رفتن به محتوای اصلی

وقتی که سیبیل مانعِ ورود اکسیژن به مغز می شود!
29.08.2017 - 23:54

درسال نودوهشت میلادی عده ای از راست گرایان آمریکایی نامه ای به "بیل کلینتون" دررابطه با راهکارهای موجود دخالت نظامی درعراق به نگارش درآوردند، که باپایانِ دوره کلینتون و رویِ کارآمدن "جورج بوش" این نامه با راهکاریش تبدیل به استراتژی آمریکا شد که منجربه تحریم و درنهایت حمله نظامی به عراق مبدل گشت.در ادامه همه افرادی که درآن مقطع این نامه را تنظیم کرده بودند ، تمامی آنها در دولت بوشِ پسر مقام و منصبی درکاخ سفید دریافت کردند. یکی از افرادی که جزوی از آن نامه نگاران بود ، جان بولتون است.
حال پس از گذار سالها و به آتش کشیدن عراق و خاورمیانه در دولت بوش ودر ادامه دولت اوباما، اینبار جان بولتون نامه ای خطاب به ترامپ به نگارش درآورده است و از همان راهکارها یا شبیهِ آنها برای فرار از برجام و فراهم کردن مقدمات تحریم ها و دخالت نظامی در ایران سخن گفته است. این نامه که در نشریه ناسیونال ریوو (Nationalrevew.com) با نامِ نحوه خروج(برهم زدن) از "برجام" توسط جان بولتون به نگارش درآمده است . او خطاب به ترامپ گفته است برای برهم زدنِ برجام اکنون یک صفحه نوشته است ، و اگر آقای رییس جمهور تمایل داشته باشند این توانایی را دارم که یک کتاب جامع همراه با راهکار تحویل ایشان دهم .
راهکارهای نوشته شده بشکل جامع و خلاصه به شرح زیل می باشد:
یک : آشکارا "برجام" را لغو کنیم،سپس دیگر کشورها مانند انگلستان، فرانسه،آلمان،اسراییل و عربستان هم قانع کنیم که باما همسو شوند.
دو: مستند سازی از طریق رسانه ها برای افکار عمومی مردم آمریکا که رژیم ایران چطور و چگونه برجام را نقض کرده است و آغاز جنگ رسانه ای که "نقض برجام" توسط ایران به نفع منافع ملی آمریکا نیست".
سوم: ایجاد یک کمپین فوری با اروپا و شرق و تاکید مکرر به آنها که ایران بزرگترین خطر خاورمیانه و جهان است.
چهارم: توسعه و دیپلماسی فوری با متحدان و دوستان آمریکا در جهان و کشورهای حاشیه خلیج فارس
ودر آخر پس از لغو برجام و انجام مراحل فوق ، آغاز تحریم های شدید علیه ایران و در نهایت گزینه نظامی ....
دقیقا همان برنامه ای که برای حمله به عراق داشتند و انجام دادند ، اکنون به دنبال اجرایی کردنِ همان طرح برای ایران نیز هستند.
سخنی که می توان با "جان بولتون" داشت اینست که شما یا مغزِ خر خورده اید و یا قرص هایتان را نَشسته میل کرده اید.
اول اینکه اگر قرار باشد رژیمی چه در ایران تغییر کند مردم آن کشور هستند که تصمیم گیرنده خواهند بود و جوانان "ایران زمین" نه به شما و نه یاران تان اجازه دخالت در امور کشور خود را نخواهند داد.
دوم: اگر قرار است گزینه نظامی در میان باشد بهتر است شما ابتدا کمی از تاریخ ایران را مطالعه بفرمایید ، زیاد هم به عقب نروید تا به اسطوره های ملی ما برخورد کنید.همین سی و چندی سالِ پیش هم بخوانید کفایت می کند. راه اندازی جنگ توسط صدام(همان کسی که ابتدا دوست شما بود و بعدها دشمن) علیه ایران را که فراموش نکرده اید!؟
یادتان نرفته است که هشت سال جنگ و کشتار جوانانی که توسط آمریکا و متحدانش جانِ هزاران ایرانی از تمام اقوام(کرد،آذری،لر،بلوچ و...) گرفت،اما یک وجب از آن خاک نصیبتان نشد. پس هرروز صبح که برای اصلاح سیبیل از خواب بیدارشدید ، این جمله را چندین مرتبه "بلندبلند" باخودت تکرار کن که "ایران عراق و سوریه نیست".
سوم: اگر شما درحقیقت به فکر رژیم فاسدِ حاکم بر ایران بودید لااقل دلمان نمی سوخت . تجربه دخالت شما در منطقه نشان داده که شما تنها به فکر منافع آمریکا و دوستان تان از اسراییل گرفته تا ال سعود و... هستید .غیر از این بود اکنون عراق ، افغانستان ، لیبی ،سوریه، تونس و... در آرامش بودند. نه اینکه هرماه هزاران نفر توسط تروریست های تربیت شده خودِ شما(طالبان،داعش،گروهکهای تکفیری و....) کشته و زخمی و آواره شوند.
چهارم: دراصل همین شماها بودید که باعث قدرت گرفتن حاکمیت جمهوری اسلامی شدید. دخالت شما در خاورمیانه بود که موجب شد جمهوری اسلامی بانفوذ خود بهانه ای داشته باشد که نیروهای سپاه پاسداران درعراق و سوریه و... حضور پیدا کنند.
فراموش نکنید که شما از پسِ یک گروهک کوچک به نام حزب الله (درجنگ سی وسه روزه) برنیامدید. یادتان نرفته که در اصل شما در عراق، یمن و سوریه شکست استراتژیک خورده اید!؟
درنتیجه این راهکارها و نامه نگاری ها را بهتر است فراموش کنید و به فکر اصلاح سیبیل خود باشید. زیرا احساس می کنم که "سیبیل های شما مانع ورود اکسیژن به مغزتان شده است". امروز دیگر همانند سالِ دوهزار نیست که شما به راحتی بیایید و چپاول کنید و پایگاه های نظامی خود را مستقرکنید و به تاراج و غارتگری بپردازید. خیر! اینبار دیگر پای خیلی از کشورها و دولت ها درمیان است. از سویی افکار عمومی مردم جهان دیگر دستِ شما را خوانده اند و حتی متحدان اروپایی تان ، دیگر شما را قبول ندارند.
حال دراین میان عده ای هموطن(قدرت طلب) هم هلهله کنان ، ازاین مواضع شادمانند و دراین اوضاع سعی دارند از احمقیت ترامپ و یارانش از آب گل آلود ماهی بگیرند.این افراد و لابی ها باشرکت کردن در کنگره آمریکا و سخن گفتن با سناتورهای آمریکایی نقشِ "باقر" را بازی می کنند. فشار بر روی کنگره و ترامپ بابت لغو برجام و عملی شدنِ راهکارهای جان بولتون، اکنون توسط لابی های ایرانی و اسراییلی به مراتب بیشتر از خودِ سناتورهای آمریکایی ست. در مقاله بعدی نام بسیاری از این لابی ها و البته جوجه رسانه هایی که حرفهای اربابانشان را بلغور می کنند را افشا خواهم کرد ، تا مردم گرامی ایران وطن فروشان و خائنین به ملت را در خارجِ کشور بهتر بشناسند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

وحید فرخنده خوی فرد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.