تشکل‌های مستقل معلمان و کارگران در مذاکرات تعیین حداقل دستمزد شدند

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران بیانیه‌ای درباره وضعیت دشوار معیشتی معلمان بویژه معلمان غیر استخدامی و معلمان شاغل در مدارس خصوصی منتشر کرده و در اشاره به مباحث جاری در شورای عالی کار بر سر تعیین حداقل دستمزد سال ۹۷ نوشته است که این شورا بخاطر آن که نمایندگان تشکل‌های مستقل کارگری در آن حضور ندارند همواره دستمزد کارگران را چند برابر زیر خط فقر تعیین کرده است.

معلمان نوشته‌اند مطابق داده‌های رسمی بانک مرکزی هزینه خانوار در سال جاری ۳.۶ میلیون تومان و در سال ۱۳۹۷ بیش از ۴ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

حقوق معلمان غیراستخدامی، معلمان حق‌التدریسی، معلمان شرکتی و خرید خدمتی، نیروهای خدماتی، مربیان پیش‌دبستانی که تعداد زیادی از نیروی کار آموزش عمومی را شکل می‌دهند در کنار معلمان آموزشگاه‌های آزاد و موسسه‌های زبان خارجه، معلمان هنرمند در مراکز هنری، مربیان و تکنسین‌های مراکز فنی و حرفه‌ای در صورتی که قرارداد کار داشته باشند بر اساس قانون کار تعیین می‌شود.

تشکل‌های صنفی فرهنگیان معلمان با توجه به این واقعیت که حداقل دستمزد مستقیما بر معیشت بخش وسیعی از معلمان تاثیر دارد خواستار حضور نماینده تشکل‌های مستقل معلمان و کارگران در مذاکرات سه‌جانبه تعیین مزد شده و نسبت به تعیین دستمزد زیر خط فقر هشدار داده‌اند.

معلمان تاکید کرده‌اند:

«حداقل دستمزد بایستی طوری تعیین گردد که هیچ کودکی بخاطر مشکلات اقتصادی مدرسه را ترک نکند و هیچ معلمی در تنگنای اقتصادی و معیشتی قرار نگیرد.»

 

اعتراض کارگزاران مخابرات روستایی به بلاتکلیفی شغلی

حدود ۶ هزار تن کارگزاران مخابرات روستایی علی‌رغم ده‌ها تجمع و اعتراض هنوز بلاتکلیفند و شرکت مخابرات از تبدیل قراردادهای آنان به قرارداد رسمی خودداری می‌کند. نمایندگان ۴ انجمن صنفی کارگزاران مخابرات روستایی کشور خواستار آن شده‌اند تا جلسه مشترکی با حضور وزیر ارتباطات، نمایندگان مجلس و نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی به مساله آن‌ها رسیدگی کند.

نامه توسط روسای انجمن‌های صنفی کارگزاران روستایی کردستان، آذربایجان غربی، زنجان و خوزستان امضا شده است.

۶ روز اعتصاب پزشکان طرحی رامهرز

پزشکان متخصص درمانگاه بیمارستان موسوم به امام ششمین که ۲۵ بهمن همزمان با اعتصاب سراسری پزشکان طرحی از کار دست کشیده بودند، دوشنبه ۳۰ بهمن ششمین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند.

مرکز خبری پزشکان ایران در این باره نوشته است:

«در این اعتصاب پزشکان طرحی که به علت تأخیر بیش از یک‌ساله کارانه‌ها در شرایط بسیار نامناسب معیشتی قرار داشته و دور از خانواده به‌سختی زندگی می‌گذرانند، قصد دارند با این اعتصاب صدای خود را به گوش نهادهای فراتر از وزارت بهداشت برسانند.

مطالبات اصلی پزشکان متخصص طرحی شامل پرداخت کارانه‌های عقب‌افتاده، جلوگیری از کسورات عجیب و پلکانی غیرمنصفانه و همچنین اعطای حق مطب است.»

بنا بر خبر، در اثر اعتصاب پزشکان درمانگاه تعطیل شده است.

کارگران پروژه راهسازی بروجرد از شهریور تا کنون مزد دریافت نکرده‌اند

کارگران پروژه راه‌سازی بروجرد که از طریق شرکن پیمانکاری «رامان» در پروژه راهسازی باند دوم تور بروجرد به اراک کار می‌کنند از شهریور تا کنون مزد دریافت نکرده‌اند و لباس فرم و لوازم ایمنی نیز در اختیارشان قرار داده نشده است.

کارگران گفته‌اند در تامین مایحتاج روزمره خود نیز با مشکل مواجه‌اند اما مسئولان شرکت توجهی به مشکلات آن‌ها ندارند.

با آن که معاون اجرایی شرکت رامان در آذر ماه وعده پرداخت مزد کارگران را داده بود اکنون مسئولان می‌گویند با کمبود نقدینگی روبرویند.

اعتراض انجمن مراکز معلولین کشور به قطع یارانه مراکز توان‌بخشی

سازمان بهزیستی سه ماه است یارانه مراکز توان‌بخشی معلولان ذهنی و جسمی و مراکز نگهداری سالمندان را پرداخت نکرده است. کار درمان، تغذیه و پوشاک نزدیک به ۱۲۰ هزار فرد دارای معلولیت و اختلال ذهنی، سالمندانی که در این مراکز نگهداری می‌شوند و حقوق کارکنان تحت تاثیر عدم پرداخت بودجه قرار گرفته است. سعید سعدآبادی، مدیرعامل انجمن عالی مراکز معلولین کشور هشدار داده است ادامه این روند منجر به بازگرداندن ۱۲۰ هزار معلول، سالمند و بیمار روانی مزمن شدید به خانواده‌ها و بهزیستی خواهد شد و مشکلات بسیاری را برای این افراد، خانواده‌های آنان و جامعه درپی خواهد داشت.

سعدآبادی افزوده است مدیران مراکز توان‌بخشی بارها قصد داشته‌اند در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود تجمع اعتراضی برگزار کنند.

اعتراض به احضار رادیولوژیست‌ها به کمیته انضباطی

در پی اعتراض سراسری رادیولوژیست‌ها به مصوبه جدید وزارات بهداشت که روز ۲۴ بهمن برگزار شد تعدادی از رادیولوزیست‌هایی که در تجمع اعتراضی تهران مقابل وزارت بهداشت شرکت کرده بودند به کمیته‌های انضباطی فراخوانده شدند. رییس انجمن رادیولوژی ایران در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار پیگیری مساله و جلوگیری از «برخوردهای سلیقه‌ای و خارج از چهارچوب قانونی» با رادیولوژیست‌ها شده است.

اعتراض کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان به تعویق حقوق و حق بیمه

کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان در نامه ۲۹ بهمن خود خطاب به رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان و حق بیمه آن ها اعتراض کرده است. در بخشی از نامه آمده است:

«مسئولان هر روز  این قشر محروم را با وعده و بهانه‌های مختلف سرگرم کرده و هیچ داروخانه و مراکز پزشکی و درمانی بعلت پرداخت نشدن مطالبات جوابگو نمی‌باشد و مبلغ بدهی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در کرمان اکنون ۳۵ میلیارد تومان می‌باشد و هر روز به آن اضافه می‌گردد. فکری به حال بازنشستگان فولاد کرده و آن‌ها را از استرس دریافت حقوق ماهانه و درمان نجات دهید.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو زمانه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.