رفتن به محتوای اصلی

روحانی: زیر بار بازرسی از تاسیسات نظامی نخواهیم رفت‎
01.09.2017 - 14:01

در ادامه واکنش های مقامات رژیم ایران به درخواست بازدید از مراکز نظامی، رئیس جمهور ایران با تاکید بر عدم اجازه بازرسی از مراکز نظامی ایران، انجام این درخواست از سوی ایالات متحده را ناممکن خواند.

درپی درخواست هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل مبنی بر لزوم بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از مراکز نظامی ایران، حسن روحانی رئیس جمهور این کشور روز سه شنبه هفتم شهریور ماه طی شرکت در یک گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد: «این بازرسی ‌ها در چارچوب توافق اتمی پیش ‌بینی نشده و ما زیر بار بازرسی از تاسیسات نظامی کشور نخواهیم رفت».

وی همچنین با بیان اینکه «بعید می دانم آژانس زیر بار این فشار برود»، افزود: «روابط ما با آژانس را مقررات تعیین می‌ کند و نه آمریکا و فشارهایش. ما زیر بار حرف زور نخواهیم رفت».

براساس گزارش تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی، رئیس جمهور ایران در ادامه مدعی شد: «شرایط بین ‌المللی نسبت به ایران کاملا تغییر کرده و نگاه جهانیان نسبت به ایران کاملا عوض شده است. چنانچه در دهه‌ های گذشته هر وقت آمریکا می‌ خواست اجماعی علیه ما درست کند، خودش به اتفاق دوستانش می ‌توانست این کار را انجام دهد، اما الان بدترین شرایط را آمریکا دارد و در مقابل، بهترین شرایط را ایران».

روحانی در خصوص مسیر برجام و امکان بازگشت تحریم ها نیز ادعا کرد: «آمریکایی‌ ها ممکن است تصوراتی داشته باشند، اما به هیچ عنوان تحریم‌ ها به صورت قبلی بر نخواهد گشت».

لازم به ذکر است؛ نیکی هیلی نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد هفته گذشته و پس از دیدار با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضمن بیان ضرورت بازدید از مراکز نظامی رژیم ایران، درخصوص سیاست های جمهوری اسلامی در مواجهه با توافق هسته ای تاکید کرده بود: «من اطمینان خوبی به آژانس دارم، اما آنها با کشوری سر و کار دارند که تاریخچه روشنی از دروغگویی و پیگیری برنامه‌ های پنهانی هسته ‌ای دارد».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
تایمز اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.