رفتن به محتوای اصلی

کارگران شهرداری‌ها
16.02.2018 - 13:08

استعفای دسته‌جمعی در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات

پرسنل اداری آموزش و پرورش شهر ارزوئیه واقع در استان کرمان در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان از جمله اضافه کار ساعتی، بطور دسته جمعی استعفاء کردند.

آنان در نامه‌ای خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش ارزوئیه نوشته‌اند عدم پرداخت مطالبات‌شان به مدت طولانی و به ویژه حق اضافه‌کاری ساعتی، آن‌ها را با مشکلات معیشتی روبرو کرده و نسبت به بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش به خواست شان شدیدا اعتراض دارند.

اسامی و امضاهای ۲۴ تن پرسنل پای نامه‌ی استعفااست که رونوشت آن نیز به نمایندگان مجلس و امام جمعه شهر ارسال شده است.

اعتصاب و تجمع کارگران فضای سبز یاسوج مقابل شورای شهر

کارگران سازمان پارک‌ها و فضای سبز یاسوج در اعتراض به تعویق ۸ ماه دستمزد، ۴ سال عدم واریز حق بیمه و مطالبات مزدی معوقه از سال ۹۲ تاکنون، پنجشنبه ۲۶ بهمن دست به اعتصاب زده و مقابل شورای شهر یاسوج تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض گفته است از تیر سال جاری تاکنون دستمزد نگرفته و مطالبات مزدی او مربوط به سال ۹۲ نیز هنوز پرداخت نشده است. بدهی شهرداری به هر کارگر به طور متوسط ۲۰ میلیون تومان است.

خبرگزاری کار ایران(ایلنا) به نقل از شهردار یاسوج نوشته است عدم پرداخت مطالبات کارگران از سال ۹۲ از سوی شرکت‌های پیمانکاری روی داده و کارگران باید مطالباتشان را از طریق اداره کار دنبال کنند.

پاس‌کاری کارگران شهرداری کرمان میان استانداری و شهرداری

کارگران شرکت سالم وابسته به شهرداری کرمان که ۴ ماه دستمزد نگرفته‌اند پس از بی‌نتیجه ماندن اعتراضاتشان به شهرداری، نامه‌ای به استانداری کرمان نوشتند و خواستار دخالت این نهاد برای پرداخت دستمزدهای عقب افتاده خود شدند.

استانداری کرمان در پی دریافت نامه، آن را جهت اطلاع و بررسی به شهرداری کرمان ارسال کرد.

اعتصاب کارگران ساختمانی بیمارستان رازی بیرجند

کارگران ساختمانی شاغل در بیمارستان در حال ساخت رازی بیرجند که از مهر سال جاری تاکنون دستمزد نگرفته‌اند پنجشنبه ۲۶ بهمن مقابل این بیمارستان تجمع اعتراضی برپا کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به نقل از نماینده شرکت پیمانکاری تابان شه که مسئولیت ساخت و ساز این بیمارستان را بر عهده دارد نوشت تعویق مطالبات مزدی کارگران ناشی از «مشکل داخلی» شرکت است که تا ۱۰ روز آینده برطرف خواهد شد.

نماینده شرکت پیمانکاری اذعان داشته ۵۰ کارگر شاغل در پروژه ساخت بیمارستان رازی در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان از این شرکت طلب دارند. او وعده داده است بخشی از معوقات مزدی کارگران تا دو هفته آینده و مابقی تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

ادامه اعتصاب تاکسی‌داران قم

تاکسی‌داران قم پنجشنبه ۲۶ بهمن نیز به اعتصاب خود ادامه دادند. آن‌ها این بار با چراغ‌های روشن در سطح شهر و اتوبان براه افتادند و با بوق‌های ممتد توجه مردم را به اعتراض خود جلب کردند.

تاکسی‌داران به آغاز بکه ار تاکسی تلفنی اسنپ معترضند که باعث کاهش درآمد تاکسی‌داران و مشکلات معیشتی آنان شده است.

اعتراض فعالان مدنی سرپل ذهاب به عدم رسیدگی به زلزله‌زدگان کرمانشاه

فعالان مدنی سرپل ذهاب قصد دارند در اعتراض به عدم رسیدگی نهادهای حکومت به زلزله‌زدگان کرمانشاه تجمع کنند.

آن‌ها با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند روز ۲۸ بهمن مقابل فرمانداری سرپل ذهاب در اعتراض به رها کردن زلزله‌زدگان که بدون سرپناه مناسب، تامین معیشت و بهداشت به حال خود، تجمع خواهند کرد.

تکثیر دختران خیابان انقلاب: اعتراض به حجاب اجباری ادامه دارد

در ادامه اعتراض زنان به حجاب اجباری به شیوه دختر خیابان انقلاب، پنجشنبه ۲۶ بهمن نیز یک زن در خیابان انقلاب روبروی قنادی فرانسه روسری‌اش را از سر باز کرد و در هوا تکان داد. نیروهای انتظامی این زن را بزیر کشیدند و با خود بردند.

تجمع مجدد کاسبان دهدشت در اعتراض به گشایش دومین شعبه فروشگاه افق کوروش

جمعی از کاسبان دهدشت واقع در استان کهکیلویه و بویراحمد چهارشنبه ۲۵ بهمن مجددا در اعتراض به گشایش دومین شعبه فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش تجمع اعتراضی برپا کردند. کاسبان دهدشت که دوشنبه ۱۶ بهمن مقابل اتاق اصناف کهکیلوه تجمع کرده بودند این بار مقابل فروشگاه شماره ۲ افق کوروش تجمع کرده و خواستار تعطیلی این فروشگاه شدند.

یکی از معترضان گفت این فروشگاه روی کالاهای خاصی مانور تبلیغاتی می‌کند و حتی زیر قیمت خرید می‌فروشد.

به گفته معترضان، گشایش دومین شعبه این فروشگاه در دهدشت در شرایطی که اصناف این شهر در اثر رکود به مرز ورشکستگی رسیده‌اند کسب و کار را برای آن‌ها دشوارتر خواهد کرد.

در سه سال اخیر بسیاری از کسبه این شهر ورشکسته شده و به شهرهای اطراف مهاجرت کرده‌اند. معترضان بیم دارند که گشایش شعبه دوم فروشگاه لفق کوروش در شهر به ورشکستگی لااقل ۱۰۰ واحد صنفی و از دست رفتن منبع درآمد حدود ۵۰۰ نفر شود.

تحصن دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه ادامه دارد

دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه که در اعتراض به پولی‌سازی دانشگاه‌ها از ۲۵ بهمن مقابل دفتر رئیس دانشگاه تحصن کردند، امروز نیز به تحصن خود ادامه دادند.

تظاهرات سپرده‌گذاران کاسپین در تهران با شعار: اختلاس دولتی، آخر بی‌غیرتی

سپرده‌گذاران کاسپین امروز ۲۶ بهمن نیز در تهران مقابل شعبه رسالت این موسسه مالی تجمع کردند. آن‌ها شعار می‌دادند:

•             اختلاس دولتی، آخر بی‌غیرتی

•             به ما خیانت شده، نقض امانت شده

•             بانکای ایران دزدن، پولاتونو می‌دزدن.

•             اعتصاب سه روزه کارکران پیمانی منطقه ویژه ماهشهر با وعده فرماندار پایان یافت

•             صدها کارگر پیمانی پتروشیمی‌های منطقه ویژه ماهشهر که در اعتراض به تبعیض در پرداخت مزد، قراردادهای غیرعادلانه و سایر مطالبات خود از روز ۲۴ بهمن اعتصاب کرده و مقابل فرمانداری ماهشهر تجمع کردند، پنجشنبه ۲۶ بهمن با اعتصاب خود پایان دادند.

•             تجمع کارگران روز پنجشنبه پس از آن پایان یافت که فرماندار ماهشهر درپی مذاکره با نمایندگان کارگران وعده داد بخشی از مطالبات رفاهی کارگران پیش و پس از نوروز پرداخت و طرح طبقه بندی مشاغل در فروردین سال ۹۷ اجرا شود.

•             کارگران پیش از اعتصاب سه روزه، حدود یک ماه در اعتصاب غذا بودند و از صرف غذای رستوران شرکت خودداری می‌کردند. آن‌ها گفته‌اند در صورت عملی نشدن وعده‌های فرماندار ماهشهر اعتراض را از سر خواهند گرفت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
رادیو زمانه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.