رفتن به محتوای اصلی

توجیهات اژه‌ای درباره پرونده ۲۰۰ میلیونی قاچاق کالای دختر وزیر آموزش و پرورش
08.05.2017 - 13:19

مهر:

این اتهامات مربوط به یک شرکت است، این شرکت به نام امیتیس، طراوت و کودکی در سال ۹۳به اسم وزیر آموزش و پرورش ثبت می‌شود. رئیس هیئت مدیره وزیر و مدیرعامل دختر آقای آشتیانی هستند. این شرکت نمایندگی از سوی یک شرکت ایتالیایی دارد. شرکت با یک کارت بازرگانی دیگری به نام تولیدی بازرگانی راتین گستران طبرستان به نشانی فریدونکنار، این محموله را وارد کرده است.

محسنی اژه‌ای افزود: حوزه فعالیت این شرکت دوم، فنی و مهندسی و نه پوشاک و منسوجات است؛ بنابراین دختر وزیر با کارت شرکت خودشان محموله‌ای وارد نکردند.

وی افزود: در مقررات صادرات و واردات در تبصره ۳آمده است که شرکت در حوزه فعالیت مربوط به اساسنامه فعالیت کند.

ویاظهار به ابعاد بیشتر این پرونده پرداخت و افزود: نامبردگان با سرکت دیگری محموله وارد گردند که در حوزه دیگری بوده است. از سوی دیگر خوشحالیم که رئیس تعزیرات در کمتر از دو روز حکم پرونده همکارشان را صادر کردند، خوشحالیم.

گزارش دیگری به دادستانی تهران ارسال شده است و مباحثی مطرح است مبنی بر اینکه آیا وزیر می‌تواند در هنگام تصدی دیگر، حق هیئت مدیرگی و مدیرعاملی را دارد؟ از آبان ماه که ایشان وزیر شدند تا به امروز جز هیئت مدیره شرکت بازرگانی بوده است.

وی افزود: سوال دوم این است که چرا این شرکتی که نمایندگی دارد از اسم شرکت دیگری استفاده کرده است؟ شرکتی که حوزه فعالیت‌اش پوشاک نیست چطور توانسته است این محموله را وارد کند؟ در هنگام واردات باید کارت شرکت بررسی می‌شد. بر اساس این موارد پرونده دیگری در این رابطه تشکیل شده است.

ویبه سخنان اخیر جهانگیری در مناظرات اشاره و تصریح کرد: سخنانی که من اعلام کردم کاملاً قانونی بوده است. آقای پورمحمدی هم اعلام کرده بود که این واردات جز دقیق‌ترین واردات بوده است و سؤال اینجاست که اگر این جز دقیق‌ترین‌هاست پس واردات چطور است؟

وی افزود: اگر حکم برائت صادر شد، طبق قانون دادستان می‌تواند اعتراض کند و پرونده‌ای هم تشکیل شده است.

سوال دستگاه قضا از دولت درباره پرونده بابک زنجانی

وی به سخنان اخیر روحانی در مناظرات اشاره و تصریح کرد: ایشان در خصوص پرونده بابک زنجانی اعلام کردند که ۴میلیارد مبلغ پرونده بوده است که این اشتباه است و ایشان گفته بودند که قوه قضایی مسول بازگرداندن است. من از شما که دیپلماسی فعالی دارید می‌پرسم در خارج از کشور چه کردید؟

پول این فرد در خارج از کشور است و بانک مرکزی باید پیگیر بازگرداندن باشد. قوه قضائیه در خارج از کشور باید با هماهنگی وزارت اطلاعات و خارجه این کار را انجام می‌داده است.

محسنی اژه ای  در خصوص آخرین وضعیت پرونده م.ع یکی از مسئولان سابق آستان قدس رضوی نیز گفت: این پرونده تشکیل شده و مثل سایر پرونده ها بررسی می شود.

 

آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:اتفاق جدیدی در این پرونده رخ نداده است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده املاک شهرداری گفت: هنوز در مرحله دادسرا است.

دستگیری فردی با اتهامات امنیتی

ویدر پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی براینکه شنیده شده در روزهای اخیر خانمی دستگیر شده که ضمن ارتباط با سرویس های بیگانه و جاسوسی، کار جن گیری و رمالی می کرده و با همین عنوان جن گیری و رمالی، با برخی مسئولان دولتی در ارتباط بوده و پول‌های کلانی به دست آورده، این موضوع صحت دارد یا خیر؟ گفت: بله اخیرا فردی دستگیر شده که هم اتهام امنیتی و هم غیر امنیتی دارد، با این حال مجاز به بیان  جزئیات ببشتر نیستم، بعد از رسیدگی به پرونده ها اگر قابل ذکر بود، اعلام می شود.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص اعلام شکایت های نامزدهای انتخابات در فرایند مناظرات و اینکه آیا این شکایت ها در قوه قضائیه هم ثبت می شود یا خیر، گفت: شکایت ها به کمیسیون مربوطه ارسال می شود و تاکنون نشنیدم که شکایتی به دادگستری شده باشد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
مهر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.