رفتن به محتوای اصلی

وحشت پانترکیستها از انتقاد وآزادی بیان
31.05.2017 - 23:20

با گذشت زمان تجربه و آگاهی و دانش سیاسی مردم و فعالین سیاسی ارتقا یافته و ماهیت اندیشه ها، سیاستها و عملکردهای جریانات فکری مختلف بیشتر به مردم آشکارتر شده است. یکی دو دهه پیش جریانات و گرایشات فکری و سیاسی در زیر چتر آذربایجان بی آنکه کشمکش و اختلاف جدی داشته باشند در جبهه ای واحد مبارزه میکردند. اما اکنون با روشن شدن اهداف و ماهیت آنها تضادها، اختلافات و فاصله ها عمیق تر و جدی تر شده است.
نیروهای سوسیالیست و دمکراتیک آذربایجان که همیشه پرچمدار دمکراسی و منافع مردم ستمدیده و محروم بوده اند هرگز نتوانستند در برابر انحرافات جریانات ناسیونالیست افراطی و پانترکیستی سکوت کنند. آنها از زوایای مختلف افکار و اندیشه های پانترکیستی، سیاستها و عمکلکردهایضد دمکراتیک و فاشیستی آنها را افشا کردند.

 Missing media item.

اسماعیل کاسپرینسکی از تئویسین های پان ترکیسم

پانترکیستها از روز تولد تا امروز هیچوقت دشمنی خود را با سوسیالیستها و نیروهای دمکراتیک مخفی نکردند. آنها انتقادات سازنده مخالفان را افترا، توهین و تخریب نامیدند. مدافعان پانترکیسم در تمامی زمینه ها دیدی برتری طلبانه دارند و خود را تنها نیروی جنبش ملی و دمکراتیک میدانند. آنها موجودیت نیروها و گرایشات دیگر دا ناچیر شمرده و یا انکار میکنند. پانترکیستها جنبش ملی را در خود خلاصه میکنند. آنها خود را قیم،صاحب و مالک جنبش ملی میدانند. آنها منتقدان و مخالفان پانترکیسم را دشمن و وابسته به رژیم معرفی میکنند.
افکارمستبدانه و فاشیستی توان انتقاد پذیری را از پانترکیستها گرفته است. آنها برای مقابله با منتقدان دست به سرکوب، اهانت، توهین، تهدید، شخصیت شکنی، پرونده سازی و سانسور میزنند. آنها رسانه ها را کنترل میکنند، آزادی بیان را به چهار میخ می کشند، قلمها را می شکنند و زبانها را می دوزند. 
بعد از شکست جریانات پانترکیستی( کنگره جهانی آذربایجانیها، محفل آقای چهرگانی و گاموح، یئنی گاموح، باب، حزب استقلال آذربایجان جنوبی) اکنون تمامی وظایف سنگین پانترکیستی در شانه های گاماج و تلویزیون این تشکل یعنی گوناذ تی وی و مسئولین و همکاران آن قرار گرفته است. آقای علی سلیمانی که فعلا در این محفل قرار دارد همصدا با مسئولین گوناز تلاش میکند صدای منتقدان ایدئولوژی فاشیستی پانترکیسم را در رسانه ها و میدیا خفه کند. 

آقای علی سلیمانی به نقد نوشته های فعالین سیاسی آذربایجانی که مخالف جنبش و جریانات پانترکیستی و بوزقوردیسم هستند نمی پردازد. او حتی بطور آشکار و تئوریک از ایدئولوژی پانترکیستی دفاع نمی کند و فقط به این بسنده میکند که ما اکثریت هستیم و حقانیت با ماست. بنابر این هیچ کس حق ندارد علیه پانترکیسم و بوزقوردیسم و تورانچی گری چیزی بنویسد. هیچ کس حق ندارد محمد امین رسولزاده را پانترکیست و همکار فاشیستها و نازیهای آلمانی بنامد. کسی حق ندارد ائلیچی بئی را پانترکیست خطاب کند و اشکالات، ویرانگریها و ضربات جبران ناپذیر وی به آذربایجان بویژه آذربایجان شمالی را نقد کند. 
آقای سلیمانی افشا و اطلاع رسانی از افکار، از سیاستها و از عملکردهای محمدامین رسول زاده و ائلیچی بئی را تخریب به حساب می آورد. او محمد امین رسول زاده و ابوالفضل ائلیچی بئی را رهبر خود، رهبر و شخصیت جنبش ملی آذربایجان معرفی میکنند و به تقدیس و پرستش آنها مشغول است.

Missing media item.

ابولفضل ائلچی بئی

آیدئولوژی پانترکیسم و عملکردهای پانترکیستها در طول تاریخ بقدری در میان مردم آزادیخواه آذربایجان منفور است که آقای علی سلیمانی و شرکا جرات ندارند خود را آشکارا پانترکیست، بوزقورد و تورانچی معرفی کنند اما آقای علی سلیمانی در این نوشته و کامنتش بطور غیر مستقیم به این واقعیت اشاره نمودند و چنین نوشتند: 
"من فکر میکنم کسانی هستند از اینکه مشغولیتی ندارند حرکت ملی آذربایجان برای آنها سوژه خوبی برای سرگرمی شده است به جای هدف گرفتن دشمن اصلی به بنیانهای فکری ما می تازند"
آقای علی سلیمانی در کامنتی به آقای کیانوش توکلی مینویسند:
" یک ضرب المثل ترکی هست به خود نگیرین جدا معذرت میخوام میگن" قانمیم قالاسان یانا یانا" ( جطوری نفهمم و تو هم بسوزی) حالا شما هم به در و دیوار میزنین من میگم به بنیانهای فکری ما توهین میشه، گفتن فاشیزم به رهبران ما توهین به شخص منه "

ایشان بطور واضح بیان کردند که آنها مانند محمد امین رسول زاده و ابوالفضل ائلیچی بئی پانترکیست و تورانچی هستند و سوسیالیستها به بنیانهای فکری فاشیسم پانترکیسم توهین میکنند.
آقای علی سلیمانی فاشیسم گفتن به پانترکیسم و فاشیست نامیدن طرفداران فاشیسم را توهین تلقی میکنند. در حالی که فاشیسم نامیدن یک ایدئولوژی و فاشیست نامیدن طرفداران آن توهین نیست. فاشیسم هم مانند سوسیالیسم، آنارشیسم و غیره یا اصطلاح، یک واژه و فاشیسم هم مانند سوسیالیسم، آنارشیسم و غیره یک اصطلاح، یک واژه و یک مفهوم سیاسی میباشد. فاشیست کسی است که پیرو فلسفه و مسلک سیاسی و فکری فاشیسم باشد. در مباحثات سیاسی بکار بردن واژه فاشیسم کاملا عادی است. محمد امین رسولزاده در لژیون آذربایجان سوگند خورد که پیرو هیتلر بشود.
منتقدان پانترکیسم انتظار دارند و تاکید میکنند که مدافعان این ایدئولوژی به دفاع آشکار و تئوریک از پانترکیسم بپردازند و به مردم آذربایجان اثبات کنند که پانترکیسم ایدئولوژی فاشیستی نیست. سوسیالیستها و بسیاری از مردم آگاه آذربایجان انتظار دارند که پانترکیستها اثبات کنند که محمد امین رسول زاده از فاشیسم پان ایرانیستها، از فاشیسم ترکیه، از فاشیسم امپراطوری عثمانی و توسعه طلبی عثمانی و از فاشیسم نازیها حمایت نکرده است و در جنایت نازیها علیه بشریت دست نداشته است. ما انتظار داریم پانترکیستها اثبات کنند که ابوالفضل ائلیچی بئی مدافع فاشیسم و جنایتهای پانترکیستهای امپراطوری عثمانی و ترکیه جدید نبوده است. ما انتظار داریم پانترکیستها اثبات کنند که ائلیچی بئی باعث بوجود آمئن بحرانها و شورشها در آذربایجان شمالی و بلاخره باعث از دست رفتن 20 درصد از خاک آذربایجان نبوده است. ما انتظار داریم پانترکیستها اثبات کنند که محمد امین رسول زاده و ابوالفضل ائلیچی بئی مدافع توران، مدافع اسلام سیاسی و فاشیسم اسلامی نبودند و غیره

Missing media item.

ضیاء گوک آلپ ( از نظریه پردازان پان ترکیسم)

پانترکیستها در دو دهه گذشته در آذربایجان تلاش شبانه روزی کردند تا از محمد امین رسول زاده و ابوالفضل ائلیچی بئی برای آذربایجان قهرمان ملی، رهبر، شخصیت و نابغه سیاسی درست کنند اما موفق نشدند.
باید با صراحت و قاطیت گفت که آنها در دوره ای شخصیتهای سیاسی خوب یا بد آذربایجان شمالی بودند و ربطی به جنبش ملی و دمکراتیک آذربایجان جنوبی ندارند. اکنون آنها با اشتباهات بزرگ تاریخی حتی جایگاه چندانی در آذربایجان شمالی هم ندارند. پانترکیسم و رهبران سیاسی و فکری آن در ترکیه و آذربایجان شمالی شکست خورده و اعتباری ندارند.
محمد امین رسول زاده در سال 1918 یکی از رهبران استقلال آذربایجان بود و این تلاش او قابل احترام و قابل ارج است. همین و بس . نقش او مانند دیگر رهبران قابل انکار نیست اما نقش او بسیار بزرگ نمایی میشود و چنان وانمود میکنند که او نقش عظیمی داشته است. اگر کسی از دولت لرزان، ناتوان و محدود آذربایجان که قدرت اجرایی نداشت و از نقش و حاکمیت اشغالگرانه عثمانیها و انگلیسها در اداره منطقه اطلاع داشته باشد، اگر کسی اطلاع کمی از دیگر جریانات سیاسی و رهبران استقلال آذربایجان داشته باشد می فهمد که پانترکیستها چقدر غیر منصفانه در نقش رسولزاده اغراق میکنند و تاریخ را تحریف میکنند.

Missing media item.
محمد امین رسولزاده


پانترکیستها محمد امین رسول زاده و ابوالفضل ائلیچی بئی در میان هاله مقدس قرار داده اند و میخواهند از آنها رهبران خدا گونه درست کنند. سوسیالیستها با شخصیت پرستی و تقدیس مخالفند. آنها هاله تقدس را بر میکنند و ماهیت فاشیستی افکار چنان رهبرانی را نشان میدهند.
محمد امین رسولزاده در سال 1941 به خدمت نیروهای فاشیستی نازی درآمد و در زیر نظر ورماخت " آذربایجان لژیون" را با فرماندهی عبدالرحمان فتعلی بئی و رهبران مسلمان ایجاد کرد. هر کسی به یوتیوب و گوگول مراجعه کند میتواند از همکاری محمد امین رسول زاده با هیتلر و نازیها اطلاعات زیادی بدست آورد. دهها فیلم از "آذربایجان لژیون" در یوتیوب وجود دارد که نشان میدهند آذربایجان لژیون پا به پای نازیها از فاشیسم دفاع کردند، جنگیدند و جنایت آفریدند. چون در سوگندنامه سربازان لژیون آذری آمده بود: «من به نام خدا سوگند مي خورم كه از رهبر، نژاد و كشور آلمان و آدولف هيتلر به عنوان فرمانده نيروهاي مسلح آلمان پيروي كنم."

محمد امین رسول زاده و لژیونش همدست و همکار فاشیستهایی شد که در جنگ جهانی دوم بیش از هفتاد میلیون کشته، دهها میلیون زخمی و ویرانیهای بی شماری بر بشریت تحمیل نمودند.
اکنون پانترکیستها چنین کسی را میخواهند قهرمان ملی، رهبر و پیامبر آذربایجان جنوبی تبدیل کنند. اگر نئو نازیها بتوانند هیتلر را به فهرمان ملی آلمان تبدیل کنند پانترکیستها و بوزقوردچی هم خواهند توانست محمد امین رسولزاده را قهرمانی و لیدری آذربایجان ارتقا دهند.
محمد امین رسولزاده زمانی در کسب استقلال به اذربایجان شمالی نقش مثبت ایفا کرد اما او با پیوستن به فاشیسم نازی به یک فاشیست تبدیل شد.اگر امروز محمد امین رسول زاده زنده می بود او می بایست در دادگاهی محاکمه میشد. رهبران و مدافعان فاشیسم به عنوان منفورترین انسانها در تاریخ بشریت درج شدند. چگونه میشود چنین شخصیتی را قهرمان ملی 

چنین شخصیتی را قهرمان ملی آذربایجان جنوبی نامید؟ کسی که در سنگر فاشیستها علیه مردم آذربایجان شمالی جنگ کرد تا آذربایجان شمالی مانند دیگر نقاط اروپا به اشغال و سلطه فاشیسم درآید چگونه میتواند قهرمان ملی و لیدر و شخصیت آذربایجان جنوبی تبدیل شود؟
امروزه کمتر کسی بخود اجازه میدهد از فاشیسم نازیها و فرماندهان نازی حمایت بکند ولی پانترکیستهای آذربایجان با افتخار از لژیونهای فاشیستی ورماخت و رهبران و فرماندهان فاشیست آن حمایت میکنند و فاشیستها را قهرمان ملی آذربایجان نشان میدهند.

هر انسان غیر سیاسی هم میداند که اگر شخصی سابقه سیاسی خوبی نداشته باشد، اگر کسی در سیاست اشتباه کرد و اشتباهات را تکرار کرد نباید در جنبشی برجسته شود. برجسته کردن و الکو ساختن از کسی که سالها در خدمت سیاسی و نظامی هیتلر و فاشیستهای نازیها بود برای اذربایجان بسیار گران تمام میشود. نام چنین شخصیتهایی اعتبار و ارزش جنبش ملی آذربایجان را از بین می برد و جنبش رهایی بخش آذربایجان بعنوان جنبشی ضد دمکراتیک و فاشیستی در جهان شناخته میشود و هیچ کس یا هیچ دولتی از آن حمایت نمی کند. 
متاسفانه افکار فاشیستی آنچنان بر ذهن بعضی از فعالین سیاسی آذربایجان سنگینی میکند که به این مسائل ابتدایی دقت نمی کنند. 
نیروهای دمکراتیک و سوسیالیست هیچ وقت به فاشیسم نژادپرستانه و فاشیسم اسلامی پانترکیسم احترام قائل نخواهند شد. ما اجازه نمی دهیم فاشیستها بعنوان قهرمان ملی در آذربایجان شناخته شوند و اعتبار، مبارزه و زحمات بی شمار مردم آذربایجان را بر باد دهند.
آقای علی سلیمانی فعالین سیاسی چه فدرالیست و چه استقلال طلب را بخاطر افشای فعالیتهای فاشیستی رسولزاده و اقدامات ضد آذربایجانی ائلیچی بئی را، دشمن جنبش ملی آذربایجان و همکار رژیم جمهوری اسلامی می نامد. 

آقای علی سلیمانی و همفکران او در گوناذ تی وی چند سال پیش به دفاع از جنایتکاران و فاشیستهای اسلامی یعنی میر حسین موسوی و ملا مهدی کروبی رهبران جنبش سبز پرداختند و گوناذ تی وی را به سخنگو و تلویزیون موسوی و کروبی تبدیل کردند. فعالین سیاسی و دمکراتیک آذربایجان به انتقاد از اشتباه آنها می پرداختند ولی ایشان و دوستانش انتقاد کننده ها را عامل رژیم و دشمن جنبش ملی نامیدند و کوشیدند صدای مخالفان خود را در رسانه ها خفه کنند و با بدست گرفتن کنترل وبسایتها حداکثر سانسور را اعمال کنند اما موفق نشدند.
اکنون با گذشت زمان ماهیت ضد دمکراتیک اهداف و سیاستهای پانترکیستها در ترکیه، در آذربایجان شمالی و آذربایجان جنوبی افشا شده است و محافل پانترکیست بیش از پیش در انژوا قرار گرفتند. امروز فعالین سیاسی آذربایجان جنوبی اعتماد به نفس و جسارت بیشتری در نقد پانترکیسم و جریانات انحرافی پیدا کردند. چنین بنظر میرسد که آذربایجان این دوره و این موانع را پشت سر خواهد گذاشت و با اندیشه های علمی، انسانی و دمکراتیک بسرعت بسوی استقلال ملی، آزادی، برابری و عدالت اجتماعی پیش خواهد رفت. 

Missing media item.

 

لوژیون آذربایجان ورماخت1941-1945

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
کامنتهای ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.