رفتن به محتوای اصلی

بنیاد تعاون ناجا چگونه مالک یک سوم بوستان ولایت شد؟
26.06.2017 - 13:25

به گزارش تیترشهر:

شهرداری تهران با تلاش فراوان و تاکیدات خامنه ای توانست این زمین را از ارتش گرفته و دیوارهای آن را فرو بریزد تا شاید «بزرگترین بوستان خاورمیانه» را در آن تاسیس شود.

قالیباف پس از واگذاری این بوستان به شهرداری؛ از آن بعنوان ریه جدید تهران یاد کرد و در گفتگویی اظهار کرد: دیگر نیازی نیست ساکنین جنوب تهران برای سیاحت و تفریح به شمال شهر بیایند و در اقدامی سمبلیک و نمادین دفتر کار خود را به بوستان در حال احداث ولایت برد تا از نزدیک روند ساخت این پروژه عظیم را مدیریت کند.

در فاز نخست نیروهای شهرداری تهران در تمامی حوزه‌های فنی و عمران، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی با بیش از ۲۵۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت سه شیفت در ۶۷ هکتار بوستان ولایت فعال شدند تا فاز اول این مجموعه با چهار مجموعه اصلی شامل «شهربازی»، «شهر ورزش»، «شهر بانو» و یک «مجموعه بزرگ فرهنگی ـ ورزشی» با کاربری منطقه‌ای را آماده کرده و مابقی فضای مجموعه قلعه مرغی به عنوان یکی از زمین‌های ذخیره بلااستفاده شهر تهران در دو فاز بعدی تبدیل به یک قطب منطقه‌ای در جنوب تهران تبدیل شود.

در این مدت تصمیمات فراوانی برای این زمین گرفته شد. از اختصاص بخشی از زمین به کاربری مسکونی و کاربری خدماتی گرفته تا ساخت مرکز تجارت جهانی که البته هر کدام از این مصوبات دارای اشکالات اساسی بود.

بنیاد تعاون شریک شهرداری می شود

اما نکته جالب در خصوص تبدیل فرودگاه به بوستان و خرید زمین های ارتش توسط شهرداری تهران این است که گویا بنیاد تعاون ناجا حالا یکی از سهام داران این بوستان محسوب می شود.علیرضا نادری، معاون وقت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در تاریخ ۲۴ شهریور سال ۹۳ در نشست خبری خود در این ارتباط گفت: شهرداری در پادگان قلعه مرغی با بنیاد تعاون ناجا شریک است و به تنهایی نمی تواند در مورد کاربری کاری کند.به طوریکه یک سوم مساحت این زمین به بنیاد تعاون ناجا تعلق دارد.

تایید طلایی بعد از ۳ سال

اما حالا مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز با تایید این مالکیت به یکی از خبرگزاری ها در خصوص تعیین تکلیف زمین های بخش داخلی بوستان ولایت، گفت: این موضوع باید میان ارگان های مربوطه با صحبت و تعامل حل شود. آن زمان شهرداری برای تملک زمین های این بوستان با نیروی انتظامی به توافق رسید.

عضو شورای شهر تهران افزود: در توافقی که انجام شد قرار بود شهرداری مجموعه املاک واقع در بوستان ولایت را بگیرد و تهاتری با بنیاد تعاون نیروی انتظامی انجام شد که شورای شهر تهران به تهاتر صورت گرفته ایراد گرفت و قرار شد طرح جامعی تهیه شود که آن طرح از سوی ناجا و شهرداری دستخوش تغییراتی شد.

وی ادامه داد: مشکلی که در بوستان ولایت وجود دارد چند وجهی است که باید بین کمیسیون ماده ۵، شورای عالی معماری و شهرسازی، نیروی انتظامی و شهرداری تعامل صورت گیرد. البته باید نسبت به تعیین تکلیف بوستان ولایت به نحوی که به ماهیت و کارکرد بوستان آسیبی وارد نشود، سریع تر اقدام شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
تیترشهر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.