رفتن به محتوای اصلی

مقام ارشد مجلس ایران: اسرائیل پاشنه آشیل آمریکا در منطقه است، باید به آن فشار بیاوریم
04.09.2017 - 13:16

همزمان با تصویب و امضای تحریمهای جدید رژیم ایران توسط ایالات متحده، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس ایران به مقامات و دستگاههای کشور توصیه کرد به‌گونه‌ای اقدام کنند که آمریکا نگران شود. این مقام ارشد مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان اینکه «باید به گونه ای اقدام کنیم که آمریکا نگران شود»، اعلام کرد که اسرائیل پاشنه آشیل آمریکا در منطقه است و باید «تلاش و توجه ما این باشد که آن (اسرائیل) را هدف تهاجم سیاسی و روانی قرار دهیم تا آن‌ها احساس خطر کنند.»

اخبار روزانه تایمز اسرائیل به فارسی را می توانید روزانه در ایمیل خود دریافت کنید   اشتراک

به گزارش افکار نیوز، صفاری نطنزی، در واکنش به موضوع تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم تهران، از در دست بررسی بودن طرح یک فوریتی واکنش به آنچه «اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه ایران» خواند خبر داد و گفت که باید وزارت امور خارجه و سازمان‌ها و نهادهای دیگری که در حوزه سیاست خارجی نقش‌آفرینی می‌کنند، بر روی نقاطی دست بگذارند که آمریکایی‌ها هم واقعاً نگران شوند.

اسرائیل پاشنه آشیل آمریکا در منطقه است؛ فشار برآنها باعث فشار بر آمریکا می شود

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره یه سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی علیه اسرائیل، ادعا کرد: «در منطقه ما مهمترین پاشنه‌ آشیل آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی (اسرائیل) است؛ ما باید در جهت ایجاد محدودیت و فشار بر روی آن حرکت کنیم و تلاش و توجه ما این باشد که اسرائیل را هدف تهاجم سیاسی و روانی قرار دهیم تا آنها احساس خطر کنند. احساس خطر از جانب آنها قطعاً به آمریکایی‌ها فشار خواهد آورد.»

علی خامنه‌ای چندی پیش در دیدار با سفیران کشورهای اسلامی «فلسطین را مسئله اول دنیای اسلام» خوانده و مبارزه با اسرائیل را بر همه مسلمانان واجب شمرده بود.

روابط سیاسی، اقتصادی و دفاعی با آمریکای لاتین باید تقویت شود

مقام ارشد امنیتی – سیاست خارجی مجلس ایران همچنین اظهار داشت: وزارت امور خارجه ما باید حضور و فعالیتش را در حوزه‌های پیرامونی ایالات متحده آمریکا افزایش دهد؛ کشورهای منطقه آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی و مکزیک حوزه پیرامونی آمریکا هستند که در گذشته نیز حضور نسبی در ونزوئلا و این حوزه داشتیم و این خیلی باعث ناراحتی آمریکایی‌ها شد؛ حالا هم باید در این مناطق حضور فعال‌تری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: این حضور فعال‌تر و مؤثر باید هم به لحاظ سیاسی و اقتصادی باشد و هم همکاری‌های دفاعی‌مان را تقویت کنیم؛ این مسائل باعث نگرانی آمریکایی‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کشورها در حوزه امنیت ملی و منافع ایالات متحده آمریکا قرار دارند و حضور و فعالیت ما در آنجا باعث نگرانی و پریشانی آمریکایی‌ها می‌شود.

جنایات آمریکا علیه ایران، یمن، عراق و سوریه را در محاکم داخلی و بین المللی پیگیری کنیم

صفاری نطنزی با اشاره به تحریمهای آمریکا در حوزه تروریسم و حقوق بشر و توقیف اموال جمهوری‌ اسلامی ادعا کرد: ما سوژه و مطلب در همین حوزه‌ها علیه آمریکا بسیار داریم؛ حداقل جنایات آمریکا در سالیان اخیر در منطقه ما و در کشورهای یمن، عراق و سوریه مواردی است که به راحتی می‌توان پیگیری کرد.

وی افزود: آنها منافع ما را در منطقه تحت‌الشعاع قرار داده‌ و صدمه زده‌اند تا حدی که برخی نیروهای ما در کشورهای منطقه به شهادت رسیده‌اند؛ اینها در محافل قضایی داخل کشور قابل طرح است و قوه قضائیه ما صلاحیت خودش را برای رسیدگی به مسائل منطقه‌ای و فرامرزی پذیرفته است؛ بنابراین ما می‌توانیم در محاکمی که به طور اختصاصی به این مسائل می‌پردازند، علیه آمریکایی‌ها و از جانب افراد خصوصی، حقیقی و حقوقی، اقامه دعوی کنیم.

اموال آمریکا در کشورهای منطقه با «نیابت قضایی» قابل توقیف است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین ادعا کرد: اگر اقامه دعوی شود و قوه قضائیه حکم صادر کند، اجرای این احکام به طور طبیعی باید پیگیری شود و بخشی از آن که مربوط به داخل کشور می‌شود، اگر اموالی داشته باشند، باید توقیف کنیم و آن بخشی هم که در داخل کشور نیست، در سطح منطقه باید دنبال کنیم.

صفاری نطنزی در همین رابطه تصریح کرد: ما با بسیاری از کشورهای منطقه موافقتنامه معاضدت قضایی داریم؛ این می‌تواند ابزاری باشد تا کشورهای منطقه به نیابت از ما، احکام صادر شده را پیگیری و اجرا کنند.

وی گفت: آمریکایی‌ها در کشورهای منطقه اموال قابل توجهی دارند که می‌توانیم با اعطای نیابت قضایی به محاکم کشورهای همسایه و منطقه، آنها را توقیف کنیم. حداقل مسئله این است که حتی اگر ما نتوانیم آن اموال را در تسلط خود در بیاوریم، این اموال در توقیف باقی خواهد ماند.

چرا ما برای آمریکایی ها دردسر درست نکنیم و مدام آنها برای ما ایجاد دردسر کنند؟

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئله این است که ما با این کارها برای آمریکایی‌ها دردسر درست می‌کنیم؛ چرا مدام آنها باید برای ما دردسر درست کنند؟ قدری هم ما این کارها را کنیم تا عقب بنشینند.

صفاری نطنزی از تزریق ۲۰۰۰ میلیارد تومان به تقویت بنیه نیروی قدس سپاه در طرح مجلس خبر داد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
تایمز اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.