رفتن به محتوای اصلی

آزادی رسانه ای به سبک "کیهان لندن" و همسوئی با خلافکاری های "حزب سکولار دمکرات ایرانیان"
15.06.2017 - 14:10
تفسیر از:
اقبال اقبالی

بیانیه ای با عنوان "فراخوان: هم آوا و همگام؛ “نه” به نمایش “انتخابات” رژیم جمهوری اسلامی!" 

منتشر شد. یکی از امضاء کنندگان، مجید آژنگ (عضو شورای رهبری حزب سکولار دمکرات ایرانیان) بود.

http://www.tribuneiran.org/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%…

محفل سکولارهای دمکرات نما، اعتراضیه ای به درج مطلب در سایت "کیهان لندن" نمود و اعتراضیه در کیهان لندن بچاپ رسید. جناب مجید آژنگ در واکنش به انتشار بیانه نوشت: 

"روز جمعه متوجه شدم كه اطلاعيه اى عليه اينجانب در كيهان لندن توسط إقايان نورى علاء و حسن اعتمادى منتشر شده است ، از انجاييكه مندرجات ان اطلاعيه خلاف واقعيت بوده از شما خواهشمندم كه طبق قانون مطبوعات مترقى حق توضيح و تكذيب خبر را براى اينجانب محترم شمرده و مطلب بنده را در همان صفحه منتشر كنيد !"

اما ببینیم که واکنش "کیهان لندن" چه بود؟

پاسخ چه می توانست باشد، جز پاک کردن صورت مسئله ("فراخوان: هم آوا و همگام؛ “نه” به نمایش “انتخابات” رژیم جمهوری اسلامی!")، اعتراضیه "حزب سکولار دمکرات ایرانیان" و بستن زبان آقای مجید آژنگ؟!

مطالبی را که جناب مجید آژنگ برای ایرانگلوبال فرستاده، بازتاب می دهیم تا مبادا زبانی گره زده شود، اندیشه ای خفه شود و قربانی ای تنها گذاشته شود!

اقبال اقبالی

***************

***********************

********************************

نامه هائی که جناب مجید آژنگ برای ایرانگلوبال فرستاده و خواهان بازتاب آنها شده اند.

 

جناب آژنگ
با سپاس از ایمیل شما.
هم فراخوان مربوطه و هم تکذیب حزب سکولار دمکرات ایرانیان از وبسایت کیهان لندن حذف شدند.
رسانه ما یک امکان برای رساندن صدای مخاطبان در اختیار گذاشته و قرار نیست این امکان به محلی برای درگیری های شخصی و گروهی تبدیل شود.
با سپاس
الاهه بقراط
 
 
2017-06-10 23:06 GMT+02:00 Majid Ajang <majid.ajang1@gmail.com>:

خانم بقراط گرامى با سلام  مجدد 
استدلال شما در عدم چاپ توضيحات بنده يك اشكال اساسى دارد كه توجه شما را به ان معطوف مى نمايم . 
بنده كه اغاز گر بحثى در " تريبون ازاد " كيهان لندن نبوده ام ، اطلاعيه اى در كيهان لندن چاپ ميشود و بنده هم يكى از امضاء كننده گان ان بيانيه بوده ام ، إقايان نورى علاء و اعتمادى بنام يك حزب نه عليه ان بيانيه كه عليه يكى از امضاء كننده گان ان اعلام موضع كرده و مطالبى خلاف واقعيت را از طريق تريبونى كه شما در اختيار انان قرار داده ايد به اينجانب نسبت داده اند ، ايا در اين تريبون ازاد بنده حق دفاع از خود دارم يا نه ؟ استدلال شما در صورتى درست و بجاست كه بار سومى هم وجود داشته باشد ! تاكنون فقط موضوع يك طرف داشته كه حرف اش را زده و بايد طبق سنت مطبوعات ازاد طرف مقابل هم  جوابيه را بدهد و ادامه موضوع در تريبون ازاد ديگر نه تنها جايگاهى ندارد بلكه اسرار بر ان نيز نشان از عدم درك به موازين دمكراتيك دارد . 
حال با توجه به استدلال بنده چرا شما اين حق را از من دريغ كرده ايد ؟ شما اگر نمى خواهيد اين جوابيه را چاپ كنيد اشكالى ندارد اما شايسته است كه در همان صفحه اعلام نمائيد كه چاپ اعلاميه إقايان نورى علاء و دبير كل حزب ايشان توسط شما اشتباه بوده است و همين براى من كافى خواهد بود . 
پس  با اين توضيح فكر مى كنم شما متوجه شده باشيد كه رسانه اى كه شما مسئوليت انرا بر عهده داريد هيچگونه  حسن نيتى در خدمت به ازادى بيان در يك امكانى به عنوان " تريبون ازاد " در أخيار مخاطب قرار نداده است . بنده متاسفم كه اينرا بگويم كه روش شما دقيقا با روش جناب نورى علاء يكى است ، ايشان هم بنده را بدون يك نشست حضورى و بدون حق دفاع و يا تفهيم خطا و بر خلاف موازين  دمكراتيك و اساسنامه حزبى بصورت فردى ( اسناد ان با امضاء ايشان موجود است ) اخراج مى نمايد و تمام كانال هاى ارتباطى را مسدود نموده و حتى بنده را در فيس بوك شورا و بسيارى از اعضاى ان بلاك كرده و تازه شما از  من مى خواهيد كه اختلافات حزبى ام را با ان حزب حل و فصل كنم ؟   حال اگر استدلال بنده براى نشربه شما قابل قبول نيست بنده اين حق را براى خود قائل خواهم بود كه به مطبوعاتى كه نگاه ضابطه اى دارند مراجعه نمايم . 
منتظر جواب شما هستم . 
با تشكر و سپاس مجدد 
مجيد اژنگ 
شنبه ١٠ ژوئن  .   
Op za 10 jun. 2017 om 19:05 schreef Elahe Boghrat <elahe.boghrat@kayhan.london>
آقای آژنگ گرامی
با سلام و سپاس از تماس شما.
 
فراخوانی در کیهان لندن در «تریبون آزاد» منتشر شده و حزبی که شما خود را در این فراخوان جزو رهبری آن معرفی کرده اید به این موضوع اعتراض کرده و خواستار درج توضیح خود شده. 
وظیفه  رسانه ای که از روی حسن نیت و برای خدمت به آزادی بیان یک امکان را به عنوان «تریبون آزاد» در اختیار مخاطبان قرار داده، این نیست که پس از آن فراخوان و تکذیبی که از سوی حزب مربوطه شده، به رد و بدل پیام های بعدی نیز بپردازد.
 
شما می بایست و مناسب است که اعتراض خود را با حزب مربوطه مطرح بفرمایید. 
 
موفق باشید
الاهه بقراط 


2017-06-10 18:20 GMT+02:00 Majid Ajang <majid.ajang1@gmail.com>:

خانم إلهه بقراط گرامى مدير مسئول كيهان لندن 
با درود 
روز جمعه متوجه شدم كه اطلاعيه اى عليه اينجانب در كيهان لندن توسط إقايان نورى علاء و حسن اعتمادى منتشر شده است ، از انجاييكه مندرجات ان اطلاعيه خلاف واقعيت بوده از شما خواهشمندم كه طبق قانون مطبوعات مترقى حق توضيح و تكذيب خبر را براى اينجانب محترم شمرده و مطلب بنده را در همان صفحه منتشر كنيد ! 
با تشكر مجيد اژنگ
١٠ ژوئن ٢٠١٧ 
 

اينجانب مجيد اژنگ يكى از بنيان گذاران فعال و عضو شوراى مركزى ( رهبرى ) اين حزب بوده و در اخرين نشست رسمى اين حزب در تاريخ ٢٦ اپريل بعلت مخالفت با شيوه هاى غيردمكراتيك بعضى از اعضا و از جمله دبير كل ان جناب اقاى اعتمادى مشاجره اى داشتم كه اكثريت اعضاى شورا نيز شاهد و فايل صوتى ضبط جلسات نيز گواه اين مدعا است. در اين جلسه كه به علت عدم پاسخگويي توسط اقاى حسن اعتمادى به تشنج و توهين به بنده كشيده شد و جناب اقاى نورى اعلاء هم از قدرت خويش استفاده كرده و ارتباط اسكايپى جلسه را قطع نمودند. از ان تاريخ به بعد تمام ارتباطات بنده با ساير اعضاى شورا و كانال هاى ارتباطى دچار اختلال و سپس از تاريخ اول ماه مه قطع گرديد . جناب نورى علاء بدون توجیهه اساسنامه و ضوابط تشكيلاتى وبا استفاده از اهرم هاى بوركراتيك و كاملا ضد دمكراتيك یک تنه بنده را از حزب اخراج نمود . بنده به اين اقدام غير دمكراتيك و مستبدانه ايشان اعتراض نموده و كليه تصميمات ايشان ومحفل وابسته را فاقد ارزش ارزيابى نموده و رسماخواهان برگزارى نشست وسبع عمومى هفتگىً شدم.

بنده از ان تاريخ تاكنون ضمن پايبندى به قرارهاى تشكيلاتى و احترام به اساسنامه حزب، خود را همچنان عضو شوراى مركزى ( رهبرى ) اين حزب دانسته و اقدامات اقاى نورى علاء واعتمادى را خلاف موازين دمكراتيك حزبی ارزيابى نموده و خواهان علنى شدن ريشه هاى اين اختلافات شدم! من در اولين فرصت بطور مستند در اين مورد اطلاع رسانى كرده و رسما ازاين اقايان مى خواهم كه شفاف سازى كنند و دلائل اخراج بنده را مستند آرائه دهند. كارى كه تا كنون از انجام ان تأتوان بوده و از علنى كردن ان على رغم در خواست هاى مكرر من سرباززده اند. موارد مورد اختلاف  كه شامل برخوردهاى هستريك به شخصيت هاى مخالف وسازمانهاى مختلف ، روابط محفلى و باند بازى ، عدم پايبندى به قرارها ، اخبار جعلى و حمايت از رأست هاى افراطى ، بلاك كردن أفراد منتقد در فيس بوك و مواردى از اين نوع را شامل ميشود، در معرض قضاوت عموم قرار خواهم داد .

مجيد اژنگ 

جمعه ٩ ژوئن ٢٠١٧ 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.