رفتن به محتوای اصلی

درنقد «پیشنهاد تصفیه خونین منتقدان تورکیستها، پانترکیستها»
21.06.2017 - 18:58


Anonymous

 دیرنج مین ائللی علیه کمونیستها اعلام جنگ کرد: «پیشنهاد تصفیه خونین ...»
1 - کمونیستها تحت حکومت جنایتکار فارس، پهلوی و جمهوری اسلامی پرورش یافته اند و از قماش آنها هستند. 
2 - "اپوزیسیون های چپ و راست سرتاسری ایران بدون استثنا دشمنان مدرنیزم و مردم سالاری بوده و علیرغم ظاهر فریبنده شان بخشی از  سیستم فکری  فئودالی جامعه ایرانی شیعی فارس-محور را تشکیل می دهند. 
3 - " اینان با کوبیدن حکومت سکولار و سوسیال دموکرات محمد امین رسولزاده و بکار بردن صفاتی چون فاشیستهای پانترک و غیره در اشاره به فعالین دگر اندیش حرکت ملی, تردیدی باقی نمی گذارند که در سرکوب و کشتار کنشگران آزربایجانی لحظه ای درنگ نخواهند کرد. کینه و خشم خطرناکی که لنین آنرا کینه انقلابی می نامید در جای جای نوشته هایشان مشهود است.

آقای دیرنج مین ائللی بنا به چند دلیل پیشنهاد تصفیه خونین منتقدان تورکیستها، پانترکیستها و رهبران آنها را ارائه میدهد. ایشان برای اینکه این مسئله را به شوخی و تمسخر بگیرند سه علامت تعجب هم گذاشتند تا راه فرار، راه در رفتن و عقب نشینی در جنگ اعلام شده را باز گذاشته باشد. 
این بار اول نیست که پانترکیستها مخالفان پانترکیسم را تهدید میکنند و ترور، خونریزی و تصفیه خونین نیروهای چپ در جنبش ملی دمکراتیک را گوشزد کرده و اعلام جنگ میکنند.

دو روز قبل از نوشته آقای مین ائللی شخصی بنام کار آموز ائلیار را تهدید کرده بود. کارآموز نوشته بود که : "آقای آ. ائلیار مسئولیت و اگاهی شما ایجاب میکند که از هر گونه خونریزی جلوگیری کننید . امیدوارم متوجه عواقب ارزوها و امال خود باشید"
یک کاربر در دفاع از ائلیار، در دفاع از آزادی بیان و قلم و در دفاع از انتقاد و نقد چنین نوشته بودند: 
"اما من قانع شدم که پانترک بی منطق، خودسر، افراطی، فالانژ، متعصب، دیکتاتور است و هر چه تصور کنید از دستش می اید و مخالف را می کشد، خون میریزد، بخاطر اهداف و منافع شخصی و گروهی به هر جنایتی دست میزند. "

ائلیار در مقاله اش پیش بینی کرده بود که پانترکها از رهبرشان نیهال آتسیز تبعیت میکنند که در وصیت نامه خودش به پسرش می نویسد:

« آموزشها و درسهای مرا خوب یاد گرفته و پیش بگیر.
کمونیسم دشمن مسلکی ما است. این را خوب بدان.
یهودیها برای همه ملتها دشمن مخفی هستند.
روسها، چینی ها، عجمها و یونانیها دشمنان تاریخی ما هستند.
بلغارها، آلمانیها، ایتالیایها، انگلیسی ها، فرانسویها، عربها، صربها، کراوتها، رومن ها، اسپانیاییها و پرتغالی ها دشمنان تازه ما هستند.
ژاپنی ها، آمریکاییها و افغانها دشمن فردای ما هستند.
ارمنی ها، کوردها، زازاها، چرکسها، آبازاها، بوشناکها، آرناوتها، پوماکها، لازها ، لزگیها، کوماکها، گرجیها، چچن ها، چنگنه ها دشمنان داخلی ما هستند.
برای مبارزه کردن با این همه دشمن باید بخوبی آماده بشوی.
خداوند کمک ات باشد.»

عجیب نیست. پانترکها کمونیستها را دشمن خود میدانند و به همین خاطر در ترکیه در دهه 70 و دهه 80 میلادی هزاران کارگر و جوان کمونیست و دمکرات را کشتار کردند. 
"بنا به نوشته مجله بریتانیایی سرچ لایت فقط در سال 1978 بیش از 3319 حمله فاشیستی از طرف پانتورکیستها به نیروهای دمکراتیک و چپگراها صورت گرفت که 813 کشته و 3121 زخمی بجای گداشت"
جنایات پانترکیستها در تاریخ ثبت شده است و پانترکیستها میخواهند این تاریخ در آذربایجان هم تکرار بشود.

Missing media item.

درگیری راست و چپ در ترکیه. دهه های 70 - 80

Anonymous

نویسنده مقاله میگوید: کمونیستها..... مکارانه  از عنوان  "سوسیالیست" در معرفی خود استفاده می کنند تا از اعتبار سوسیال دموکراتهائ اروپایی که مهندسین واقعی عدالت و دموکراسی در دو قرن اخیر هستند سو استفاده کنند. 
اینان با کوبیدن حکومت  سکولار و سوسیال دموکرات محمد امین رسولزاده و بکار بردن صفاتی چون فاشیستهای پانترک . در جمله اول نویسنده دچار اشتباه میشوند که این اشتباه نشان میدهد که ایشان اشتراک و پیوند کمونیست، سوسیالیست و سوسیال دمکرات را نمی بینند و بر عکس آنها را متضاد همدیگر معرفی میکنند. نویسنده که ادعای داشتن شناخت از آموزشهای مارکس و سوسیالیسم دارد متوجه نیست که کمونیسم و سوسیال دمکراسی شاخه های سوسیالیسم هستند و هر شاخه خود به شاخه های مختلف تقسیم شده است.

نویسنده مقاله فکر میکنند کمونیستها و سوسیال دمکراتها، سوسیالیست نیستند و برعکس کمونیستها و سوسیال دمکراتها افکار سوسیالیستی ندارند. 
کمونیستها و سوسیال دمکراتها همه از سوسیالیسم و از اندیشه های مارکس و دیگر تئوریهای سوسیالیستی تغذیه و تاثیر پذیرفتند. 
سوسیال دموکراسی شامل انواع گرایش‌های مارکسیستی از گرایش‌های همچون رزا لوکزامبورگ و لنین تا گرایش‌های مختلفی همچون کائوتسکی و برنشتاین را شامل بود.

بعد از این توضیحات به چند مسئله انگشت میگذارم:
اولا - نویسنده ضد کمونیست، ضد سوسیالیست مقاله نمی تواند دستاوردهای عظیم دولتهای اروپایی را که شاخه های مختلف سوسیالیستی ، سوسیال دمکراسی و احزاب کمونیست اروپایی برای بشریت ایجاد کردند، انکار کند. این خدمات اجتماعی که بر مبنای اندیشه های مارکس و دیگر کمونیستها در بخشی از جهان کم و بیش کسب و متحقق شدند توسط کاپیتالیستهای ضد کمونیست پس گرفته میشوند و مردم را به فقر دچار کردند و اختلاف طبقاتی روزبروز عمیق تر میشود.
دوما: نویسنده "حکومت محمد امین رسولزاده " را سکولار و سوسیال دمکرات تعریف کردند. ایشان نگفتند که آیا سوسیال دمکراسی ایشان شاخه ای از سوسیالیسم بود یا از اسلامیسم تورانچیگری. 

بر اساس کدام قانون مکتوب، کدام مدرک و منبع ایشان حکومت و شخص رسولزاده را سکولار و سوسیال دمکرات می نامند؟
نویسنده از موضع یک سوسیال دمکرات به دشمنی و جنگ با کمونیسم و سوسیالیسم آمده است. چنین است سوسیال دمکراسی آذربایجان. 
سوسیال دمکرات آذربایجان ما نمی داند که سوسیال دمکراسی شاخه ای از سوسیالیسم و متاثر از افکار و اندیشه های سوسیالیستهایی مثل مارکس میباشد. سوسیال دمکرات ما نه تنها دشمن کمونیسم و سوسیالیسم است بلکه مدافع سرسخت رقابت آزاد و سرمایه داری خصوصی است. 

سوسیال دمکرات ما نه از سوسیالیستهایی مثل مارکس، برنشتین، کائوتسکی بلکه از ضیا کوک آلپ، از تورکش آلپ ارسلان، نیهال آتسیز، آتاتورک، رسولزاده و مذهبی بسیار متصب یعنی ائلیچی بیک تبعیت میکند. 
سوسیال دمکرات آذربایجان ما تورانچی است و مانند محمد امین رسولزاده بر این باور است که نژاد تورک در جهان جکومت اسلامی (سوسیال دمکرات اسلامی) برقرار کند. 
سوما - نویسنده در پایان مقاله نوشتنذ: "ما از دوران فاشیسم, کمونیسم و اسلامیسم عبور کرده ایم." 

این جمله نادرست است. چون در جنبش حی و حاضر آذربایجان هر سه "فاشیسم, کمونیسم و اسلامیسم" عمل میکنند. نویسنده و دیگر پانترکیستها ایده های کمونیسم را نقد نکرده اند و تنها جنایات استالین را در دو خط یادآوری کردند و کمونیستها و سوسیالیستها را به دم استالین بستند و از آلترناتیو کاپیتالیستی بعنوان سیستم موفق و ضرورت تاریخی دفاع کردند. 
نویسنده مقاله که سمپاتی به سوسیال دمکراسی نشان داده است از پانترکیسم، بوزقوردیسم و تورانچیگری و فاشیسم اسلامی پانترکیسم هیچ نقدی ندارند. 

فعالین سیاسی آذربایجان هر کدام به نوعی پانترکیسم را نقد میکند اما نویسنده سوسیال دمکرات ما حاضر نیستند یک کلمه در مورد نژادپرستی و فاشیسم اسلامی پانترکیسم بنویسند. 
اصلا ما انتظار نقد پانترکیسم را از این نوع دوستان نداریم اما این جماعت حتی حاضر نیستند بگویند که آیا مدافع پانترکیسم هستند یا نیستند.

سوسیال دمکرات آذربایجان پانترکیست است. سوسیال دمکراتها در جهان با علامت گل سرخ روز مشخص میشوند اما سوسیال دمکرات آذربایجان با علامت بوزقورد مشخص میشوند.
سوسیال دمکرات های جهان خواهان اتحاد با سوسیالیستها در "انترناسیونال سوسیالیستی" هستند اما سوسیال دمکرات پانترکیستی "پیشنهاد تصفیه خونین جنبش ملی آذربایجان را بشیوه مارکیستی - لنیستی!!! " را میدهد.
چنین است وضعیت جنبش ملی آذربایجان نه آنچنان که نویسنده تصویر غیر واقعی از آن ارائه میدهد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.