رفتن به محتوای اصلی

فرمانده سپاه پاسداران ایران: هویت حزب الله لبنان به سلاحش است
24.11.2017 - 13:56

به گزارش خبرگزاری ایسنا فرمانده کل سپاه پاسداران ایران روز پنجشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال مذاکره بر سر خلع سلاح حزب الله لبنان ماهیت این گروه را «مسلح و مجهز» دانست. به گفته وی هویت حزب الله لبنان به سلاح آن است.

عربستان گروه حزب الله را به ارسال کمک به شورشیان حوثی در یمن متهم کرده است. به گفته ریاض حزب الله لبنان در پرتاب موشک بالستیک از یمن به سوی عربستان در روز چهارم نوامبر (۱۳ آبان) نقش داشته است. اتهامی که گروه حزب الله آن را رد کرده است.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در بیانیه پایانی نشست روز یکشنبه خود در قاهره از ایران گروه حزب الله انتقاد کرده بودند.

فرمانده سپاه پاسداران ایران در نشست خبری روز پنجشنبه خود همچنین از آمادگی ایران برای کمک به یمن خبر داد. وی اظهار داشت: «در یمن نیز بنا به درخواست مردم و حاکمیت مستقل در آن کشور در صورتی که نیازی به کمک وجود داشته باشد، قطعا این کمک‌ها از سوی ایران انجام خواهد شد.»

محمد علی جعفری افزود: «امروز در یمن حاکمیت به دست انصارالله است و درخواست‌هایی که جبهه ایران می‌تواند به آنها پاسخ دهد در حد کمک‌های مستشاری است.»

او همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد برنامه موشکی ایران از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه انتقاد کرد. وی اظهار داشت: «طرح موضوع مذاکره درباره توان موشکی ایران را از جوانی و ناپختگی رییس جمهور فرانسه می‌دانیم که به خاطر جوانی و نداشتن تجربه این حرف‌ها را می‌زند.»

فرمانده سپاه تاکید کرد که تلاش برای مذاکره درباره برنامه موشکی ایران «بی نتیجه» خواهد بود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در سفر اخیر خود به منطقه خاورمیانه ضمن ابراز نگرانی از برنامه موشکی ایران خواستار مذاکره در این مورد شده بود.

محمد علی جعفری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نقش عربستان در منطقه و تنش بین تهران و ریاض اظهار داشت: «حرف و موضع جمهوری اسلامی ایران این است که ما با دست‌نشانده‌های نظام سلطه و استکبار کاری نداریم. […] به همین دلیل است که شاهد خویشتن‌داری ایران در مقابل اقدامات عربستان سعودی هستیم، چرا که ما می‌خواهیم از درگیری مستقیم با عربستان سعودی پرهیز کنیم.»

تنش بین ایران و عربستان به دنبال پرتاب موشک بالستیک از یمن به سوی ریاض تشدید شده است. عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان روز یکشنبه پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب تاکید کرده بود که کشورش در قبال ایران «منفعل» نخواهد ماند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
یورو نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.