رفتن به محتوای اصلی

اعتراضات خیابانی در بیش از ده شهر ایران ادامه یافت
بازداشت معترضان در تهران و زاهدان
30.12.2017 - 23:38

 

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از تجمعات اعتراضی روز گذشته در مشهد، نیشابور، کاشمر و شاهرود امروز نیز این تجمعات در شهرهای مختلف دیگری از جمله تهران، کرمانشاه، ساری، اصفهان، رشت، قم، زاهدان، همدان، قوچان، قزوین، سبزوار ادامه یافت.

در حالی‌ که مردم معترض در اعتراض به وضعیت اقتصادی به خیابانها آمدند اما این اعتراضات با شعارها و طرح مطالبات دیگر سیاسی و اجتماعی نیز همراه شد.

معترضان بصورت مسالمت آمیزی دست به اعتراض زدند اما در موارد متعددی پلیس به ضرب و شتم حاضرین پرداخت و برای پراکنده کردن معترضان گاز اشک آور شلیک کرد.

 گفته میشود معترضان در تجمعات با برخود خشن ماموران روبه رو شدند و در برخی از شهر ها این برخورد ها با ضرب و شتم همراه بوده است، از آمار دقیق سایر بازداشت شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست و تا لحظه تنظیم این گزارش، تنها معاون امنیتی استانداری تهران از بازداشت چند نفر در تهران خبر داده است.

همچنین هرانا گزارش می دهد “دست‌کم ۳ تن از شهروندان از دانشجویان شهر زاهدان به نام های امین رضایی، امید ارسلان پژمان، یاسین میرزایی” توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند.

این تجمع‌ها یک روز پس از تجمع‌هایی در مشهد، نیشابور، کاشمر و شاهرود برگزار شد.

روز گذشته مردم چند شهر مختلف در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی تجمع کردند. ماموران امنیتی علیه معترضان از ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند. به گفته مقامات مسئول ۵۲ نفر نیز در جریان این اعتراضات بازداشت شده‌اند.

پیش از این در شبکه‌های مجازی از مردم خواسته شده بود در این تجمع شرکت کنند. با این حال فرمانداری مشهد روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرده بود هیچ سازمان، تشکل و یا گروهی درخواستی مبنی بر تجمع نداشته و مجوزی هم در این خصوص صادر نشده است و هر گونه اقدام احتمالی در این رابطه غیرقانونی است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناشناس
خبرگزاری هرانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.