رفتن به محتوای اصلی

سوریه و ونزوئلا و جنگ جهانی
30.08.2017 - 14:02

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در مقاله ای به قلم هوگو ترنر نوشت: امپراطوری (آمریکا) در سرتاسر کره زمین مشغول اشاعه وحشیگری است. (پیش بینی) جنگ جهانی سوم با نتایج ویران کننده اش برای جهان در حال تقویت شدن است. همزمان آمریکا ستیزه جویی خود را در سرتاسر جهان گسترش داده و ادامه این وضعیت برای این کشور دشوار شده است.

تهدید حمله به کره شمالی غیر قابل پیش بینی است. علاوه بر این کره شمالی آماده است تا از خود دفاع کند و احتمالا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تحت فشار قرار خواهد گرفت تا از مواضع خود عقب نشینی کند. در واقع لشکر ارواح وی باعث شده است تا او مورد تمسخر قرار گیرد.

گلوبال ریسرچ افزود: ترامپ مادر بمبها را در افغانستان پرتاب کرد که باعث خفه شدن و خاکستر شدن تعداد نامعلومی از افغانها شد. وی در حالی تصمیم به افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان گرفته است که همگان می دانند آمریکا جنگ را باخته است.

محنت یمن بر اثر این جنگ دو ساله که (ذکر این محنت) بر زبان جاری نمی شود اکنون بیشتر شده است زیرا آمریکا نقشش را در درگیریهای یمن با هدف نجات شاهزاده های نسل کش سعودی افزایش داده است تا بتواند آنها را از شکستی خفت بار به دست مردم یمن، نجات دهد.

به عبارت دیگر، ترامپ به طور گسترده ای در حال گسترش جنگهای کثیف و کارزارهای بی ثبات کننده است که امپراطوری (آمریکا) را درگیر کرده است و بدون شک در ماههای آینده، با خبرهایی از کشورهایی روبرو خواهیم شد که اکنون آرام هستند و به زودی به خاطر فعالیتهای سازمان سیا و موقوفه ملی برای دموکراسی دچار هرج و مرج می شوند. ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که روسیه و چین بر روی برخی از طرحهایشان کار کنند و آنها را پیش ببرند.

دو کشور سوریه و ونزوئلا مهمترین خطوط مقدم جنگ جهانی سوم محسوب می شوند. خوشبختانه حملات اولیه در سوریه نتوانست به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود. سربازان شجاع و شهروندان کشته شدند ولی سوریها توانستند با سرعت مناطق را باز پس گیرند. همچنین هر جا که جوخه های مرگ ناتو در نبرد بازنده می شوند اقدام آمریکا به حمله در آن مناطق نتایج مرگباری را برایش به بار می آورد.

در ونزوئلا هنوز تلاشها برای سرنگون کردن دولت و بر سر کار آوردن دولت دست نشانده آمریکا ادامه دارد. نئولیبرالها در ونزوئلا با ایجاد آشوب خوی و طبیعت اصلی و وحشیگری خود را نشان می دهند. اما مردم ونزوئلا با ریختن به خیابانها در مقابل اقداماتی که علیه کشورشان در حال انجام است به مخالفت پرداخته اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
مجله هفته

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.