رفتن به محتوای اصلی

توضيحی از دبيرکل حزب سکولار دموکرات ايرانيان
در رابطه با درخواست مصاحبه آقایی از مدیریت ایرانگلوبال
02.12.2017 - 14:05

آنچه آقای کيانوش توکلی در اين توضيح، و در حاشيهء گفتگوی شان با آقای آريو شهبانی، نوشته اند مرا وا می دارد تا بعنوان مسئول اين حزب نکات چندی را به اطلاع علاقمندان برسانم:
1. حزب ما «حزب سکولار دموکرات ايرانيان» نام دارد و نه «حزب سکولار دموکرات».
2. «کنگرهء سکولار دموکرات های ايران» از پنج سال پيش هر ساله تشکيل شده و ربطی به «حزب سکولار دموکرات ايرانيان» که يک سال و اندی از عمرش می گذرد ندارد و آقای توکلی هرگز در کنگرهء اين حزب شرکت نداشته اند.
3. حزب ما تاکنون در مورد گفتگوی آقای توکلی با آقای شهبانی هيچگونه واکنشی نشان نداده و اين را حق طرفين آن گفتگو می داند که نظرات شان را آزادانه بيان کنند. لذا شعارهای آزاديخواهانهء آقای توکلی [=بجاي بر خورد با نظرات مخالفين، به من و آریو شهبانی انگ بزنند و كلماتي چون خيانت كار، اطلاعاتی و بي شرم بگویند؛ چنین واکنش عصبی، برخورد متمدانه اي نيست] و نيز اشارهء بی جای ايشان به اينکه «شخصاً در احزاب استاليني چپ شاهد خفه كردن نظرات مخالفين بوده ام و فكر نمي كردم كه انسان هاي آزاده اي همچون اعضاي اين حزب سكولار دمكرات [ايرانيان] بخواهند بجاي بر خورد با نظرات مخالفين، به من و آریو شهبانی انگ بزنند و كلماتي چون خيانت كار، اطلاعاتی و بي شرم بگویند» ربطی به حزب ما ندارد.
داستان آن است که گفتگوی ايشان با آقای شهبانی موجب خشم يک دوست بيست سالهء ايشان (که البته عضو حزب ما نيز هست) شده و اين «دوست بيست سالهء آقای توکلی» در تماسی شخصی ايشان را مورد شماتت قرار داده است. بدينسان، تعريض آقای توکلی و نسبت دادن واکنش دوست بيست ساله شان به همهء ما در اين حزب، اگر بر سر غرضی ناشناخته نباشد از يکسو نشان نوعی حمله بجلو و توضيح ديرهنگام به ديگرانی است که آنها را نمی شناسيم و، از سوی ديگر، نشانهء بی مبالاتی ايشان است و بس.
4. ضمناً بيان اين نکته ضروری است که «هيئت اجرائی حزب ما»، پس از مواجه شدن با عقايد جديد آقای آريو شهبانی (که دلايل پيداي شو اعلام آنها هنوز قابل ذکر شدن نيست) تصميم گرفت، بخاطر حفظ احترام يک عضو جوان، بجای اخراج ايشان از حزب از او بخواهد که خود از عضويت در حزب کناره گيری کند و ايشان نيز چنين کرده است. مواضع حزب ما در اسناد مختلفی که روی سايت حزب قابل دسترسی هستند بروشنی بيان شده است و نظرات جديد آقای شهبانی بهيچ روی با آن مواضع همخوانی ندارد و ايشان در برخی موارد مطالب ساختگی و دروغ حيرت انگيزی را نسبت به حزب مطرح ساخته اند که از جملهء آن می توان به پشتيبانی جعلی حزب از کودتای سپاه اشاره کرد. متأسفانه معلوم نيست هدف ايشان از تماس گرفتن با آقای توکلی و بيان اين جعليات چيست. مسلماً آينده دلايل پشت اين اقدام را آشکار خواهد ساخت.

اسماعیل نوری اعلا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آتوسا نجف لوی
سایت سکولار دموکرات ایرانیان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.