رفتن به محتوای اصلی

ستاد کل نیروهای مسلح ایران: تحقق رویای اسرائیل بزرگ را هیچگاه نخواهند دید
25.05.2017 - 13:44

به گزارش تسنیم:

در ادامه واکنش های مقامات و نهادهای جمهوری اسسلامی به نشست های اخیر منطقه ای و اعلام مواضع رهبران عربستان و آمریکا علیه ماجراجویی های رژیم تهران، ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بیانیه ای شدید اللحن صادر کردو عربستان و اسرائیل را مورد اهانت قرار داد.

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای از آنچه «شکل‌گیری دوران جاهلیت صدر اسلام» از سوی برخی از کشورهای منطقه خوانده، انتقاد کرد.

در این بیانیه که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد “آزادسازی خرمشهر” (سوم خرداد سال ۱۳۶۱) منتشر شده آمده است: «دوران جاهلیت صدر اسلام بار دیگر توسط برخی حکام مرتجع عرب منطقه در حال شکل‌گیری است» و افزوده است که هدف آن «طرح صلح و دوستی با دشمن اول جهان اسلام که تکرار و بازخوانی اتحاد شوم و ننگین ارتجاع عرب با اسرائیل غاصب است» را دنبال می‌کند.

این بیانیه که توسط مرکزیت نیروهای مسلح ایران (ارتش، سپاه، بسیج و صنایع موشکی – تسلیحاتی) صادر شده، هشدار داده است که «به فضل الهی و با بیداری اسلامی و نهضت‌های خودجوش و آزادی خواه مردمی، تحقق رویای اسرائیل بزرگ را هیچگاه نخواهند دید.»

در پایان این بیانیه همچنین به مخالفان داخلی و منتقدان هشدار داده شده که «نظام سلطه و جبهه ضد انقلاب داخلی و خارجی باید بدانند، جمهوری اسلامی بر اساس اصل ولایت فقیه و رهبری اسلامی پایه گذاری شده و با وجود سنگ اندازی‌ها، همواره در مسیر خود گام بر می‌دارد.»

گفتنی است؛ طی روزهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به منطقه سفر کرده، که در دومین روز سفر خود در عربستان سعودی، و در جمع رهبران دهها کشور عربی از خاورمیانه و آفریقا گفت که رژیم ایران که سوخت تنش و اختلاف در خاورمیانه را فراهم می کند و به گروه های تروریستی کمک می کند.

ترامپ درباره ایران همچنین افزود: «بزرگترین قربانیان ایران، مردم این کشور هستند. ایران یک تمدن بزرگ است اما مقام های ایران به مردم شان بی توجه هستند.»

همزمان، پادشاه عربستان نیز که میزبان این نشست بزرگ بود، با بیان اینکه «ما حساب رژیم ایران را از مردم ایران جدا می کنیم»، رژیم ایران را حامی و بانی تروریسم در حدود چهار دهه پس از انقلاب اسلامی خواند.

این اظهارات با واکنش های تندی از سوی مقامات دولتی ایران مواجه شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
تسنیم

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.