رفتن به محتوای اصلی

70هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان/ 708 مدرسه خشتی و گلی در استان
18.09.2017 - 06:37
تفسیر از:
اقبال اقبالی

 

به گزارش ایلنا، علیرضا نخعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه سال گذشته برای جذب 120 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان فعالیت های مناسب و مثبتی انجام شده است.
 
نخعی افزود: ساماندهی و توزیع مناسب نیروی انسانی، مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش در استان است.
 
وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان دورترین استان از مرکز و پایتخت است و همین فاصله مکانی بارهای مالی بسیاری را بر آموزش و پرورش استان تحمیل می‌کند.
 
نخعی تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی این سازمان جذب این کودکان به کلاس‌های درس است که با جذب کودکان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل به جمع 630 هزار دانش آموز موجود می‌توان شاهد افزایش شمار دانش آموزان استان به 700 هزار نفر در سال تحصیلی پیش رو باشیم.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: با تدابیر اتخاذ شده و برنامه ریزی صورت گرفته در بخش‌های مختلف، مدارس سراسر استان آماده شروعی متفاوت در سال تحصیلی جدید هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزاری جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها  را از برنامه‌های آغازین روز سال تحصیلی در مدارس عنوان کرد و گفت: خوشبختانه موضوع مهم ساماندهی نیروی انسانی و بحث نقل و انتقالات همکاران فرهنگی پایان پذیرفته و شرایط لازم برای شروعی متفاوت در سال تحصیلی پیش رو مهیاست.
 
وی تصریح کرد: 522 کلاس درس جدید برای بهره‌برداری و استفاده دانش آموزان در سال تحصیلی آینده آماده تحویل است و سیستان و بلوچستان از نظر کلاس تحویلی رتبه دوم کشور را دارا است.
 
نخعی ادامه داد: کار توزیع بیش از 7 میلیون جلد کتاب درسی با هزینه‌ای بالغ بر 22 میلیارد تومان در سراسر استان انجام پذیرفته و در اولین روز از سال تحصیلی مدارس نسبت به توزیع آن در بین دانش آموزان مبادرت خواهند کرد.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز شمار مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان را 708 مورد ذکر کرد و گفت: از سال گذشته تخریب و بازسازی 390 کلاس درس خشتی و گلی استان در دستور کار قرار گرفته است.
 
علیرضا راشکی افزود: با وجود همه اقدامات مطلوب صورت گرفته در مدرسه‌سازی بازهم به پنج هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان نیاز است.
 
راشکی همچنین گفت: 543 کلاس درس کانکسی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در تلاش برای جایگزینی فضاهای مناسب به جای آنها هستیم.
 
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: مدارس پیش ساخته یا همان مدارس کانکسی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای مدارس دیگری که با زیست و بوم منطقه سازگاری دارند باشند، مقرر شد این طرح تحقیقاتی و پژوهشی در استان اجرا شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.