رفتن به محتوای اصلی

بازداشت اعضاى خانواده‌ عرب اهوازی پس از ضرب و شتم و تخريب خانه آنها
14.07.2017 - 01:37

در منطقه کوی سادات شهر اهواز مردم فقیر عرب ایرانی زندگی میکنند که بدلیل فقر و بیکاری و یا خشک شدن کارون و تصاحب زمین های کشاورزی انان توسط کشت و صنعت نیشکر حاشیه نشین شده اند و بعضی از انان با مقدار پولی که برای انان مانده است، الونکی را برای خود بر پا کرده اند، اما سپاه پاسداران و شهرداری به بهانه قانونی نبودن منازل انان در صدد تصاحب مجدد زمین های این منطقه نیز است.

فعالان حقوق بشری در اهواز، روز سه شنبه، 11 ژوئیه 2017 ، اعلام کردند، نیروی انتظامی اهواز اعضاى يک خانواده بنام‌هاى زهراء سوارى، محمد سوارى و على سوارى از اهالى كوى سادات این شهر را به دليل آنچه که نداشتن «اسناد رسمی» مالکیت زمین اعلام شده، پس از ضرب و شتم و تخریب کامل منزلشان بازداشت کردند.

بازداشت این اعضای این خانوداه دو روز پس از یورش نيروهاى انتظامى و ماموران شهردارى منطقه 6 اهواز به اين خانواده و تخريب کامل منزل آنها صورت گرفت.

طبق این گزارش و بنا به تصاویر ارسال شده نيروهاى انتظامى در برخورد با این خانواده، زهراء سوارى و فرزندش محمد سوارى را از ناحيه صورت و سر با باتوم و چوب مجروح کردند.

منابع حقوق بشری به نقل از شاهدان عینی گفتند که روز يكشنبه نيروهاى انتظامى همراه با عمليات اجرائى شهردارى منطقه 6 شهر اهواز به منزل اين خانواده هجوم كبرده و پس از ضرب و شتم آنها منزلشان را كه در دست ساخت بود با بولدوزر تخريب كردند.

گزارش شده که بعد از پيگيرى موضوع از طريق يكى از اعضاى شهردارى خبر تخريب را تأييد شده است، او گفت: «مسؤل اين قضيه رئيس عمليات اجرائى شهردارى منطقه 6 'ذبيحى' است كه گويا به دليل ساخت و ساز غير مجاز، مأموران شهردارى با نيروى انتظامى روز يكشنبه به كوى سادات در حومه شهر اهواز مراجعه وعمليات تخريب منزل را با دستور شهردارى انجام داده است».

فعالان حقوق بشری می‌گویند که در هنگام تخريب منزل، خانم زهراء سوارى و فرزندش على سوارى مورد ضرب و شتم مأموران نيروى انتظامى و شهردارى قرار گرفته از ناحيه صورت مجروح شدند. يكى از بستگان اين خانواده گفت: «زمين مزبور بطور قانونى و از بنگاه خريدارى شده است و خانواده سوارى هرچه داشتند براى ساخت اين قطعه زمين و مصالح ساختمانى خرج كرده اند».

فعالن حقوق بشری یادآوری می‌کنند که اين اولين مورد تخريب منازل و ضرب و شتم ساكنان آنها در شهر اهواز نيست، بلكه ده‌ها مورد رخ داده و حتى يكى از اين موارد روز جمعه 23 فروردین‌ماه 1392 منجر به كشته شدن یک نوجوان 15 ساله اهوازی به ‌نام مرتضی سویدی بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در اهواز شد. در در آن حادثه نیروهای انتظامى به همراه بلدوزر برای تخریب منازل شهروندان منطقه چنیبه (سید موسی‌) شهر اهواز به بهانه ساخت غیر مجاز و در غیاب حضور والدین و خانواده در منزل مرتضى سويدى با شلیک گلوله کشته شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
کنگره ملیتهای ایران فدرال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.