رفتن به محتوای اصلی

چپاول‌گاهی به نام « دولت »
10.05.2017 - 10:31

 

سه پرده از هزاران پرده‌ی زشت‌کاری‌های دولت

پرده اول : گفتار و کردار آخوندی وزیر مسکن و شهر سازری و راه و ترابری
به دلیل رها بودن مالیاتی و عدم سرکشی دولت‌ها در زمین و مسکن، طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن 400 هزار واحد خانه خالی در تهران داریم و بیش از یک و نیم میلیون واحد در سراسر کشور که احتکار شده است.


مالیات برعایدی سرمایه و مالیات برخانه‌های خالی علاوه بر درآمدزایی برای سازمان مالیاتی و دولت، به واقعی شدن قیمتها می‌توانست کمک بزرگی بکند.
هنگامی لایحه تحول مالیاتی داشت در مجلس بررسی می‌شد آقای آخوندی وزیر مسکن که خودش یکی از انبوه سازان بزرگ کشور است رسماً به رئیس مجلس نامه نوشت و خواستار حذف این دو بند از لایحه تحول مالیاتی شد. این دو بند با کمک آقای لاریجانی حذف شد.

پرده دوم : نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن وتجارت
قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 3 دیماه 92 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، 18 دیماه 92 به تائید شورای نگهبان رسید، 19 دیماه 1392 با امضای حسن روحانی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
بعد از 3 سال وزیر صنعت و معدن آنقدر علاقه‌ای به اجرای این قانون و افزایش درآمدهای گمرکی دولت و جلوگیری از قاچاق نداشت که در اواخر 95 به دلیل عدم اجرای قانون رسمی کشور به مجلس فراخوانده شد.


وی که خودش و دختران و پسران و عروس و دامادهایش بیش از ده شرکت واردات و صادرات دارند یک نامه رسمی به آقای روحانی نوشته و رسماً اعلام کرده قانون را اجرا نخواهد کرد.

پرده سوم : قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، در مان و آموزش پزشکی :
عدم ساز و کار شفاف برای گرفتن مالیات از درآمدهای نجومی برخی پزشکان متخصص که از 100 میلیون شروع می‌شود و بعضاً به ماهیانه یک میلیارد هم می‌رسد، صدای آقای پزشکیان وزیر بهداشت آقای خاتمی و نایب رئیس [ با ماسک ] اصلاح طلب مجلس را هم درآورده است.


آقای قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت کنونی که ثروت خودش را به مجلس هزار میلیارد اعلام کرده نه تنها در 4 سال گذشته قدمی برای اصلاح درآمدهای چند صدمیلیونی پزشکان و فراریان مالیاتی انجام نداده بلکه فقط در یک مورد و در گام سوم طرح تحول با دو و نیم برابر کردن تعرفه‌ها درآمد همین میلیاردرها را یک شبه دوبرابر و نیم هم کرد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.