رفتن به محتوای اصلی

سرگذشتِ سایت ایران گلوبال، نمای ایرانِ امروز و فردا
30.12.2017 - 14:25

 

 

1- سایت در آغاز تشکیل، خود را آینده نگر معرفی کرد، من صرفأ به منظور آینده گری به آن پیوستم، چون دیدگاهی آینده نگر داشتم و دارم.

2- روند سایت به قومی گری بویژه به تُرک تباری و عرب تباری ضد ایرانی و به مکان جعل تاریخ، واژگونه نگاری، موازی سازی، توهین و تحقیر زبان و فرهنگ ایرانی تبدیل  شد، و من ناخودآگاه و ناخواسته در این کانال افتادم و به مقابله پرداختم

3- مسئولین سایت ایرانیان را از این سایت راندند، امّا من در کنار چند نویسندهء دیگر با قبول زحمات و بد زبانی ها در این سایت ماندیم، و با روشی دمکراتیک و منطقی و پژوهشی علمی و با تاریخ نگاری مستند، علیرغم پشتیبانی آقای توکلی از این دو طیف،جبههء پان ترکیسم و پان عربیسم را از این سایت به حاشیه پرتاب و در واقع خلع سلاح کردیم.

4 – وزارت اطلاعاتی های جمهوری اسلامی وارد سایت شدند و در کنار و در جبههء پان ترکیسم و پان عربیسم قرار گرفتند، آنها هم کاری از پیش نبردند و عرصه را بر آنها هم تنگ کردیم و بجز توهین و تهدید، دیگر با خفت و خواری حرفی برای گفتن نداشتند.

5 – پان ترکیسم و پان عربیسم و پان اسلامیسم و وزارت اطلاعاتی رژیم سفاک جمهوری اسلامی، با ناتوانی به نزد مسئول این سایت شکایت  میکردند، و مسئول سایت به آنها امتیاز میداد و میدهد و برای ما نسخه می پیچید که باید سایت دیگری را برای مقالات خود پیدا کنیم، زیرا سایت ایران گلوبال جای ما نیست.

6 – مسئولین این سایت هیچگاه احترام نویسندگان خود را نداشت و ندارد، و هیچوقت از موقعیّت اجتماعی و سیاسی این نویسندگان پاسداری نکرد و نخواهد کرد و هر گاه لازم شد، این نویسندگان را صرفأ برای کسب امتیاز و  موقعیّت اجتماعی خود به این و آن فروختند و میفروشند و از آنها فقط استفاده ابزاری کرده اند و میکنند

7 – مسئول این سایت آقای کیانوش توکلی خود بجز کمک مالی و وقت گذاشتن، در شناساندن و در غنی کردن مطالب و راهکارهای لازم و از لحاظ فکری و اندیشه ورزی و در راستای سیاست ورزی راسیونال و خرد گرا و در آینده نگری آن هیچگونه مؤثر نبوده و نیست.

8 – مجموعهء روند سایت و شخص اقای توکلی در کنترل تُرک تباران بوده و هست، و از خود ارادهء مستقلی نداشته  ندارد و خود را بی اختیار به موج زمان و شرایط  واگذار کرده است و هر روز از این شاخه به آن شاخه می پرد و یا ایشان را پرواز میدهند.

9- مجموعهء روند سایت جهان بینی و جهت فکری و سیاسی مشخصی را ندارد و دنبال نمیکند، و بستگی به مزاج روزانهء مسئولین این سایت دارد. یک آنارشیسم فکری و نظری و سیاسی بر سامانهء این سایت حاکم بوده و هست، یک بازار زرگری و مسگری است که هر کس چکش بر سندان می کوبند، تا واقعیّت ها را کسی نشنود و در هیاهو گم شوند.

10 - نظام جمهوری اسلامی و پان ترکیسم و پان عربیسم بهترین بهره برداری را در جهت کوبیدن ناسیونالیسم و هویّت سالم ایرانی و در خدشه دار کردن تاریخ و فرهنگ ایران از این سایت ایرانگلوبال کردند و میکنند.

11 – نویسندگان پان تُرک و پان عرب، و وزارت اطلاعاتی ها هیچگونه محدودیّتی برای انتشار مطالب و نظرات بدون پشتوانهء خود را نداشته و ندارند، امّا پان ایرانیسم و نویسندگان ایرانگرا محدویّت داشته و دارند، مجموعه این سایت بسود منافع پان ترکیسم و پان عربیسم بیشتر تلاش دارد تا در جهت منافع و امنیّت ملّی ایران. یا بطور کلی موضوع ایران و ایرانیّت برای مسئولین این سایت بی اهمیّت هست و هیچگونه مسئولیّت و تعهدی در مقابل آن ندارند.

12 – مسئولین سایت قانون و اصولی را که خود بنا نهادند، یعنی اشتراکی بودن روند سایت را زیر پا گذاشتند، و هر زمان که ضرورت باشد، با بی توجهی به نظر و رآی مجموعهء صد نفری نویسندگان و با در نظر نگرفتن موقعیّت اجتماعی و سیاسی آنها، مجموعهء سایت را هدفمند در اختیار، گروهها و نهاده های خاصی با افکار نا مطلوب گذاشتند و میگذارند، که کاملأ غیر دمکراتیک عمل کردند و میکنند، و یا ضد ایرانی عمل میکنند.

 آخرین نمونه آن گذاشتن مجموعه سامانهء سایت در اختیار گروهگ و فرقهء 8 نفری سکولار دمکراتها بود، که خود آقای توکلی و دوستان ایشان چه کودکانه و چه بی پرنسیپ و ارزان قیمت برای آنها به تبلیغ وسیع آن پرداختند و با هر ساز  و آوازی رقصیدند.

13 – من در حدود دو تا سه ماهی است که در یک کامنت به اطلاع آقای کیانوش توکلی رساندم که تا زمانیکه روند سایت ایران گلوبال این چنین هست، مایل به همکاری با این سایت نیستم. من در مقابل مباحث سیاسی و علمی و تاریخی مستند، با فرهنگی متین، با سرمایه گذاری وقت و تندرستی خویش هرگز عقب نشینی نکرده و نخواهم کرد،

امّا تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهم داد که فردی و یا گروهی به میدان شخصی و حقوقی من وارد شود و یا تجاوز کند و یا موقعیّت اجتماعی و سیاسی ما را به بازی بگیرد و یا در بازار بورس سیاسی بر ارزش گذاری ما چانه و چونه بزنند، جمهوری اسلامی تلاش فراوان کرد و نتوانست، تلاش افراد در این راه بجز خودسوزی و رسوایی خویش، نتیجه ای نخواهد داشت.

14 – اکنون که ما به فعالیّت و همکاری خود با این سایت پایان داده ایم، پرده بر چهرهء واقعی این سایت برداشته شده است که همانا جولانگاه پان تُرک و پان عرب، و نیروههای اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی سفاک است و  نمودار و دیاگرام بازدیدکنندگان این سایت به پایین ترین درجه و سطح خود رسیده است.

15 – رسانه های گروهی دیداری، شنیداری، و نوشتاری ایرانیان بار دیگر نشان داد، که آنها هنوز به آن رشد و بلوغ از شناخت عمومی و درک درست و عمیق از دمکراسی را ندارند و همه به محافل روزه خوانی، دوستی و خانوادگی، رقص بابا کرم، رقص قاسم آبادی، هم ولایتی بازی ها، و بگو مگوهای بیمورد و بی مصرف دور منقل تبدیل شده اند و یکی پس دیگری ورشکست و رسوا خواهند شد.

16 – مردمان و مسئولین تُرک تبار سایت ایران گلوبال با همراه کردن آقای توکلی با خویش، خود باعث سقوط اعتبار این سایت شدند، امّا اکنون با گریه و زاری و اشک ریختن اطراف آقای توکلی را گرفته اند، از یک سو انتقادات بسیار بر ایشان وارد میکنند و از سویی دیگر رهنمود وارستگی و نجات سایت ایران گلوبال را هم میدهند، این همان شرایطی بود و هست که بارها هشدار آنرا دادیم، در فردای ایران هم این مردم چنین خواهند کرد.

17 - بنا بر این امروز که رادیو و تلویزیون و سایت های ایرانی دیگر بی اعتبار شده اند و به آنها در جهت منافع ملّی دیگر اعتمادی نیست، و در حقیقت باعث پراگندکی  و گسست اپوزیسیون و عامل تفرقه در بین اقوام ایرانی شده است. مرحلهء سیاسی و دمکراسی از حوزهء عمومی و رسانه ای عمومی و ملّی خارج شده است و هر منطقه و جغرافیا باید بفکر مناطق مختص بخود باشد،

18 -  اکنون تجربه شده است که منافع جغرافیایی، گیلان و مازندارن، خراسان، یزد و کرمان و تهران، قم، با منافع سیاسی و اقتصادی جغرافیا و استانهای غرب و جنوب غربی و جنوب کشور یکسان نبوده و نیست، و رسانه های ملّی و سراسری دیگر منبع اطلاعاتی و کسب اخبار مورد اعتبار و اعتماد نیستند که نباید از آنها در به سرانجام رساندن راهکارهای برنامه ریزی و آینده نگری امروز و فردا کمک گرفت.

30.12.2017 میلادی، آلمان

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناصر کرمی
آرشیو نویسنده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.