رفتن به محتوای اصلی

جمهوری اسلامی و دفاع و بکارگیری آشکار گروه تروریستی داعش
04.09.2017 - 13:11

تأثیر و تداخل جمهوری اسلامی در گروه تروریستی داعش به زمان بیعت پس مانده های انصارالاسلام که پس از حملات 2003 امریکا به این گروه در بیاره، به ایران پناهنده شده و در آنجا سازماندهی شدند، سازماندهی ای که پس از شروع داعش، مسبب راهگشایی برخی از کوردهای وابسته به جریانات سلفی و انصارالاسلام به داخل داعش شد و همین امر راه را برای نفوذ جمهوری اسلامی باز نمود که تبعات آنرا نیز دیدیم.

برخلاف اینکه جمهوری اسلامی به ویژه طی یک سال اخیر خود را قربانی تروریسم گروه تروریستی داعش معرفی نموده و گاه و بیگاه صحنه هایی از جمله حمله به قبر خمینی و مجلس و نیز دستگیری به اصلاح یک گروه یا تیم تروریستی وابسته به داعش را نیز مطرح می کند و چهره ای بنام ابوعائشه نیز مدام در رسانه های ایران تکرار می شود، جمهوری اسلامی اکننون نقشی آشکار و مشخص در این گروه تروریستی ایفا می کند.

برای اثبات این مدعا تنها ذکر دو نمونه کافی می نماید:

یک: حمله مشترک داعش و طالبان در افغانستان که به مدت 48 ساعت طول کشید. این حمله که جهت بیرون راندن به طور کلی نیروهای امریکا و ناتو از افغانستان انجام شد، از سوی جمهوری اسلامی سازماندهی شده و یکی از محورهای اصلی جمهوری اسلامی برای عقب راندن امریکا از منطقه و نیز به تاخیر انداختن حمله احتمالی علیه ایران بود.

نکته ای که این امر را آشکارتر می کند، درخواست تهدیدآمیز گروه تروریستی طالبان از امریکا، جهت تخلیه افغانستان می باشد که همچنانکه ذکر شد، این گروه، حمله مشترکی را علیه نیروهای امریکا و ارتش افغانستان، به انجام رسانیدند.

گروه تروریستی طالبان در افغانستان روز سه شنبه ۲۴ مردادماه ۱۳۹۶ شمسی، نامه‌ای را منتشر کرد که خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نوشته است.

دو: طرح نقشه انتقال نیروهای داعش از مرز سوریه و لبنان به مرز عراق و احتمالا مرز بین دو کوردستان غربی و جنوبی: حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، روز پنجشنبه نهم شهریورماه 1396 شمسی از دیدار با بشار اسد، جهت توافق بر سر تخلیه نیروهای داعش، از مرز لبنان، خبر داد، توافقی که یقینا از سوی جمهوری اسلامی بر این دو همپیمان اصلی اش، تحمیل شده است.

این توافق از سوی ایران حاصل شده است و مقصد اصلی از انجام این توافق، انتقال نیروهای داعش به مرزهای عراق و اقلیم کوردستان عراق می باشد تا در صورت حصول نتایج مثبت از همه پرسی و احتمال اعلام استقلال کوردستان عراق، نیروهای داعشی ای که به این مرزها منتقل شده اند، بار دیگر حملاتی راعلیه اقلیم کوردستان سازمان دهند.

رویترز نیز در این باره گزارش داده است که، کاروان حدود ۶۰۰ نفر از نیروهای داعش و اعضای خانواده آنها دوشنبه مناطق مرزی با لبنان را به مقصد منطقه تحت کنترل این گروه در شرق سوریه ترک کردند. تخلیه این نیروها براساس توافقی بین ارتش سوریه، ارتش لبنان و حزب‌الله لبنان با گروه حکومت اسلامی، داعش صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز این کاروان شامل بیش از ۳۰۰ پیکارجوی مسلح به سلاح‌های سبک و حدود ۳۰۰ نفر از اعضای خانواده آنهاست. این افراد پس توافقی بین این گروه با حزب الله لبنان و ارتش سوریه اجازه یافتند نواحی مرزی با لبنان را ترک کنند.

تهدید اصلی این توافق متوجه کوردها می باشد و مواجه شدن با این تهدید نیازمند همکاری تمامی احزاب کورد در هر چهار بخش کوردستان می باشد، در حالی صورت گرفتها ست که بنظر می رسد اقلیم کوردستان و احزاب آن به وعده های ظاهری جمهوری اسلامی مبنی بر سکوت در برابر استقلال اقلیم به شرط عقب نشینی احزاب کورد ایران، دل خوش کرده باشند.

اینک رسانه های رسمی جمهوری اسلامی به صراحت از این انتقال و این نیروهای گروه تروریستی داعش دفاع می کنند و حتی امریکا را به کشتار بیرحمانه آنها متهم می کنند.

گروه تروریستی حزب الله لبنان نیز طی بیانیه ای اعلام نموده است که،  جنگنده‌های آمریکایی به اتوبوس‌های حامل افراد مسلح داعش و خانواده‌هایشان اجازه حرکت نداده و آنها در مرکز صحراء محاصره کرده‌اند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، مرگ حتمی در انتظار این خانواده‌ها از جمله زنان و همچنین زنان باردار است.

البته بریت مک گورک، صراحتا در صفحەی خود در توویتر اعلام کرد تروریست‌های داعش باید در همان میدان جنگ کشتە شوند نە با اتوبوس بە مرزهای عراق منتقل شوند.

سخنگوی ریاست اقلیم کوردستان نیز در کنفرانسی خبری اعلام کرد کە انتقال این نیروها از لبنان بە شرق سوریە و مرزهای عراق، مشکوک و بسیار جدی این موضوع را پیگیری خواهند کرد، ما این اقدامات را بە مثابەی تکرار سناریوهای سال ٢٠١۴ تلقی خواهیم کرد کە بە بدبختی ملت عراق انجامید.

حیدر عبادی ، نخست وزیر عراق در طی سخنانی اعلام کرد انتقال تروریستان داعش بە مرزهای عراق تهدیدی برای عراق محسوب می‌شود.

با وجود این مخالفتها، ایران، سوریه و حزب الله، سه محور شرارت، خواستار انتقال بی کم و کاست این نیروها بوده و حملات به این گروه را به طور ضمنی و یا رسمی محکوم کرده اند، چرا که جمهوری اسلامی در صورت اعلام استقلال کوردستان و نیز جهت پیشبرد برنامه های دیگرش در منطقه و تکمیل راه زمینی اش به این گروه تروریستی و پس مانده های آنها نیاز حتمی خواهد داشت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
روژی کورد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.