رفتن به محتوای اصلی

۴۵ سال نئولیبرالیسم در بریتانیا، نيمي از کودکان در شهرهاي بزرگ انگليس در فقر به سر مي برند
24.01.2018 - 13:46

اين روزنامه انگليسي در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم مي بالمن افزود: درحالي که کارشناسان هشدار مي دهند اجراي اصلاحات رفاهي در انگليس به تشديد بحران فقر کودکان منجر شده است، برآوردهايي که اخيرا ارائه شده اند، نشان مي دهند در برخي از شهرهاي انگليس تقريبا نيمي از کودکان در فقر زندگي مي کنند.

تجزيه و تحليل اين اطلاعات نشان مي دهد در دو سال گذشته مناطق محروم انگليس شاهد بيشترين ميزان افزايش فقر در بين کودکان بوده اند به گونه اي که در بخش هايي از لندن و بيرمنگهام اين رقم تا 10 درصد افزايش يافته است و تا بيش از نيمي از کودکان ساکن در آن مناطق را شامل مي شود.

اين آمار تکان دهنده با قطع پرداخت مزايا مرتبط است که از سال 2015 [1394] اجرايي شده و تا پايان اين دهه پرداخت مزاياي کودکان را متوقف مي کند. از ديگر عوامل تاثير گذار در افزايش فقر کودکان نرخ بالاي بهره براي خانواده هاي کم درآمد است که باعث افزايش بدهي هاي بسياري از افراد شده است.

گزارش مستقلي که بنياد جوزف روونتري ماه گذشته منتشر کرد، از افزايش بي سابقه فقر در انگليس خبر داد و نوشت: در مقايسه با 5 سال گذشته حدود 400 هزار کودک و 300 هزار مستمري بگير بيشتر در فقر روزگار مي گذرانند. اين گزارش نشان مي دهد در کل 14 ميليون نفر در انگليس در فقر به سر مي برند که معادل يک نفر در هر 5 نفر از جمعيت اين کشور است.

براساس آمار جديدي که ائتلاف «به فقر کودکان خاتمه دهيد» با تجزيه و تحليل اطلاعات مالياتي به دست آورده ميزان فقر کودکان در منچستر و بيرمنگهام به ترتيب 44 و 43 درصد است. اين رقم در لندن در حوزه برج هملت به 53 درصد مي رسد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
مجله هفته

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.